Black Coffee

Sv: Black Coffee

Hej! Fiiin unge:).
Jag ringde Flyinge för jag fick en räkning i år också på betäckning,
jag som inte betäckt ,
när jag tittade efter var det med Contender?,passade då på att
fråga om BC, han ska tillbaka till ägaren,men jag vet inte om det är
för gott.
BC var visst stallets myshingst o det låter ju mkt bra.

Busan växer så det knakar,det gör förstås den andra ungen också.
Dom är chippade och dna-ade, och dom uppförde sig exemplariskt.
//K
 
Sv: Black Coffee

tack, jag är supernöjd med henne :) framförallt hennes temperament är gudomligt. Lite försiktig är hon, men det är nog mest hennes hönsmammas förtjänst! Men det kommer väl en tid när hon prövar mig också kan jag tänka mig :)

Jag misstänkte Coffee skulle tillbaka till ägaren. Inte ett ord har dom skrivit om honom på hemsidan på hela tiden och det verkar ju inte som han kommit i riktig tränings- och tävlingsform heller med tanke på skadan. Dom är ju väldigt flitiga att skriva om sina andra hingstar. Hoppas ägaren har en bra ryttare som kan visa honom framöver! Vi får se då vad som händer.

Har du nya bilder på hur din ser ut nu? Skulle vara kul att se.
 
Sv: Black Coffee

Tack Nellie väntar med spänning och jag hoppas på att få se fler avkommor på film efter honom ;)

Mia
 
Sv: Black Coffee

Såg att någon efterslyste bilder på avkommor, kunde ej filma henne då de var lite gegigt i hagen! Hon tog ett galoppsprång och de fick jag på kort:P Men lovar att filma henne så fort underlaget tillåter!:)
Nu ska ni få se bilder på en som skiftat färg!:D

DSC02477.JPG

DSC02472.JPG

DSC02469.JPG


Inte så lätt att fota någon som helst är på en hela tiden eller står med huvudet i marken:)
 
Sv: Black Coffee

Vilken gullunge! Jag har fastnat för Black Coffe, finns ju som sagt lite dåligt med filmer på honom att se, men jag gillar det jag sett hittlls. Vet att många tycker han har ett fult huvud, men avkommorna är ju super söta ändå! :)
 
Sv: Black Coffee

Är också nyfiken på att se film på både BC själv och på hans avkommor. Hoppas det inte är nedärvbart det här med att inte kunna få fram en film... ;) :D
 
Sv: Black Coffee

Tack snälla Daana Vad fin han är :love: Hur gammal är han och vad är det mer än Master i ditt sto?

Jag har Master i min Dinah också;)

Mia
 
Sv: Black Coffee

De var så lite! Synd bara att man aldrig kan få till filmena så som man vill, de är fullgalopp eller slötrav!:)
De är ett sto och hon blir tre månader den 11 september!:) Mitt Mastersto är e. Marabou x vad kul att du också har ett Mastersto man får ju lixom lite förkärlek till dom:P Vilken hingst har din föl efter i år?
 
Sv: Black Coffee

(Hoppas att du inte misstycker Masse)

Har en trevlig val E: BC, tog lite nya kort häromdagen när vi löshoppade:
Belsebub2.jpg


Belsebub1.jpg
 
Sv: Black Coffee

Jättefin! Kul att se en vuxen avkomma. Hur gammal är han? Hur är han i temperamentet osv? Berätta lite :)
Hoppar han trevligt?
 
Sv: Black Coffee

Han är 4 år, Ue: National Zenith**

Trevlig och lättlärd kille som alltid gnäggar till mig i stallet och kommer springandes i hagen :love:

Trygg i all hantering men där är dock nerv i honom i ridningen, pigg att rida.
Älskar att hoppa:angel: och ja, han gör det bra om än lite fort i löshoppningen. ("så man hinner en runda till :P")
Känslig för skänklen, avslöjar en direkt om man inte sitter okey i sadlen!
Gången är sådär, har lite jobbit med sin trav och faller hellre in i galopp för att "försvara sig" men när man får honom att slappna av så är traven helt ok, men blir ingen dressyr stjärna. Galoppen är bra och i uppförsbacke, väldigt skön att sitta i :idea:

Ända jag kan komma på är väl att han om möjligt skulle haft liiiite längre hals om det skulle bli propertionerligt med resten, men det är ju inte så det stör, och han har ett nätt fint (cob storlek) huvud
 
Sv: Black Coffee

Sicken snygging! :) Måste försöka få till en film på min också, men hon vill ju bara stå och gosa så jag får sällan se några rörelser när jag är ute och hälsar på.
 
Sv: Black Coffee

Ok :) Blir säkert en jättetrevlig poppo av denna. Traven kan man ju träna upp med tiden.
National zenith, är det hopphingst eller dressyrhingst?
 
Sv: Black Coffee

Vet faktiskt inte vilket han har lämnat mest i ...
Tror att mamman har gått hopp dock, vet att han har flera syskon från samma mamma där dom i ridbar ålder tävlas i hoppning tror jag.
 
Sv: Black Coffee

Ok :) Blir säkert en jättetrevlig poppo av denna. Traven kan man ju träna upp med tiden.
National Zenith, är det hopphingst eller dressyrhingst?
Han var ju grunden en galopphäst och hans mest framstående avkommor har gjort bäst ifrån sig i fälttävlan och hoppning. Men t ex Ulla Håkansson har/haft en avkomma och ridit dressyr på. Så han är representerad i alla disciplinerna En multihingst med andra ord ;)
 
Sv: Black Coffee

Tack Masse!

(uppfödare och ägare till pållen på korten:))

*Hoppas att det inte gjorde något att jag la upp korten på honom*
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Piaff
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 820
Senast: Görel
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 269
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 043
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp