Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Härligt med skitiga hästar. :wtf: Här är 2 gamla bilder på mina pojkar båda gillade lera lika mkt.

Så här går de till :

Ja lerbad är ju SPA behandling. Men de va ju ångest om man skulle träna och hade en tid att passa.

Även om jag är partisk så är Hoolie fantastiskt vacker.
En långlinjerad, ädel tjej som brås massor på sin far.

Kära Vogue, såhär ser en ädel sporthäst ut. Men halsen rätt ansatt och långa ben, även fram.
DSC_0163.jpg

Ååååh vad kul med bild på pappa häst! :love: Så fin!

Lomuxx: Superfin häst! Tråkigt med hull - debatten, klart han ser lite tunn ut men absolut inte för smal! Har alltid tyckt att han är så läcker!

Charlottee: Jag som följt Hollie hela tiden tycker hon är supersnygg på den där bilden i stallet. :love: Hon har ju verkligen vuxit ikapp sig och rundat sig över hela kroppen, precis så ska en 1,5-åring se ut enligt mig!

(Har inte hunnit läsa alla miljoner inlägg som tillkommit på sista tiden, ger upp för dagen)

På ett par av mina har jag observerat ett lustigt fenomen: när man sätter på dem ett helt sprillans nytt täcke så rullar de sig inte på huuur länge som helst. Täcket är fläckfritt! Men när första "misstaget"(bajsfläck efter natten) sker så är det "begagnat" och de rullar på som vanligt.

Nu rullar de sig sällan -och särskilt inte när det är så blött som det är nu, det är ju inte ens mys-rull-lera... Men ibland så :nailbiting:

så var inte hästen jag fick ta hand om..
han fick ett helt nytt täcke av mig
1606329_10151796709246315_1414097469_o.jpg

3 dagar senare
1606329_10151796709251315_2087696188_o.jpg

På ett par av mina har jag observerat ett lustigt fenomen: när man sätter på dem ett helt sprillans nytt täcke så rullar de sig inte på huuur länge som helst. Täcket är fläckfritt! Men när första "misstaget"(bajsfläck efter natten) sker så är det "begagnat" och de rullar på som vanligt.

Nu rullar de sig sällan -och särskilt inte när det är så blött som det är nu, det är ju inte ens mys-rull-lera... Men ibland så :nailbiting:

aldrig varit med om ang. nytt täcke :D

KL
lera är en av anledningarna till att jag klipper min häst ;) Är en riktig skitgris, men klippt och med täcke, blir leran extremt enkel att få bort, jmf med annars en timmas sanering varje dag i lertider.... Ohållbart om man jobbar mycket som jag och har sena kvällar i stallet och ska klämma in ridning och träning.

Måste ju posta här med, Ankungen börjar bli svan under pälsen! :)

1521702_10152132174538094_446021076_n.jpg

Klippt häst, skaltäcke med hals samt equi-chaps. Även om jag får in en lerhög så finns det en ren häst under.:D

Kl.
Han har ÄNTLIGEN börjat intressera sig för maten igen, kompisarna är inte lika stressande och han har ro att äta upp både hö och kraftfoder.

Tinna ska vila fram till april.

Lillprinsens dagsform!
(Manken är typ 1 dm högre än ryggen :p )

Klippt häst, skaltäcke med hals samt equi-chaps. Även om jag får in en lerhög så finns det en ren häst under.:D

jepp ;) precis. jag kör dock inte hals på täcket eller benskydd osv... men tar ca 10 min att få ren på de ställena typ. jmf med vinterpäls och lera deluxe på alla otäckta ställen.

Är tanken att du ska behålla henne hela livet eller sälja dyyyrt:D

Jag hoppas på att jag får en BRUN, men är självklart glad om det så blir en fuxankunge.

du får säkert en brun! alla får en brun förutom jag :mad:

Planen är att behålla henne, tävla och eventuellt få något föl på vägen :D

tack maja!

ja hon har ju som sagt varit en kantig halvful typ, men nu har det hänt saker! som jag väntat :D

Och jag vill ha fuxar, men jag får bara en massa ridskolebruna :banghead: Hoppades på att mitt mörka fuxsto skulle ge mig en fux 2013, och det såg lovande ut när den kom ut. Tills veterinären utbrast, men vilken häftig brun färg hon har! Och mkt riktigt, hon är brun i en märklig nyans...

vi kanske bör byta avelsston med varandra??

Min mörkbruna tycks ha en stark fuxgen som sagt :D
....hennes mamma har lämnat en fux men i övrigt är samtliga bruna, jag förstår inte varför min envisas med att tillverka fuxar:banghead:

Nu är hon dräktig med en fuxhingst för första gången, och fölet blir inte mitt, så ja... nu kommer väl det där bruna lilla stofölet haha!

Nu langtar jag till sommaren sa man kan rida ordentligt igen.
Oversvammad ridbana och kallt och regnigt I allmanhet sa det gar inte bra att fota fina bilder.
Fick dock denna skickad pa far och son, Rock today och Rock forever.

IMG_238996798988398_zpse8a4c26c.jpeg

Rockforever2_zps7b2bc505.jpeg

Åh vad jag är glad att ingen av mina är några skitgrisar! Dom skulle aldrig få för sig att lägga sig ute i blötan som är nu utan rullar sig och sover järnet inne på natten istället :P Tack och lov!

Haha, ja varför inte ;) Wayana visade sig ju vara dräktig nu trots allt, så får en liten dressyrbäbis igen efter Zuidenwind. Den jag har är ju brun så vi får väl se om den som är där nu blir fux. Hon har ju en fux sen tidigare med Magini som är född hos mig, men sen fick hon även en fux med Szkopul hos tidigare ägare. Så byter vi blir det säkert en fux :D

Föda upp fler fuxar :love:

Haha förlåt men det är hysteriskt roligt att C som alltid vägrat fux lyckas föda upp två st efter mörkbruna föräldrar :D

Ja lerbad är ju SPA behandling. Men de va ju ångest om man skulle träna och hade en tid att passa.

Jag och min "vita" rider ibland i den kommunala ridskolans ridhus för privathästar. DET var ångest. Massa fins blanka halvblod med benlindor - och jag på en lurvig svartgrå, blöt ponny - med blå ögon så ingen fattade nånting av vad det var för skum häst :cautious:

"Oj, vilken gammal häst!"
"Eh, nej hon är fyra."
"Oj, vilken gammal häst."
"Eh... Skitsamma."

"Åh, en ALBINO."
"Nej, hon är dubbelgul, svart i botten med två gula anlag. Albino finns inte på häst, det är inte förenligt med hästars fosterutveckling."
"Va, nä? Är det så? Det har jag aldrig hört talas om!"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 480
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka