Black Coffee

Sv: Black Coffee

Men du, det där med mycket mage har jag oxå på min -09:a just nu så de är väl inne i just den växtperioden.
Tror alltid jag ska få taxar men det slutar med att det är jättehästar ändå på ngt vis. Håller tummarna för att båda våra småttingar växer till de är dryga 160 cm i alla fall...
 
Sv: Black Coffee

Hej Lizenz och välkommen tillbaka!

Vill börja med och beklaga det som hänt, fy verkligen jättehemskt. Kan inte äns tänka mig hur hemskt det måste ha varit.

Ang Master så kan jag bara tala om min egna uppfattning om honom. Jag gillar honom verkligen jättemycket, mitt sto hade verkligen alla kvalitéer som man kan önska. Hon hade ett bra temperament, lugn och snäll och väldigt ambitiös, ville alltid vara tilllags. På tävling kunde det väl hända att hon spände till sig men hon var aldrig dum (och att hon spände sig var pilotens fel och väldigt mycket orutin runt tävlande) Det enda jag skulle vara noga med är att inte lägga honom på ett sto som har en endaste tillstymmelse till veka kotor. Jag har alltid sagt att jag ska någongång äga ett Mastersto igen! :) :)
 
Sv: Black Coffee

Haha jag tror de är bra med lite mage nu när dom laddar upp för att växa minst 10cm till ialla fall:P Men de är skönt att ha lite hull på dom tycker jag. Jag har ju min på lösdrift så det är bra att de finns lite hull när de är kallt -30 och hon verkar helt oberörd:)
 
Sv: Black Coffee

Bra att få veta om kotorna och temperamentet, ska höra med hovis vad han
tycker,jag har världens bästa hovis:bow:.

Stoet är nog rätt normal i kotorna, och temperamentet är :love: så jag
kanske inte behöver bekymra mig om det.

Nellie: Ziezo-ungen växer och frodas, 162 cm fram och 167 cm bak, kommer
nog att sluta på 170 cm +- någon cm, han är snäll och mycket känslig,
har visat hopptalang i hagen, sen har han en busläpp så man ser direkt
när det är dags för hopp o lek.
Hans mamma kommer ur samma stolinje som Master.

Jag borde väl egentligen försöka sälja honom för han blir för stor för mig,
men jag är ju lite nyfiken vad det ska bli av honom, å jag är ju en usel
försäljare, förtjust i honom är jag också.

Era ungar ser bra ut tycker jag, verkar trevliga också.

Mvh/ K
 
Sv: Black Coffee

Hon ser jättefin ut :love: Hmmm längtar gör jag och nyfiken är jag på vad som kommer ut ur Metallbiten ;)

Mia
 
Sv: Black Coffee

Nyaste från min

DSC01102.JPG

DSC01103.JPG


Har någon bild där hon har sadel också men har inte hunnit ladda ner de från telefonen:)
 
Sv: Black Coffee

Knapplån.

Är det någon som vet var B C håller hus nuförtiden? Senast jag hörde så var han i Tyskland (efter att han stått på Flyinge). Har han tävlat något där, är han kvar där, hur är framtidsplanerna? Finns det inga nyare bilder (de som finns på FB är ju jättegamla...) och ffa finns det någon nyare ridfilm på honom?
 
Sv: Black Coffee

Sötis! Och den långa halsen känner jag igen :-) har en likadan här hemma. Blir bra att hålla balansen med!

Noelle hade sadel på för första gången ikväll. Inte en reaktion, helt cool!

Flipetti: senaste om bc var att han var i Tyskland för vidare utbildning. Var hemma i Sverige över sommaren och verkade inom aveln. Sen vet jag inget mer. Verkar hopplöst att få tag på info. Jag har tröttnat på att jaga och struntar i det nu. Men givetvis bubblar nyfikenheten!
 
Sv: Black Coffee

Ja!! Jag älskar den långa halsen, kanske mest för att jag inbillat mig att den kommer ge oss bra poäng på 3-års:angel: Haha!

Ja klart man undrar vad som kommer hända med BC, är fortfarande lite ledsen över att de inte engagerar sig mer med marknadsföringen, en film kunde man väl ändå få se?
 
Sv: Black Coffee

Nu finns det film på black coffee på EC-horses sida på face book!! En "ny" ridfilm. Eller i alla fall en film man inte sett förrut!
Skynda in och kolla :-)
 
Sv: Black Coffee

Om man inte vill koppla upp sig på Facebook,
då kan man alltså inte få se bilder och filmer på BC och Lambo?:mad:

Vem är det som rider, så man vet om det är den gamla filmen?
 
Sv: Black Coffee

Just nu är det nog så illa tyvärr.
Men den amerikanska delägaren får nog snart filmen från kvinnan som har gjort den (den som finns på FB) och då kommer den ut på den amerikanska hemsidan. Du hittar den om du googlar på black coffee 1063.

Det är Gustav Johansson som rider...
 
Sv: Black Coffee

Om man inte vill koppla upp sig på Facebook,
då kan man alltså inte få se bilder och filmer på BC och Lambo?:mad:

Vem är det som rider, så man vet om det är den gamla filmen?

Har inte heller Facebook, men blev nyfiken och googlade på ec-horses, det går att se både på BC och Lambo:D Både filmer och bilder.
 
Sv: Black Coffee

Det var Gustav som red honom innan han stod på Flyinge, då är det väl den gamla (och enda) ridfilmen...den har funnits på Flyinges sida. Flyinge lyckades ju aldrig göra en egen ridfilm på honom...

BC har ju varit/är i Tyskland på träning så jag hoppades att det var någon ny film.
 
Sv: Black Coffee

Nej den lilla filmen har legat i mina gömmor sedan hingstvisningen i Helsingborg 2006!! Och såvida inte nån från flyinge satt bredvid mej o filmade samtidigt då, så är det inte den filmen...
Jag valde att göra min sida på facebook mest för att visa vad jag presterat med kameran och mina uppfödningar, har ingen som helst vinning av varken foto och filmer annat än att jag värnar om våra fina svenska linjer, och har därför varit generös med användandet av mitt material. Du behöver inte koppla upp dej på FB, det går att se alla filmer och foto ändå...texten blir skum bara...
 
Sv: Black Coffee

Åh vad kul med en film man inte hade sett! Jag tycker fortfarande att han är rikitgt snygg, de enda som är tråkigt är att min verkar bli så liten! Invigde cobtränset i veckan på dom innersta hålen!:P

Men man skulle vilja veta vad som är planen för honom nu, om han ska tävlas eller vad som händer med honom.
 
Sv: Black Coffee

Ja han en riktig snygging!
Kul att se lite galopp också.

Min har växt på sig lite nu. Kanske den här stammen växer långsamt och länge. Vi får hoppas på det! :-p

Han börjar ju bli till åren nu, så vi får verkligen hoppas dom visar upp honom snart innan det blir för sent!

Daana, hur lägger man ut bilder direkt i tråden?
Har för mig det fanns en tråd med beskrivning hur man gör, men nu hittar jag den inte.
Har knäppt ny bild på Noelle som jag skulle vilja lägga här.
Hon är dock så rund om magen så jag nästan skäms! :-p


Åh vad kul med en film man inte hade sett! Jag tycker fortfarande att han är rikitgt snygg, de enda som är tråkigt är att min verkar bli så liten! Invigde cobtränset i veckan på dom innersta hålen!:P

Men man skulle vilja veta vad som är planen för honom nu, om han ska tävlas eller vad som händer med honom.
 
Sv: Black Coffee

Åh jag som är så dålig på att beskriva men gör ett försök!

Högerklicka på bilden och gå på egenskaper. Kopiera url adressen den långa som jag tror börjar med http. Klicka sen på bilden där man lägger in bilder här (en gul med ett berg) och klistra in texten och publicera! Färdigt!

Du får pröva och se om det funkar, vill gärna se en ny bild på henne! :)
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 820
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 269
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp