Bisexuell? taget från Dejtingtråden del 19

Jag fattar helt ärligt inte skillnaden på att träffa någon som hånglar lite och väljer att avstå från mer av andra skäl? Varför känner du dig mer utnyttjad av dessa?

Därför att det får det att känna mig som objektet kvinna. "Jag var nyfiken på hur det var att hångla med en kvinna". Inte att personen var attraherad av mig eller tycker om mig. Det får mig att känna mig som personens lilla experiment och eftersom dessa små experiment börjar komma upp i kvantitet med åren så sänks också toleransen emot dem. Jag är en person med känslor som attraheras av och får känslor för kvinnor. Jag vill inte vara försökskanin. Allt för många gånger har jag hunnit få upp intresset för henne innan hon berättar att hon nog föredrar killar ändå. "Men tack ändå!"

Jamen precis så, och där kommer jag tillbaka till hur jag lyckades starta denna diskussion. Kvinnor som känner sig straight, definierar sig som straight och som tycker att det vore spännande att testa hångla med eller flirta med en kvinna. Att min attraktion och att mina känslor går på spinn, som bisexuell, tas ibland inte i beaktande hos de straighta kvinnorna eftersom det för dem enbart är en kul grej. Det gör att jag ibland känner mig utnyttjad. Huruvida andra i denna tråd skulle definiera dessa nyfikna och/eller bekräftelsesökande kvinnor som straight eller inte är egentligen irrelevant. Situationen blir densamme för mig då hon sedan drar i bromsen och erkänner att hon bara var nyfiken.
Det är klart att det är tråkigt om personen inte är fortsatt intresserad oavsett anledning men blir det värre för att hen inte har den sexualiteten än om hen är bisexuell men bara var intresserad av sex/hångel en gång?

Det är som sagt inte jag som definierat vad de olika sexualiteterna innebär. Vill man felanvända vedertagna ord för att de passar ens agenda bättre så får man för all del göra det. Den enda som förlorar på att göra så är ju den som definierar om redan definierade ord, precis som gjordes med "tabu".

Det känns som att vi redan skrivit så mycket i tråden som du bortser ifrån när du fortsätter att hävda detta, så jag ser ingen mening med att upprepa mig eller andra.

Därför att det får det att känna mig som objektet kvinna. "Jag var nyfiken på hur det var att hångla med en kvinna". Inte att personen var attraherad av mig eller tycker om mig. Det får mig att känna mig som personens lilla experiment och eftersom dessa små experiment börjar komma upp i kvantitet med åren så sänks också toleransen emot dem. Jag är en person med känslor som attraheras av och får känslor för kvinnor. Jag vill inte vara försökskanin. Allt för många gånger har jag hunnit få upp intresset för henne innan hon berättar att hon nog föredrar killar ändå. "Men tack ändå!"
Sen valde väl hon ut dig ändå och tog inte slumpartat urvald kvinna får man anta.

Strålande, då kan ju jag som heterosexuell kvinna definierar mig som homosexuell om jag skulle känna för det, utan att någon skulle opponera sig mot det, trots faktumet att jag endast tänder på män :idea:

Definitioner efterlystes:

http://www.umo.se/Jag/Sexuell-laggning---hetero-homo-bi/

Nu tar du väl i?
Ett exempel som bättre följer diskussionens flöde vore väl om du varit gift och levt som heterosexuell länge, men sedan upptäckt en ny sida hos dig själv och börjat leva som homosexuell. Är du då mindre homosexuell för att du också Varit attraherad av män?

Alltså, kan man aldrig bli sedd som heterosexuell om man någon gång varit intim med någon av samma/okänt kön? Ska definitionen verkligen vara så bokstavlig?
Och var går gränsen i så fall?
Får en heterosexuell man se på trekanter med MMF och gå igång på det, eller är han också bisexuell då?

Allmän reflektion:
Kanske är bra att skilja på sexuell praktik (eller erfarenheter) och sexuell identitet. De två behöver ju inte säga samma sak. För min del är det identitet som är det viktiga, det skulle aldrig falla mig in att benämna någon annans sexualitet/sexuella läggning om jag inte visste själv hur den identifierade sig.

Sen valde väl hon ut dig ändå och tog inte slumpartat urvald kvinna får man anta.

Det gör saken föga bättre. Ungefär som min nära vän som ibland får höra att "jag har alltid velat ligga med en svart man". Unket, helt enkelt. Sedan är det väl ganska sällan man tackar nej till sex eller relation med någon och säger "Sorry, jag är nog inte attraherad av dig när jag tänker efter" oavsett om det är med någon av samma kön eller motsatt kön. Det känns helt enkelt inte särskilt kul.

Det gör saken föga bättre. Ungefär som min nära vän som ibland får höra att "jag har alltid velat ligga med en svart man". Unket, helt enkelt. Sedan är det väl ganska sällan man tackar nej till sex eller relation med någon och säger "Sorry, jag är nog inte attraherad av dig när jag tänker efter" oavsett om det är med någon av samma kön eller motsatt kön. Det känns helt enkelt inte särskilt kul.
Nej, det är ju väldigt klantig hantering om det blir så. Men sanningen är ju att det ofta är så, att man tackar nej till fortsatt relation med en person pga av bristande attraktion. Men man kanske beskriver det med lite andra ord.

Allmän reflektion:
Kanske är bra att skilja på sexuell praktik (eller erfarenheter) och sexuell identitet. De två behöver ju inte säga samma sak. För min del är det identitet som är det viktiga, det skulle aldrig falla mig in att benämna någon annans sexualitet/sexuella läggning om jag inte visste själv hur den identifierade sig.

Huvudet på spiken!

Nu tar du väl i?
Ett exempel som bättre följer diskussionens flöde vore väl om du varit gift och levt som heterosexuell länge, men sedan upptäckt en ny sida hos dig själv och börjat leva som homosexuell. Är du då mindre homosexuell för att du också Varit attraherad av män?

Alltså, kan man aldrig bli sedd som heterosexuell om man någon gång varit intim med någon av samma/okänt kön? Ska definitionen verkligen vara så bokstavlig?
Och var går gränsen i så fall?
Får en heterosexuell man se på trekanter med MMF och gå igång på det, eller är han också bisexuell då?
Jamen precis. Min mamma var gift med min pappa i många år. Numera är hon gift med en kvinna och säger själv att hon är homosexuell.

Nej, det är ju väldigt klantig hantering om det blir så. Men sanningen är ju att det ofta är så, att man tackar nej till fortsatt relation med en person pga av bristande attraktion. Men man kanske beskriver det med lite andra ord.

Jag tror att jag hade tagit detta mycket bättre om dessa kvinnor hade varit lite smidigare och inte berättat för mig att de var nyfikna på hur det skulle kännas att vara med en kvinna, och sedan kom fram till att de föredrar män. Ibland blir det lite som att de tror att jag är lika känslomässigt distanserad till det som dom är. De hade väl kunnat säga som de gör till männen. "Du och jag känns inte helt rätt för mig" eller vad som helst.

Jag tror inte att det är en ohejdad vana att straighta inte fyllehånglar eller flörtar med det motsatta könet.
Antingen tycker man det är intressant eller så tycker man inte det är intressant.

Skulle väl mer säga att det ses som norm hos framförallt kvinnor att vi ska vara villiga att tända på kvinnor och vilja ha trekant med en annan tjej, enligt mäns fantasier och porrfilmerna och vanliga filmers påverkan.
Medans jag absolut inte skulle kunna tänka mig en trekant eller fyllehångla med en annan tjej då jag helt enkelt inte tänder eller attraheras av det. Inte att jag hindras av det för att det skulle vara "fel" eller mot normen.
Skulle däremot kunna tänka mig trekant med två killar.

Alltså, att ha sex med en kvinna eller ha trekant är för mig helt olika saker, och har inget med min eventuella läggning att göra.

Alltså, att ha sex med en kvinna eller ha trekant är för mig helt olika saker, och har inget med min eventuella läggning att göra.

Nej självklart inte.
Menade mer att det ses som normalt att tjejer förväntas att vara intresserade att ställa upp på trekant med en till tjej, eftersom det framställs så ofta i filmernas värld, och är en vanlig fantasi en man kan ha.

Att det liksom blivit en "norm" att kvinnor förväntas fyllehångla med eller ställa upp på trekant med en till tjej än att det skulle vara hejdad vana att stoppa sig själv för att det inte ses som normalt, från mandalakis inlägg.

Det är klart att det är tråkigt om personen inte är fortsatt intresserad oavsett anledning men blir det värre för att hen inte har den sexualiteten än om hen är bisexuell men bara var intresserad av sex/hångel en gång?
Fast jag kan förstå den känslan. Lesbiska vänner har berättat för mig att de var trötta på att vara något slags försöksdjur. Kvinnor som ville pröva att ha sex med kvinnor flirtade med dem, och gick tillbaka till sitt heteroliv efter uträttat ärende. Det måste ju kännas som att de här kvinnorna inte tände på mig för att jag var jag, utan för att jag var tillgänglig och homo.

On a not so serious note: för flera år sedan råkade jag fastna i en förfärlig tv-serie (toppar min skämslista tillsammans med Say yes to the dress). En reality där huvudpersonen Tila Tequila skulle välja, hångla och ligga med en rad tjejer och killar, hon röstade ut en efter en. Jag kunde bara inte sluta titta, det var så hemskt.

I sista avsnittet hade hon bestämt sig för en långbent blond amason som klarat varenda utröstning. I slutminuten tog Tila hennes hand och frågade högtidligt om de nu alltså skulle leva lyckliga forever after. Typ.

Fast då sa amasonen Jag är ledsen, men jag känner mig inte redo för ett förhållande med en kvinna.

Seriens höjdpunkt (det tyckte dock inte Tila). :meh:

On a not so serious note: för flera år sedan råkade jag fastna i en förfärlig tv-serie (toppar min skämslista tillsammans med Say yes to the dress). En reality där huvudpersonen Tila Tequila skulle välja, hångla och ligga med en rad tjejer och killar, hon röstade ut en efter en. Jag kunde bara inte sluta titta, det var så hemskt.

I sista avsnittet hade hon bestämt sig för en långbent blond amason som klarat varenda utröstning. I slutminuten tog Tila hennes hand och frågade högtidligt om de nu alltså skulle leva lyckliga forever after. Typ.

Fast då sa amasonen Jag är ledsen, men jag känner mig inte redo för ett förhållande med en kvinna.

Seriens höjdpunkt (det tyckte dock inte Tila). :meh:
Hahaha vaaa var det så det slutade?! Följde också serien men missade slutet. :o:rofl:

Fast jag kan förstå den känslan. Lesbiska vänner har berättat för mig att de var trötta på att vara något slags försöksdjur. Kvinnor som ville pröva att ha sex med kvinnor flirtade med dem, och gick tillbaka till sitt heteroliv efter uträttat ärende. Det måste ju kännas som att de här kvinnorna inte tände på mig för att jag var jag, utan för att jag var tillgänglig och homo.
Jo medans det då i heterodito blir att jag är tillgänglig och kvinna/man men kanske inte lika tydligt.

Exakt!
Det gör att jag känner mig objektifierad. Andra får säga vad ni vill om det, jämföra det med att bli dissad av andra orsaker, men för mig känns det annorlunda. För mig känns det helt annorlunda än att bli dissad av en queer-person som helt enkelt bara inte är så förtjust i mig som hen först trodde.
Jag lever som queer, det är på riktigt för mig och inget val jag gör ibland utan det är min verklighet. Jag är inte beredd på att vara testperson för någon som bara är på besök i den världen, någon som tänkt sig leva ett straight liv men ha lite sex med kvinnor ibland.
Jag vill inte att min verklighet ska bli något man provar på ibland för att sedan gå tillbaka till sitt trygga straighta liv.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 349
Senast: malumbub
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 296
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka