Black Coffee

Sv: Black Coffee

Kollar också efter nya filmen men inte då.:confused:
Kan han vara skadad igen kanske?
Busan har varit på promenad med sin mamma,ända till
postlådan (ca 70m enkel väg) det var mycket spännande.
Åsså har hon ju fått ett namn ,Barraboza, så får vi
fortsätta kalla henne Busan.
//K

Tror abslout det påverkat stoantalet , har själv för något /några år sedan funderat på Black Coffe men varit fundersam både på ägarens och även Flyinges dåliga lansering av honom :crazy:

Mvh Mia

Ja kan då tala om att jag är besviken på hur dom liksom låtit honom hamna i skuggan, ingen reklam för honom alls..

ja mitt sto missade de iaf, eftersom han inte presterat nåt vill jag åtminstone se hur han rör sig idag, inte för några år sen :crazy: På hingstvisningen på Strömsholm ( i mars) sa de att de skulle filma honom på nytt o spontant sa jag till min kompis "det tror jag när jag ser det". Tycker det börjar bli lite pariodi på det hela... :grin:

**KL**
Mödernet till det stoet jag betäckte i år har lämnat mycket bra med både Bellini och Chapman och det var en av anledningarna till att jag hade honom som tänkbar kandidat till mitt nya sto. Jag har sett honom på videon, filmad i någon knasig snett framifrånvinkel där man inte kan bedömma bakbenen (men frambenen ser man ju) och så har jag sett honom riden av S.G på hingstvisning förra året (var det det?) där han inte rörde sig på ett sådant sätt som jag önskar, och i år dök han ju inte upp alls. Tyvärr är det ju svårt att låta bli att fundera på varför?
Nu kan det ju vara min miss att jag inte bara litar på vad som skrivits, men jag är kall och cynisk, det har jag fått höra förr ;).
Vi kan ju bara hoppas att avkommorna snabbt får komma ut och visa vad de går för istället :)
/U

Ja jag har också börjat undra.. Hade varit roligt att se istället för en gammal film, dom hade ju åtminstonde kunnat lägga in den från hingstvisningen ifjol:/

Men han visades inte riden förra året heller... Åtminstone inte på Flyinge. Då hette det att SG inte hade "ridit in sig" på honom än. Visades a la celle av Pelle H om jag inte minns helt fel. Han travade då vackert i fram, men var verkligen vad man kan kalla i "två delar". Bakom manken hände absolut ingenting.

Senast ändrad:

Han var ju skadad när hingstvisningen genomfördes och är förmodligen inte riktigt igång ännu. Man kan ju förstå att dom vill han ska vara 100 % innan dom lägger ut ny film och marknadsför honom. Men det är i alla fall frustrerande att man inte får någon uppdatering på hur han går och vad som händer framöver! Han är ju premierad AB 2009 ut. Måste väl sedan visa prestation el tillräckligt med avkommor för att få kvarstå i aveln?

Ja de vore ju väldigt tråkigt för oss om han tas ur avel för då är väl våra föl värda lika med noll...

Mycket tråkigt!
Hoppas han kommer igång nu snart och att det är många som visar sina föl i år samt vid 3-års nästa år.

Fick nyss meddelande från Flyinge att han haft 23 ston i år. Över 60 förra året, så visst har antalet minskat!

Oj de var en rejäl sänkning! Jag tror som er andra att de beror på dem MYCKET dåliga marknadsföringen av honom.. Tråkigt om han tas ur avel för då är ju våra föl knappt något värda..:/

Ja ska man sälja i år så påverkas värdet en hel del. Jag ska dock behålla min fölunge och är för övrigt jättenöjd med henne och tror jag kommer att ha mkt kul med henne. Men visst är det tråkigt att dom inte har marknadsför hingsten bättre! Förhoppningsvis ordnar det upp sig och han kommer i gång här under hösten. Jag tror inte att Flyinge skulle ta hem en hingst dom inte tror på för framtiden.

Nej jag ska inte heller sälja min fölunge har motsvarat mina förväntingar mer än väl!:) Trodde inte hon skulle bli så fin, jag ska också behålla min eftersom de blir stoets enda och sista, så då passade de bra med ett sto:P Sen vad som blir av henne i framtiden de får vi se:D

Hallå alla ni med BC avkommor har någon av er hunnit visa sina? Hur gick de i så fall?:)

*KL*

Är nyfiken på era BC avkommor kan ni inte filma lite så man får se hur de rör sig ;)?

Och har någon av er fölbedömt era avkommor . Resultat stam ?

Mia som funderar på BC till nästa år ,men vill ha mer på fötterna innan pga av att man inte kan se honom på film själv och dåligt med visade avkommor .

Ska försöka filma lite. Mitt problem är att jag har inte henne hemma hos mig och när jag kommer ut till henne så vill hon bara kela heela tiden. Jag har lyckats se lite trav och den ser lätt och fin ut med bra takt. Men som sagt, jag ska göra ett försök med videokameran.
Jag visade aldrig henne på fölvisningen. Fick inte med mig rutinerad medhjälpare så jag hoppade över det där.
Noelle har vidare Neapel och Maraton bakom sig på mödernet. Mamman diplom i hopp och klass 1 dressyr. Ska bli kul att se om den här lilla kan hoppa också :-)

Förstår du vill ha mer på fötterna om BC! Jag räknade med att man skulle få se mer av honom nu när han kom till Flyinge, därför chansade jag på att ta honom trots att jag inte sett honom så mkt. Får se till hösten om han kommer igång lite mer!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
873
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 384
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 137
Senast: Wingates
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 875
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar