Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Jasså va roligt vi har mest lufsat runt i skogen och tömkört och det är ju inte så skoj att ta kort på :p

Han har så mycket fuffens för sig i bytena den farbrorn... men han lurar mig och jag är för mesig, för med tränaren gjorde han efter lite hopp och skutt skapliga byten i vart tredje :meh::D

Haha jo han tycker att "skjuter jag dig ur sadeln mamma så hinner vi inte med nått jobbigt på flera minuter" :banghead:

*kl*

Bild från i höstas på min lille gris <3

kalletaumlvling_zps6ec32659.jpg

Tack!
Jag rider inget just nu, han är utlånad :-)

Så fin han är! Och han och fodervärden ser ju ut att vara som gjorda för varandra.

Tack! Ja visst är de fina ihop!

Miss Fideli: De red sin första tävlingssäsong ihop förra året. Men det blev lite speciellt då pappa hade tänkt följa med och hjälpa till. Nu blev det inte riktigt så men tjejen var tuff och åkte själv!
Är ganska stor skillnad på att tävla en ridskolehäst i LB klass på hemmaplan och att åka iväg själv med en 1.70 hög hingst och tävla på okänd plats i MSV klass.
Resultatmässigt fick de ihop runt 60% och låg nånstans i mitten. Men då hade de en hel del missar. På de moment de fixade bättre hade de ofta 8 or.
De fick fina omdömen på tex hästens gång, ryttarens sits osv. Det som behövs är rutin! Hästen kan sin sak, resten kommer!

Det som känns kul är att hästen skötte sig exemplariskt på tävlingsplatsen, bland nya hästar, lastade praktiskt taget sig själv och var allmänt hur lugn som helst!
Sen att hästen gick passage mot läktarsidan och publikfriade lite kan vi bortse från! ;)

Sjukt snygg! :love: Kul att han kommit till en så satsande fodervärd! :)

KL
Bild på min 10a e. Highcruiser efter dagens kalla ridtur. :) Jag tror bestämt att han tänker konvertera till skimmel. ;)

IMG_20140115_121309_zpsndcuqalh.jpg

Ja han är svettig, men han har björnpäls de luxe och det mesta är snö som smält och frusit fast i pälsen på honom, vi plöjde runt på en smal skogsstig och blev lika vita båda två. :)

Min lilla dressyrpålle fick rycka in som hopphäst igår på träningen, störtkul ju :D

Godis?
20140114_184927_52d5b0a6e087c35dd1363871.jpg

Sjukt snygg! :love: Kul att han kommit till en så satsande fodervärd! :)

KL
Bild på min 10a e. Highcruiser efter dagens kalla ridtur. :) Jag tror bestämt att han tänker konvertera till skimmel. ;)

IMG_20140115_121309_zpsndcuqalh.jpg

Ja han är svettig, men han har björnpäls de luxe och det mesta är snö som smält och frusit fast i pälsen på honom, vi plöjde runt på en smal skogsstig och blev lika vita båda två. :)

min häst ser likadan ut, fast hon är skimmel som vill konvertera till brun häst:banghead:.. är väldigt avundsjuk på snön ni har ;)

Så kul att de kommer ut och tävlar tillsammans! Efter vad som hände med din pappa tror jag att alla känner lite extra för fodervärden och er fina hingst:).

Det låter ju som det blivit så bra det kan, i allt det tråkiga. Och härligt att en tonårstjej kan ta med sig en hingst själv på det viset. Väluppfostrad pålle och tuff tjej :)

Oj, ja då var det riktigt bra! Tufft att hoppa från LB till MSV direkt sådär! Alltid kul med PRE'er på tävlingar, därav min undran. Dom är ju inte helt "godkända" än. Vi har en som med sina fodervärdar tävlar MSV C med godkända poäng. Men hon är mer halvblodig i sina rörelser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 478
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka