Black Coffee

Sv: Black Coffee

Vad heter avkommmorna ? och vad fick de för poäng ?

Har följ testet på Black coffe men inte hittat mer än 3 visade .

Mia
 
Sv: Black Coffee

Vad heter avkommmorna ? och vad fick de för poäng ?

Har följ testet på Black coffe men inte hittat mer än 3 visade .

Mia

Svarar mig själv :D

Av 15 bedömda avkommor så har han

3 dressyrdiplom 8 dressyr klass 1 2 st hopp klass 1

Grattis Black Coffe ;)

Mia
 
Sv: Black Coffee

Det måste väl ändå vara ett ganska bra resultat med tanke på hur många visade han har?:)
 
Sv: Black Coffee

Han har ju 73,5 % i klass 1 och Diplom och det är väll bra om inte lysande ?

Sen kan ju detta iof vara stor felmarginal på eftersom det endast är 15 avkommor statistiken är på .

Dessutom så tror jag inte han kanske har fått de bästa stona pga av att han dels inte marknads förs och haft naturligbetäckning ?

Väldigt roligt ;)

Hoppas detta fortsätter när de stora årgångarna kommer och de som valde honom genom flyinge visar sina hästar och då torde fått bredare spektrum på stomatrialet .

Mia Nya bilder på fölis ?;)
 
Senast ändrad:
Sv: Black Coffee

Låter ju bra det!:D

Här kommer några bilder på min skrutt!

Guenerina DE
Black Coffee - Master
DSC00825.JPG

Innan hon började fälla, väldigt osmickrande bild;)
DSC00817.JPG

Ser ut att ha ett stort huvud i denna vinkeln!:D
DSC03369.JPG


Bonusbild på hennes fina mamma:)
9cfd509f399f2aa18f30538df7967722_364_600.jpg
 
Sv: Black Coffee

ja framtiden får utvisa.
Tror också han har fått bättre ston nu i samband med Flyingevistelsen.
Tidigare årgångar är det nog lite av varje bland stomaterialet. Men jag tror han passar bäst till relativt rena dressyrstammar. Tror inte han ger multitalanger på samma sätt som t ex Lambo.
Men jag är å andra sidan ingen expert på området :)
 
Sv: Black Coffee

Fin hon börjar bli! Blir mer och mer lik en "riktig" häst. Hur hög är hon ungefär?
Min börjar ta sig också. Liite mer massa har kommit på den lilla räkhalsen och den börjar komma upp bättre. Hon är dock inte stor. Har växt mycket i bak och förhoppningsvis kommer framdelen i kapp här under sommaren. Hon blir väl en liten storhäst som sin mamma. Och lagom till mig :)
 
Sv: Black Coffee

Ja hon var ju väldigt snygg som föl men har nu under vintern varit inne i en växtperiod där hon har varit riktigt ful. Baken har varit hög och framdelen låg, men nu börjar det ta sig! Som du säger börjar hon mer och mer se ut som en häst:)
Jag har inte mätt henne men skulle tro att hon börjar närma sig 150 snart. Har du inga bilder på din?
 
Sv: Black Coffee

Ja men det är väl så under den första vintern. Dom är fula ankungar som sedan blir vackra svanar. Förhoppningsvis! :)

Hur hög tror du att din blir som vuxen?
Jag läste någonstans att dom oftast uppnått 90 % av sin vuxna storlek vid 1 års ålder. Det betyder i så fall att din blir ca 165.. (?)
Jag måste mäta min snart. Men det är så svårt när man bara har måttstock.

Ska knäppa lite nya bilder innan jag skickar iväg henne på bete! Lägger ut dom här när det är gjort.


Ja hon var ju väldigt snygg som föl men har nu under vintern varit inne i en växtperiod där hon har varit riktigt ful. Baken har varit hög och framdelen låg, men nu börjar det ta sig! Som du säger börjar hon mer och mer se ut som en häst:)
Jag har inte mätt henne men skulle tro att hon börjar närma sig 150 snart. Har du inga bilder på din?
 
Sv: Black Coffee

Jo det är väl så, men så kollar man på vissa 09or på buketråden, finns ju vissa som varit riktigt fina och så kommer man ut till sin egna lilla pälsboll!

Jag skulle tro att hon kommer ligga runt 165 (hoppas i alla fall). Kanske måste mäta henne snart så jag inte sitter här och drömmer;) Hon blir ju 1år den 11 juni har din blivit 1? Ja jag är jättenyfiken på hur hon ser ut!

Miaa: Har BC stått på naturligt? Men håller med om att marknadsföringen har varit under all kritik!

Hoppas han får komma ut och prestera lite nu när han bytt tränare!
 
Sv: Black Coffee

Jadu, vet inte hur många gånger jag stått och kliat mig i huvudet och undrat vad det ska bli av min lilla ankunge. Men härom dagen tyckte jag mig se att halsen börjar komma upp och bli lite "hårdare" på nåt vis. Så det kanske finns hopp trots allt :)
Men du har rätt att många 09or man sett här är superfina och så välutvecklade.

Min fyller 1 år den 3 juni, så hon har några dagar till på sig att växa sina 90 % ;)

Ska knäppa lite bilder ikväll när vi släpper dom i en ny gräshage. Då brukar dom springa fint och det blir härliga bilder :)



Jo det är väl så, men så kollar man på vissa 09or på buketråden, finns ju vissa som varit riktigt fina och så kommer man ut till sin egna lilla pälsboll!

Jag skulle tro att hon kommer ligga runt 165 (hoppas i alla fall). Kanske måste mäta henne snart så jag inte sitter här och drömmer;) Hon blir ju 1år den 11 juni har din blivit 1? Ja jag är jättenyfiken på hur hon ser ut!

Miaa: Har BC stått på naturligt? Men håller med om att marknadsföringen har varit under all kritik!

Hoppas han får komma ut och prestera lite nu när han bytt tränare!
 
Sv: Black Coffee

Hej, vad kul att höra av er igen. Det är riktigt kul också med BC:s resultat
med sina treåringar, 10a på trav är ju inte kattskit om man säger:love:.

Min lilla Bus blev 1 år 2/5, hon var 1.51 fram och 1.54 bak, mätt med
tumstock och spö, Ziezo-ungen var 1.54 fram och 1.59 bak.
Jag kan väl inte påstå att dom känns så små längre, men dom är ju förstås
fortfarande småbäbisar för mig.

Bus har varit skapligt fin hela vintern, men med en björnpäls utan dess like.
Hon är fortfarande väldigt snäll och social med folk, men mopsar upp sig
mot killen (som blev kastrerad för 2 månader sedan) ibland.

Mvh//K
 
Sv: Black Coffee

Har era BC-bäbisar växt på sig fint under sommaren? Det börjar ju bli häst av dom nu. Min börjar se så vuxen ut och det har varit bra för både kropp och själ att gå på bete.
Jag tog premiärskogsturen med Noelle igår och hon skötte så sig bra! Vi hade gammelstoet med som moraliskt stöd. Stötte på en del "läskiga" saker efter vägen men hon höll sig i skinnet så himla bra! Jag är nöjd :)

Men det är lite klös i henne. Hon försöker ta komandot i hagen trots att hon är absolut yngst (hon går med tre seniorer). Speciellt en lågrangad vallack har fullt sjå med att hålla henne borta :) Men det är bra träning för honom att träna ledarskapet :) och noelle blir rejält tuktad av ledarstoet när hon tar ton.

Jag ska se till att få upp staketet kring ridbanan och efter det ska jag släppa henne lös och försöka få till en film som jag kan lägga ut här.
Nån annan som har nån färsk film?
 
Sv: Black Coffee

KL

Ja nog har hon växt men bara lite!:P

Tog två bilder med mobilen, ska fixa några bättre sen!
DSC00966.JPG

DSC00963.JPG
 
Sv: Black Coffee

Jag har fått förmånen att låna Coffees mamma i år. Hon har ett vackert stoföl efter Damino SD vid sin sida och en Florencio-föl i sin mage.

Jag har ägt mormodern till honom en gång i tiden och haft en del uppfödningar på den stolinjen. Har varit trevliga och ridbara individer.
 
Sv: Black Coffee

Sånna där inlägg är totalt förbjudna utan bilder:p

Skulle vara roligt att se BC mamma och självklart hennes bäbis!:d
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 821
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp