Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Din häst såg ut som min, och det är inte "sportigt" utan mer den äldre modellen av häst. Jag har också en sån. Lite pansarvagnsaktig :D Så du kan inte jämföra våra modeller av hästar med de högställda, ädla hästarna i denna tråd.

Min är ingen pansarvagn! :mad:

ALLA som ser henne tycker att hon är extremt flickig och ädel, herregud! :banghead:

Hon är VÄLDIGT långbent och högställd, verkligen en snygg modell som aldrig fått siffror under 8 någon gång! :d

Men jag vet att ni vill attackera nu för att ni känner varandra i tråden så nu lämnar jag tråden. Min häst skall dessutom tas bort imorgon så är inte på något humör för att kriga.

Tråkigt att du tvingas ta bort din häst. :(

Det ingen som attackerar dig utan jag tror att många har en annan åsikt än dig bara.

Du sågade C´s häst rätt rejält och iom vad du uttryckte, C som hästägare.

Du sågade C´s häst rätt rejält och iom vad du uttryckte, C som hästägare.

Till Vouge just ovanstående är vad du gjorde, du måste ha anat att det skulle väcka en reaktion, allra minst från mig själv.

tråkigt med din häst!

Hej!

Jag tycker hon är fin. Lagom rund och inte den där fula bukigheten man ofta ser på hästar i den åldern. Och bra att hon inte heller är jättetjock, för det tycker jag inte någon häst, oavsett ålder ska vara. Dessutom är hon riktigt fin för att ha "fel" färg ;-)

tack Lavinia!

Jag försöker febrilt att avla fram bruna hästar men märren ger mig bara fuxar :banghead::D

Ickiz jag håller helt med! Och tack för fina ord om Hollie, jag hoppas vi lever upp till förväntningarna och blir något att följa ;)

aprilia manen är tjock och blond :love:

axel precis! Hollie har aldrig varit så lekfull utan mest mat som gäller, annat var det med storebror som var hingst till 2, lekte så matte måste hålla för ögonen :nailbiting:

sona tack! precis så resonerar jag också!

Är tanken att du ska behålla henne hela livet eller sälja dyyyrt:D

Jag hoppas på att jag får en BRUN, men är självklart glad om det så blir en fuxankunge.

Och jag vill ha fuxar, men jag får bara en massa ridskolebruna :banghead: Hoppades på att mitt mörka fuxsto skulle ge mig en fux 2013, och det såg lovande ut när den kom ut. Tills veterinären utbrast, men vilken häftig brun färg hon har! Och mkt riktigt, hon är brun i en märklig nyans...

Min loppa börjar se vuxen ut, om än gräsligt skitig. Man kan bada henne och två minuter senare så är hon lika skitig igen. :D

l8765_by_erehsidne-d70su83.jpg

Ser kalsfin ut :)

Har en som också gillar att skita ner sig:
560513_10151267391934612_90173040_n.jpg

527353_10151267395529612_651675823_n.jpg

Numera klipps och täckas hon när det finns risk för dylika incidenter :p

Haha! Jag hade nog gråtit XD (och sen fram med slangen...)

Det värsta var att det inte var lera hon rullade sig i utan asfaltskross. Det smetar sig fast likt svart tuggummi... O_o

Det var ÅNGEST på riktigt att se eländet :p

Vad är det med ljusa hästar som vill kamouflera sig.:crazy:

jag tycker du ska linda benen o göra henne fin innan tur i skogen:D

jag har varit bortskämt med hästar som inte har rullat sig på 20 år, men nu har jag en.. givetvis ljus som lägger sig o fixar till BÅDA sidorna minst 1 g / dag:wtf:

jag har varit bortskämt med hästar som inte har rullat sig på 20 år, men nu har jag en.. givetvis ljus som lägger sig o fixar till BÅDA sidorna minst 1 g / dag:wtf:

På ett par av mina har jag observerat ett lustigt fenomen: när man sätter på dem ett helt sprillans nytt täcke så rullar de sig inte på huuur länge som helst. Täcket är fläckfritt! Men när första "misstaget"(bajsfläck efter natten) sker så är det "begagnat" och de rullar på som vanligt.

Nu rullar de sig sällan -och särskilt inte när det är så blött som det är nu, det är ju inte ens mys-rull-lera... Men ibland så :nailbiting:

Min andra lägger sig aldrig i smuts, under tio månader hade hon en fläck på rumpan vid tre olika tillfällen och då går hon på lösdrift, nu är hon dock klippt och täckad och då ligger hon varsomhelst. Täcket är brunflamigt, det var blått :arghh:

Vilken fantastiskt vacker häst!

1392536_10151975426384612_89866884_n.jpg

Under dyngan så :D

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 478
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka