Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Ojda, kanske ska lagga till bilderna med :o

IMG_238996798988398_zpse8a4c26c.jpeg

Rockforever2_zps7b2bc505.jpeg

Ja han ar definitivt nomnom, skulle garna ha ett sto efter honom med. :d

kl

nya bilder.
och efter sin ridbane-vila är hon som en helt annan häst. hon är pigg! :D

dsc08677_52ceaaf3e087c37c036b10ef.jpg

dsc08693_52ceab1fe087c30b568d1fc9.jpg

dsc08747_52ceab612a6b22961df30a34.jpg

dsc08681_52ceab0688e59d290e87f59b.jpg

Vad är det med isabeller och leraO_o. Min kompis har med en isabellfärgad isis och när jag hade honom hemma så badade jag honom efter varje ridpass, ändå var han alltid så skitig att man fick slänga schabraket i tvätten efter varje pass:banghead: Han är inte heller mycket för att hålla sig ren:p

Ja, hans resning är något utöver det vanliga!
Sen har han visat ett fantastisk lynne, får se om han kommer fram till visning. Det får
Framtiden utvisa!

Han är mest troligtvis 4gångare, känns så på rörelsemönstret än så länge. Är alltid svårt att vara helt säker men till 99% är han en fyrgångare ;)
E. Ardur fra Lundum U. Obedömt femgångssto (flott som tusan enligt chefen min som sett den riden innan hon sattes i avel) ue. Tyvar fra Kjartansstödum

Ljusa hästar vill kamouflera sig, dom sticker ut ut det "naturliga" och syns mer = lättare byte för rovdjur ;)

Min isabell (ponnyn, inte den stora...) hatade lera, torr grus kunde han rulla sig i men aldrig när det var kladdigt! :D

Härligt!
Sån är mitt sto, vill inte skita ner sig alls! Ända gången hon rullar i hagen är
Under sommaren.
Nya lillhingsten däremot, han tar minsta chans till att grisa ner sig! :eek:

sweep:
Vilken otacksam häst :D

Michis;
Vilken härlig häst :love:

Tuija;
Vad fin hon är.
Ser ut som om det hänt lite också, kul !

*knapplån*

Red ut en sväng idag och mötte två stallkamrater på vägen så den ena tog kort =)
1601282_10151800205571315_4313259_n.jpg

(strax efter kortet så stog Attack i diket..)

Ljusa hästar vill kamouflera sig, dom sticker ut ut det "naturliga" och syns mer = lättare byte för rovdjur ;)

Kan du tala om det för min häst som är skimmel och VÄGRAR rulla sig där hon riskerar att bli skitig?? Hon letar aktivt reda på den renaste fläcken i hagen OM hon ska rulla och är aldrig lerig, nånsin :-)

/Lavinia

Alltid finns det undantag ;)
Men det var den "förklaringen" vi fick på att alla ljusa hästar där jag varit alltid rullade sig mer frekvent än dom mörka :)

Grattis till en renlig häst :p

Mmm renlig när det kommer till lera. I boxen är hon helt hopplös och jag föredrar verkligen att borsta lera från hästen i 20 minuter framför att mocka i 20 minuter (förra hästan var på vissa saker bättre, 5 min mockning och 20 min borstning istället för som nu...).

/Lavinia

Vilken snygging!

*kl*

Egentligen borde jag inte posta här då vi är allmänt ovårdade just nu men vi red en kort stund i ridhuset idag och hamnade på bild:

11jan_.jpg

skritt11jan.jpg

IMG_4065.JPG

Tack! Jag tycker ni är fina, gillar din häst. Jag o min häst var ju inte heller direkt uppklädda :D

VAd härligt!!
Sånt där väder/underlag hade vi också.
Tills igår natt, då kom det 2 dm snö och -10 ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 480
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka