Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Även om jag är partisk så är Hoolie fantastiskt vacker.
En långlinjerad, ädel tjej som brås massor på sin far.

Kära Vogue, såhär ser en ädel sporthäst ut. Men halsen rätt ansatt och långa ben, även fram.
DSC_0163.jpg

Hollie är fin! Har sett mkt bilder på henne även i rörelse och där ser man fin rumpa o rygg. Att man kan se lite revben ibland gör ingenting så länge överlinjen e bra.

En annan 1.5 åring halvbror till Hollie du rackade ner på.
180688_165988396784400_7667043_n.jpg

Den stora skillnaden när man jämför bilden på din o Hollie är att din har större buk och längre tår.

Varför jag lägger in bilden på ovanstående är för att det är svårt att se hur de egentligen ser ut på bara en sidobild.

samma häst i trav
180688_165988393451067_3196625_n.jpg

Senast ändrad:

Hittade igen den gamla bilden och nej han e inte skev står bara underligt på just den bilden.

Men man ser hur svårt det är att se på en vanlig uppställd bild hur bitiga eller inte de är. Bilden tagen samma dag som de tidigare.

garconenrougeje201009259.jpg

Båda hästarna är jättefina. Beklagar om jag bidrog till att elda på urspårningen.

Tack! Vi får väl se. Håller mig till bloggen tror ja :)

Det låter som att jag är den enda i världen som har en smal häst, eller? I mina ögon är det värre med feta än lite tunna om man anpassar ryttarens vikt, träningsintensitet osv.

Min skrutt växte enbart på höjden tills han var 5år. Har för mig att han vägde strax över 600kg då till sina 172cm. Sedan dess har han grovnat rejält + växt lite till men ett tag var han som en planka på högkant oavsett vad jag stoppade i honom. Det gav liksom bara centimetrar på höjden.

Och som 6-åring när han blev sjuk rasade han ner till 560kg till sina 175cm. Då såg det anskrämligt ut däremot :crazy:

Jag tycker din häst är superfin. Man ser på kroppen att det är en ung häst men det är åh andra sidan inte så konstigt eftersom han är just ung ;)

Kul å se bilder på er, han är superfin! :love:
(ps. "min" Sigge är oxå en lurvtuss just nu, ser så söt ut i ett försök till vinterpäls :p)

kul med en halvbror (som jag spanat på tidigare) :D snygging!

Just det jag menade, att bilder är ögonblick och olika vinklar spelar stor roll, ibland får man fram lite revben och kanter. finns ju mer tacksamma djur att fota än hästar.

Hollie har ju haft enorma växtfaser och ofta sett kantig ut, speciellt på bild, det är först nu hon börjar ser ut som en hel häst! och då är hon ju ändå bara drygt 19 månader.

Jag vill tacka alla ni som tycker hon är fin och givit medhåll angående hull osv.

Jag kan ta om någon tycker hon är ful, har fel färg eller konstig päls osv osv, men rejält underutvecklad och utan en muskel och mager, näe någon måtta får det vara :)

men hallå snygga pappsen :love:

även om du är partisk så har du ju sett henne sedan födseln, i alla växtfaser, tack för dina ord!

Jag tycker hon ser fin ut, och helt normal för sin ålder. En välmusklad, "rund" 1½-åring är inte alltid positivt. Skelettet är inte starkt nog för att kunna bära upp en för tung kropp på en så unghäst, jag köper mkt hellre en 1-2 åring som skymtar lite revben än en "välmusklad". Överlag verkar vissa här ha skumma värderingar ang vikt. 70 kg för en ryttare är för tungt, men 50 kg undervikt på en häst är vanvård...

unga hästar som får tillräckligt med protein och lek på stora ytor blir välmusklade.:) Sen har det givietvis, likväl som på folk, med anlag att göra.

Ser man på bilden med Highcruiser så har han mkt muskelmassa med härlig hjärtstjärt vilket båda sönerna jag haft e honom här hemma också haft.

Den jag la ut bilder på var en muskleknutte redan som föl och han är friröntgad och ren runt om.

Är det Highcruiser? Vad fin han är där, jag har inte upplevt honom såå långbent och nätt som han är där, på de bilder jag sett innan. Jättefin! :)

Vad lik hon är min senaste/sista häst som också var e Dardel! Kusligt att se! :meh:

Man måste även ta med i kalkylen att ston inte leker som hingstar o ej heller har samma grundfysik.
Få hästar rör sig som Hollie... i hagen.:)

KL

Ännu en tråkig "från-marken" bild, men det är tyvärr fotografbrist..:(

dscf8022_52cda628e087c31ccbc21361.jpg

Mvh Domino_s

Tänk om man hade riktigt långa armar ibland ;)

Ja, eller fjärrkontrollsutlösare på kameran. Har dock inte kommit fram till hur jag ska lösa det med skärpa, zoom och att kunna trycka av samtidigt som man rider snyggt förbi..:D

Hej!

Jag tycker hon är fin. Lagom rund och inte den där fula bukigheten man ofta ser på hästar i den åldern. Och bra att hon inte heller är jättetjock, för det tycker jag inte någon häst, oavsett ålder ska vara. Dessutom är hon riktigt fin för att ha "fel" färg ;-)

Men så tycker jag inte Lomuxxs häst heller var så hemsk. Hade gärna sett att min kunde hålla hullet på den sidan än den där hon gärna lägger sig (rullande tunna).

/Lavinia, har bara mulbilder att bidra med, men vi kommer nog igång vilket århundrade som helst nu- nu är det faktiskt alla gångarter på rakt spår så :-)

Senast ändrad:

Har följt den här diskussionen lite i det tysta men kan inte låta bli att säga att jag tycker din häst är jättefin! Det finns så många där ute som skall övergöda sina unghästar och proteinbomba dem, så slutar det med att de står där med svampiga ben och cylinderformade kroppar bara för att de skall ha "lite att ta av när det sätts igång". Tyvärr inte helt ovanligt i dag.

Jag kommer fortsätta följa din häst i det tysta då jag tror att den kommer bli jättefin! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 478
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka