Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Ja där snackar vi långa ben:D Speciellt på bild nr 2. En riktig modern sportmodell:d Najs...

Tack så mycket! Jag är väldigt förtjust i honom!

Charlotteee: Hon är så fin din donna! Långa ben och ruskigt snygg!

Ja liten flicka men ingen B-ponny;) Han är nog fullvuxen häst:D

Lite svårt att förklara själva kentaur upplevelsen bara:p

Vad fin hon är! :love: Men snyggfasen ser ut att vara i sitt slutskede... ;) Jäkla unghästar till att växa! :p

:D ja tyvärr har hon börjat växa igen hehe :o

TBT hon har långa spiror :d dom tackar vi pappa för!
Mamma är en rejäl bit :D
1489242_10151886143061344_398146935_n.jpg

Michis vilken jättefin kille du har skaffat!! jag gillar honom verkligen :d

tack angående Hollie!

Så fin! Den kommer nog bli riktigt riktigt vass på dressyrbanorna när den är "färdig"!

Och tack allihopa för allt beröm, ingen nämnd och ingen glömd. Ska vidarebefordra till fodervärden så blir hon säkert glad! :)

Jag är inte så säker på att den blir bara långbent.
Benen är ju i princip konstanta sedan födseln. Däremot tro jag att hela hästen blir stor- när hon vuxit i kroppen.

jag tror också hela hästen blir stor!
Men intrycket av att hennes ben är långa har funnits där sedan dag ett. och jämför jag med brorsan samt våra andra unghästar genom åren har hon helt klart längre ben, så jag tror dom kvarstår även om hon blir stor i kroppen.

:)

tornblomma tack vi hoppas på det iaf :D

Jag och sköthästen (tränarens e. De Niro - Hohenstein) var ute idag, vilken magisk dag!! Solen sken och flingorna singlade sakta ner.

Ser härligt ut!

kl
Fick passa på att knäppa några bilder när det var sol en stund. Ska försöka ta lite uppställda bilder på dem imorgon (om jag får hjälp då). Här är det hagbilder.

dsc_0005_52dabd592a6b22431b94b7b8.jpg

dsc_0076_52dabd51e087c325f2f28de8.jpg

dsc_0012_52dabd632a6b2232ad864275.jpg

41be9264-cdb9-4f0f-b5f6-7dc297267a9b_52dabe642a6b2230f8a6d1ee.jpg

dsc_0047_52dabd6de087c31ef7a2c08b.jpg

Kl

Efter månader med blöta och lera så gäller det att passa på när det kommer snö!

1524322_10152012687703113_2114305166_o.jpg

1495347_10152012687693113_1915664002_o.jpg

Min hysteriska sadeltvångshäst var så där lagom road i början, men skötte sig bra och tyckte nog att det var rätt så skoj! Hon såg väldigt nöjd ut efteråt :)
Kan vi skylla magen på 6v vintervila nyligen? ;)

*kl*

Sol och blå himel de är man inte precis bortskämd med! Min fina F idag :)

wpid-20140118_112231.jpg

å vad härligt med sol! Vi skulle också fått lite av den idag sa dom, men det blev massor av fluffig snö istället :D

Hottie är ubersöt! men din nya har något skärskilt i blicken och verkligen snälla ögon!

ser fram emot uppställda bilder på dom.

*KL

Kollade igenom bilderna från ett pass för två veckor sedan, en dag då Ninya hyste ovanligt stort hat emot ryggningar.

Samma häst?

Vi kom faktiskt ganska överens om ryggningarna till slut, tro det eller ej.
Ninya är himla laddad just nu, men mjuk (för att vara henne på vintern), så hon är skitrolig :D Lite väl överreaktiv dock.
Hon har haft av några ryttare på lektionerna, men iaf inte bockat med mig någonting än så jag är glad. Hoppas lite i smyg att hon ska slänga av många när de rider med sadel och behålla mig på ryggen när jag rider utan sadel så ridläraren blir sporrad att hitta ny sadel :angel:

På lektion förra veckan fick jag för övrigt Ninya och hon var laddad men skötte sig jättebra ändå trots att det skedde fyra avbockningar under lektionen, vilket väldigt lätt kan bli en startknapp för explosion för Ninya. En gång brakade en häst iväg bakom Ninya när jag hade henne bra inramad i en skänkelvikning. Hon satte sig på baken och gick långsamt upp i en ordentlig stegring och kom sedan ner igen och stod stilla på fläcken när hon insett att det inte var så farligt. En ENORM komplimang då hon skulle tjongat iväg utan att tveka med 95% av alla ryttare. Fortfarande rörd när jag tänker på det :p :love: Hon är inte en häst som stegrar alls i vanliga fall, bara bockar mkt bra och springer...

Jättefina på galoppbilden!

Du är en så härlig och ödmjuk tjej. Det är så synd att du inte kan köpa henne :-(

nya bilder från för ett par dar sen.
hon går jättebra nu, men, vi behöver öva på galoppen mer.
vi övar galoppfattningar till döden typ och de sitter för det mesta nu, (i höger fattar hon ibland vänster dock) och hon lyssnar verkligen när jag ber henne.
vi lyckas tillochmed med galoppfattningar från skritt!! :D (hästen som bara slängtravade in i galopp innan. :p)

Har ni några tips på hur jag får henne att hålla formen igenom hela galoppfattningen?? hon går i form innan och direkt efter men inte under fattningen, vad gör jag för fel?

dsc09998_52d91bf288e59d74915d7d89.jpg

dsc09909_52d91be7ddf2b341210e582f.jpg

dsc00027_52d91be288e59d765d86172f.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 478
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka