Black Coffee

Sv: Black Coffee

Okej då ska jag testa de, hur gör ni med invänjning av grimman, jag har försökt tränat ikväll men hon behövde inte mer än se den så var de omöjligt att få tag i henne, sprang runt i boxen! Blir nog att ta in xtra hjälp!:)
 
Sv: Black Coffee

Min försöker också smita undan men jag bara går fram bestämt och tar tag i henne, håller henne om framdelen och rumpan, då går det bra. Kanske du kan ta hjälp av en vägg el ett hörn? Dom har ju en tendens att kasta sig bakåt när det inte är roligt.
Får se vad Lizenz säger, om hon har nåt bra knep till oss nybörjare :)

Min är superkittlig under magen och vid virveln när jag borstar, vild blir hon då :grin: Men som sagt dom lyssnar ju otroligt bra på röster och tonlägen, så det är ett bra medel tror jag.
 
Sv: Black Coffee

Hej igen,grimman tar jag på första dagen,håller om runt manken,magen och halsen,man får parera lite och bara följa med tills det tar stopp
mot vägg,eller helst mammas kropp.
Det går ju faktiskt att styra dom ganska bra med sin egen kropp,
men akta erat eget huvud bara,för deras gulliga huven är ju
stenhårda,(egen erfarenhet av knockade ögonbryn och fläskläpp).
Killen har jag fått brottas med ganska ordentligt och det verkar som
dom tål en hel del,bara man inte skriker och blir arg.
När hovis kom slet han av mamman grimman,vände den upp och ned
och trädde den över huvet på fölet,sedan stängde han igen
nackremmen under magen,så hade han gjort en fölväska.
Fantastiskt enkelt och elegant att hålla i.:idea:
//K
 
Sv: Black Coffee

Okej då ska jag testa de, hur gör ni med invänjning av grimman, jag har försökt tränat ikväll men hon behövde inte mer än se den så var de omöjligt att få tag i henne, sprang runt i boxen! Blir nog att ta in xtra hjälp!:)

Okej jag vet föl gillar inte har grimma på. Föl nära spark mig i huvud. fölheter Hjartur.
 
Sv: Black Coffee

Hej
va kul att läsa om era föl, har själv ett efter BC som föddes den 27/4, inte ett dugg blyg, tvärtom, mycket nyfiken o väldigt trevlig att ha att göra med. Hade hoppats på att hon skulle var mindre, tror att hon kommer att bli ganska stor...skulle ju så klart visa en bild på henne men jag vete katten hur man gör...hon visar inte så mycket trav än, det är antingen full fart eller vila som gäller men det lilla jag sett är det inget fel på...
 
Sv: Black Coffee

Hej! va kul. Vad är det för stam på mamman? Skulle vara roligt att se bild på ungen. Jag fattar inte heller hur man lägger in bilder här, men har lagt in bilder på www.pixbox.se och då att det bara att klistra in länken här i tråden.
 
Sv: Black Coffee

kl

DSC01863.JPG


2v:)
 
Sv: Black Coffee

Hej kära medmänniskor! Jag skrev till flyinge och frågade vad som skulle hända med Black Coffe och här är mitt svar!

Hej Diana,
Tack för visat intresse för Black Coffee.
Många har frågat samma som du och nedan ser du ett svar jag gav tidigare i våras:

”BC ådrog sig strax innan hingstvisningarna en skada i ett framben, som först
mest yttrade sig i ryggömhet, och vi trodde då att det var hela problemet.
När det inte ville ge med sig gjordes en ordentlig veterinärgenomgång som
avslöjade frambensskadan som han försökt avlasta. Han har fått behandling
och är påtagligt förbättrad. Dock är han ännu inte helt återställd, utan
fått förnyade behandlingar som fortfarande pågår. Vi hade hoppats på en
snabbare avläkning så att vi åtminstone nu i början på säsongen kunnat filma
honom i lite arbete och lägga ut på hemsidan. I det här läget måste vi dock
prioritera att få honom helt återställd och sedan försiktigt köra igång
honom igen. Därför vet jag nu inte hur länge det kan dröja innan vi har
honom igång så att vi kan göra ett nytt videoclip.
Jag har hört att det spekuleras i alla möjliga orsaker till att han inte
visats, bl.a. att han skulle vara oridbar, och att Susanne inte skulle våga
rida honom för att han skulle vara dum mm. mm. Jag kan försäkra att det inte
ligger någon sanning i sådana rykten. Jag såg honom under ryttare senast ett
par veckor innan skadan och han såg då mkt fin ut. Han har fortfarande kvar
sina grundgångarter som gav honom höga poäng på sitt bruksprov, och
framförallt sin mycket goda bogfrihet och höga frambensaktion.
Hur som helst vi skall försöka ordna något så fort det går, men det tar
säkert 4-6 veckor till, han måste ju också hinna ridas igång lite efter sin
konvalescens.”

Skadan och igångsättningen har dragit ut på tiden, och han är först nu igång mera regelbundet igen.
Jag pratade i går med Susanne Gielen, och hon trodde att vi skulle kunna göra en filmsnutt under nästa vecka, som vi sedan kan lägga ut på hemsidan.
Black Coffee är definitivt inte en hingst som vi medvetet satt i skuggan av några andra, utan vi skulle naturligtvis velat visa upp och marknadsföra honom fullt ut om det varit möjligt.

Med vänlig hälsning
Karl-Henrik Heimdahl
Avelschef
Flyinge AB
 
Sv: Black Coffee

Hej igen,det var kul att höra om orsaken till frånvaron.
Är det bild på din,hon ser ut att ha mycket päls(ryssmössa),
det har min Busa,jättebra i 29 graders värme.//K
 
Sv: Black Coffee

Bra att han är på gång igen! Då väntar vi med spänning på den filmen :) "Den som väntar på nå´t gott..."
 
Sv: Black Coffee

Har kikat på ett sto f 2005 e: Black coffee ue: Mazarin.
Filmklipp finns på youtube under Annie & Channine.
 
Sv: Black Coffee

Jag var inne på black coffee till min foderhäst från början men ägaren tyckte att det skulle bli för mycket fullblod (stoet är 1/4 fullblod) men nu när jag räknar efter så hade det ju inte blivit så mycket. Dock fastnade jag för Flashdancer istället men om det blir något mer försök så är det möjligt att BC kan bli aktuell igen.
 
Sv: Black Coffee

Hej igen,min busa har fortfarande inte fått något riktigt namn,det ska börja på B så ni får gärna komma med förslag.

Busan har börjat tappa fölpälsen (ryssmössan)på öronen och ner på
nacken,även lite på bogen,under fölpälsen är hon mörkbrun/svart.
Hon tycker om att bli kliad och pälsryckt.

Hovis har varit här och verkat och det gick mycket bra nu i onsdags.

Hon visar gärna upp sin fina trav:love:bogfri taktmässig luftig.

En bestämd men vänlig tjej.Jag är också KÄR.........

//K
 
Sv: Black Coffee

Min filifjonka börjar bli riktigt social nu och bra att hantera. En snäll tjej. Hon har fått en lekkompis, en hingstunge som är en vecka yngre. Hon blev mycket mindre blyg för oss människor sedan de började leka ordentligt.

Mätte henne idag och hon är nu 1.15 hög (6 v gammal). Hur hög kan hon tänkas bli tror ni? Svårt att veta i dagsläget misstänker jag. Bara att vänta och se :) Ska knäppa nya bilder i veckan och lägga ut i den här tråden.
 
Sv: Black Coffee

Nu har jag lyckats filma Busan men då gick det förstås inte att
visa i datorn,suck.
Det var dessutom inte helt lätt att fånga nån trav värd att visa
upp.
Men hon är ju förstås lika vacker för det.
Är det någon som ska visa sin bäbis.Här i Sundsvall är det visst
inställt pga domarbrist ,så närmsta visningsställe är Bollnäs om
jag inte läst fel.
Jag tänker inte visa för jag har inte har ledigt då.//K
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 820
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 251
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 042
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp