Black Coffee

Sv: Black Coffee

Men vilken liten ulltuss! Supersöt :)
Är hon brun eller mörkbrun?

Jag ska knäppa nya kort på min och lägga ut här.
Min har ju blivit brunsvart! Och det står mörkbrun i passet. Hoppas det inte kommer att ställa till problem i framtiden.

Vi har tyvärr fått tag i hösilage med dåliga proteinvärden, så hon måste tyvärr få ganska mycket kraftfoder. 1,5 kg havre och 1 kg krafft plus grön samt mineraler och vitaminer äter hon per dag. Hon har fri tillgång hösilage. Börjar se mer och mer ut som en liten häst istället för föl. Men det är väl nu man kommer att vilja gömma undan henne, för föl är ju inte direkt vackra i den här åldern (7 mån) :)
 
Sv: Black Coffee

Ja hon är en riktig liten hårboll!:D Jag tror hon är brun har lite röda nyanser i pälsen. Ja nu väntar jag med spänning på era bilder?;) Jag har ju visat min lilla ankunge:P
 
Sv: Black Coffee

Ja hon ser söt ut, går hon också på lösdrift? Ja dom ser ut som små räkor:P
 
Sv: Black Coffee

Ja förhoppningsvis kommer fram och bakdel passa ihop i framtiden :cool:
Min sover i stall på nätterna, men dom går ute mycket. Hade först tänkt ha henne på lösdrift men sen flyttade vi till gård med stall och jag har en inhyrning som har en 1,5 åring och ett avelssto som hon går med. Dom leker bra ihop och dom lär henne veta hut :)
 
Sv: Black Coffee

Ja jag hoppas ju också på det:P Haha! Okej de låter ju perfekt, min hon går med två äldre ston och en 19årig valack. Tror det är han som tagit över uppfostringen nu, han står inne på lösdriften medans hon vilar:)
 
Sv: Black Coffee

KL puttar upp tråden lite!

Är det någon som vet vad som händer med BC nu?
och hur går det med era små?

Min lilla tjej busade runt i hagen häromdagen, inte så ofta man ser det. Hon är mest som en filbunke lugn och harmonisk! Är imponerad av vilket coolt temprament hon verkligen har!
 
Sv: Black Coffee

Hej!

Han är kvar i Tyskland hos beridaren som ska träna och så småningom tävla honom. Kommer inte ihåg hans namn men det är ett ganska känt namn. Så har jag fått det beskrivet av hans amerianska delägare, som jag för övrigt blivit lite polare med efter all mailväxling :-) Hon är supertrevlig!
Tillgänglig för avel i USA. Här i Sverige vet jag inte. Jag ska skriva till henne igen och fråga hur läget är.

Hoppas många visar sina 3-åringar i år så att han får blup-index.
Min unges blup hänger på det. Hon blev ju inte visad som föl, men hennes mamma har blup. Som jag har förstått så kommer då Noelles samtidigt som han får sitt.

Min lilla filifjonka växer som sjutton just nu och är trött. Men skulle inte direkt kalla henne cool. Hon är en väldigt vaken tjej som även tar ton ibland. Hon kräver sin ledare! Det gör hennes mamma också, så hon har nog fått humöret från henne :-) Lillan t om mopsar upp sig mot gammelvallacken ibland. INte för att hon har nåt att säga till om, men att hon ens försöker! :-p

Har inte gjort så mkt mer än det vardagliga med henne. Hon behöver sin vila när hon kommer in från hagen, hon är så trött nu.
Men tanken är att jag ska börja promenera med henne och till våren börja lastträna och tömköra lite smått..
 
Sv: Black Coffee

Jaha oj om det är så, så är det ett lite små lustigt sammanträffande Falk Rosenbauer tävlar mitt avelsstos bror (samma mamma) Jamiro Rosso har bla tävlat i falsterbo. :)

Hittade detta på hemsidan är det någon som kan tyska och kan översätta? Mit seinem Nachwuchspferd Jamiro Rosso wurde er neben dem bereits erwähnten Sieg im Deutschen Championat der Berufsreiter vierter bei den Deutschen Meisterschaften.
 
Sv: Black Coffee

BlackIce2010-190.jpg

Black Ice f.2007

Bilden ovan är hämtad från ägarens hemsida
och där finns också uppgiften om att han är hos Falk.
 
Sv: Black Coffee

Ja det stämmer, han är hos Falk..

Trodde fölresultat påverkade blup, men det är alltså inte så? Man lär sig nåt nytt varje dag :-)
Men har jag fattat rätt att min åring får blup om black coffee får blup?

p.s har ni sett att min lilla noelle är med på ägarens hemsida :) d.s
 
Senast ändrad:
Sv: Black Coffee

Ja men vad kul, du har inga nya bilder på henne?
Ja jag kör mest vardaglighantering med min också, lyfta hovar, borsta osv. Men hon har haft tömkörningsgjord och träns på sig. Min transport är ner monterad så jag kan inte lastträna men så fort den är färdig ska jag börja!:D

Men vad händer med BC AB nu när han inte står i sverige och det var väl endast giltigt till 2009?

Är det för att han fått en amerikansk delägare som han är tillgänglig i USA? Intressant att se hur många ston han får där..

:bump:
 
Sv: Black Coffee

Har inga nyare bilder, men kan ta några. kalasfina dagar nu så man kan knäppa fina kort. Skulle vilja komma åt att filma henne under rörelse också, men hon står oftast bara och myser och äter. Det är en lugn tjej som helst är med dom äldre i flocken och softar :)

Ja jag undrar också vad som händer med Black coffee och hans avelsverksamhet i sverige. Jag antar att han måste bevisa på något sätt att han är duglig för att få förlängt AB. Hur det går till vet jag inte. Det är väl därför han är hos beridare nu, dom satsar nu på att visa upp honom på tävlingsbanorna.

Någon annan som vet hur det går när AB ska förlängas efter att tiden gått ut??

Ja det är sannolikt den amerikanska delägaren som sett till att han blivit tillgänglig där. Hon har ju fler av Elises hingstar också som hon tar in sperma från..
Ska bli mkt intressant att se hur han går i USA!
 
Sv: Black Coffee

Här kommer info om vad som är aktuellt gällande BC:s AB...

Svar från ASVH:

"Hingsten Black Coffee har en hel del avkommor, men många är fortfarande unga och har inte kommit till bedömning. I väntan på fler bedömda avkommor och därmed också ett index gäller hans AB även för betäckningssäsongen 2010."
 
Sv: Black Coffee

Okej hoppas att dom som har avkommor visar dom på treårs och kvalitén i år då:)
 
Sv: Black Coffee

7 avkommor visade på 3års i år, vad jag kan se.
5 klass 1 och 1 diplom. Han borde vara uppe i minst totalt 15 st visade avkommor nu och därmed få blup!
(I skåne var det en avkomma som fick 10a på traven :)
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 821
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp