Black Coffee

Sv: Black Coffee

*knapplån*

Har Black coffee fått en delägare? Thora Pollack.
Kan inte minnas att det namnet har stått som ägare tillsammans med Elise Fredriksson tidigare. Såg det på blup.se
Vem är denna Thora? Amerikan?

Ska bli intressant att se om dom har en ny ryttare till honom nu när han inte ska vara kvar på Flyinge.

Min lilla snörpa har växt som sjutton, 5 mån på tisdag. Och mycket vilja har hon också! :)
Blir väldigt mörk, mycket mörkare än jag trodde..
Jäklar va snabba dom är dom där fölungarna, kastar om på ett ögonblick. Hade en hov som svischade förbi pojkvännens ansikte här om dagen..
 
Sv: Black Coffee

Jag har ingen aning om de faktiskt hoppas han får vias upp sig lite mer nu!:)

Idag har jag fått mitt pass så nu heter hon officiellt Guenerina DE :D
 
Sv: Black Coffee

ja det får vi hoppas!!

Jag fick också passet idag. Noelle är det officiella namnet och hon tillhör stofamilj 27 :)
 
Sv: Black Coffee

Tyvärr har jag legat på latsidan vad gäller fotografering. Ska ta tag i det där när vi skiljer av och jag flyttar hem henne i december.
Hon är ju inte direkt snygg för tillfället heller, hon växer mycket i bak just nu och delarna sitter inte riktigt ihop! Ganska lång hals ser hon ut att ha. Men det är ju svårt att säga hur det blir i slutändan..

Men kul att hon blev så mörk, fölpälsen var ju så ljus att jag trodde hon skulle bli brun.

Noelle sover numera i egen box. Läskigt i början tyckte hon men nu är hon lugn och tillfreds. Mamma häst verkar mest tycka det är skönt att slippa henne några timmar så hon får äta i fred :-)
 
Sv: Black Coffee

Hejsan igen BC-are, kul att höra att det går bra med era småttingar.
Mina två är precis nyverkade för dagen, Busan var den lugnaste, som
vanligt, jag tror jag får börja kalla henne för kramis i stället för bus.

Hon fortsätter visa en härlig spänst i traven, åsså har hon ju visat att hon kan hoppa, alla fyra fötter 1,50m upp i luften, var det farfar som hade 10-or
i hoppning va!!!;)

Ska strax sätta i mellanväggarna så morsorna får lite lugn o ro.
Bilder ....ska försöka..vänta bara. Jag ska lyckas till slut.

K
 
Sv: Black Coffee

Hon är jättefin din lilla!
Har det kommit fram en mörk där under fölpälsen hos er också?

Kan säkert finnas lite hoppförmåga hos våra små! BC hade ju ändå 7:or på kvalitets och som sagt farfar hoppade ju kanon.

Jag är "rädd" för att jag fått en hopphäst. Hon vill bara galloppera :-) Har först nu fått sett lite trav och den ser förvisso trevlig ut.
Å andra sidan kan det vara trevligt med en allroundhäst om man ska ha den som fritids-/sporthäst, vilket är min ambition.

Spännande att se hur dom utvecklas till enskilda individer nu. Jag märkte stor skillnad på min när vi började sära på dom på natten, hon tar för sig mer nu och har fler åsikter om saker och ting. Det är väl tonårstrotset som börjar nu!
 
Senast ändrad:
Sv: Black Coffee

Okej, efter att ha läst om andra avkommor så har jag bestämmt för att ta henne :D Hon ska få stå kvar hos uppfödaren. :) Men nu är det bestämt, har ju trots allt sett henne sen hon föddes för snart 2½ år sen :)
 
Sv: Black Coffee

Kan bara gratulera och hoppas du blir nöjd med ditt val, vi här
i tråden verkar ju vara mer än helnöjda hittills.
Fixa nån bild, jag är nyfiken hur dom kan se ut när dom
börjar bli vuxen så är du jäättteesnäll./K
 
Sv: Black Coffee

Har två nya bilder i pixbox på min lilla. http://www.pixbox.se/alb_show_id1074080_page0.html Undrar när tofsarna i öronen ska ramla bort?? :)

Noelle är fortfarande snäll och gosig men det har visat sig finnas temperament i henne också, hon blev sturskare när hon fick bo i egen box på nätterna. Temperamentet kommer med all säkerhet mer från hennes mamma än från pappa :)

Hon ska skiljas från sin mamma om ca 1 vecka och jag är lite nervös inför det, men det är som det är och jag får försöka hålla lugnet. Hon har i alla fall sovit i egen box i mer än en månad så hon är ju lite avskiljd redan.
Ska bli kul att få hem henne så jag får träffa henne varje dag och lära känna henne mer ordentligt!
 
Sv: Black Coffee

Jag kan lägga upp lite bilder på pixbox :) Det kommer nog bli bra med henne, har inte hittat någon som inte är nöjd med honom :)
 
Sv: Black Coffee

Nu har Noelle bott hemma i 1,5 vecka och hon visar ett suveränt temperament. Har anpassat sig jättebra och kommit in i flocken på ett bra sätt. Hon har ätit bra hela tiden och inte tappat något i vikt vad jag kan se. Avskiljningen från mamsen gick bra! Hon var lite svårlastad men när hon väl var där inne stod hon som ett ljus hela vägen. Mamma brydde sig inte ett dugg. Det känns bra!

Noelle har haft fina ben hela tiden men nu har hon tendens till lite x-benthet. Dock inget allvarligt, utan detta kan hovslagaren rätta till vid nästa besök. Hon har växt mycket i bak den senaste tiden! Fram ser ut att vara på gång nu.

Hur ser benen ut på era fölisar?
 
Sv: Black Coffee

Lite nyheter om Black Coffee. Jag har haft mailkontakt med hans delägare i USA. Han kommer att vara tillgänglig för avel i USA fr o m 2010, på fryst. Han befinner sig just nu i Tyskland för träning och förhoppningsvis ska vi få se lite resultat från honom framöver. Hon hade träffat honom för några månader sedan och då såg han jättefin ut skrev hon. Hon skulle prata mer med Elise fredriksson i helgen för mer detaljer, och sen skulle hon höra av sig igen. Kul att det verkar hända grejer!
 
Sv: Black Coffee

Det låter ju jättebra! Hoppas vi får se lite mer av honom då, men risken är väl att han försvinner? Men bra så länge han får vara kvar i aveln:)
 
Sv: Black Coffee

Noelle har haft fina ben hela tiden men nu har hon tendens till lite x-benthet. Dock inget allvarligt, utan detta kan hovslagaren rätta till vid nästa besök.

Man kan ej rätta till eventuella fel i benställningen efter 90 dygn då tillväxtzonerna sluter sig på en häst..
Du kan kanske rätta till det för ÖGAT, men felet består:crazy:
 
Sv: Black Coffee

Kotans zoner sluter sig vid ca 3 mån men carpus vid 5-6 mån (fick jag lära mig förra sommaren när min fölunge var rejält x-bent och opererades.)

kl
men vid den här tidpunkten på fölungar ( om de inte är väldigt sent födda)borde det vara för sent att rätta såna fel.
 
Sv: Black Coffee

Hon har haft korrekta ben ända sedan hon föddes, det är först nu när hon växt mycket som hon har visat liten tendens. Hovslagaren menar att han kan korrigera detta genom verkning. Har även haft kontakt med en veterinär ang detta. Så det du påstår går nog att diskutera... Man kan göra väldigt mycket med en skicklig hovslagare, och detta är inget som vi behöver operera.
 
Sv: Black Coffee

Kotans zoner sluter sig vid ca 3 mån men carpus vid 5-6 mån (fick jag lära mig förra sommaren när min fölunge var rejält x-bent och opererades.)

kl
men vid den här tidpunkten på fölungar ( om de inte är väldigt sent födda)borde det vara för sent att rätta såna fel.
:bow::bow:
 
Sv: Black Coffee

nej det är inget vi behöver diskutera men jag har sett plåtar på fölben på både kota och karpus vid åldern 5 veckor, 2 mån,3 mån och 5,5 mån och har sett förändringarna och jag har största förtroende för den veterinären och hovslagaren på Strömsholm som hjälpte oss.

Hoppas ni får ordning på benen.
 
Sv: Black Coffee

Kl
Bilder på min numera 1åring;)
DSC02776.JPG

DSC02774.JPG

gullis.jpg


Hon har fritillgång på hösilage och äter 1kg groov90 om dagen, hon är som en liten köttbulle:) Men de tycker jag är bra hon ska ju växa och bli stooor (hoppas matte). Eller ialla fall runt 165 är lagomt:P

Hur går de med dom andra BC bäbisarna? Vad äter era? Bilder?:bump:
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
544
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 821
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp