Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi har inte mött några problem alls! Har fått riktigt fina omdömen på gångarter och ridbarhet osv. Bara de får rutin ihop och undviker större missar så tror jag att det blir kanon! Nu börjar bytena sitta riktigt bra också :-)
Jag tror ofta att det man ser som "typisk PRE-gång" (hög nacke och kort steg med knäna under öronen och massa biljardering) egentligen handlar om spänningar och hur hästen är riden. Vår kille har inga problem att vara rund i formen och ta för sig framåt. Jag tror mest att det handlar om hur man tränar!
Ja visst är det kul!
Denna tjej är superambitiös och skämmer verkligen bort honom!
Hon är mjuk i sättet och det passar honom perfekt då han är lyhörd och försiktig av sig. Skäller man på honom kan han stå och hänga med huvudet halva dagen. Han vill alltid vara till lags. Har nog aldrig träffat på en snällare häst att hantera och rida. Han är så mysig!
Jämfört med det här
(Hon klipps alltid vintetid, pälsen är för tjock för svenskt klimat så hon svettas i hagen och får fukteksem om det inte är -20 typ.)
Det ser ut som ett sagolandskap med all snö och skog runtomkring så mysigt. Och så ett par lurviga hästar
Tornblomma, den bilden säger ju allt, åh vad han ser ridbar ut, jättehärlig Och tjejen ser också väldigt ambitiös ut och rider så bra. Hur hittar man en sådan fodervärd?
Tack! Vi fick tipset om tjejen via ridskolan. Hon red ridskolans hästar och jag tror pappa hade sett henne där. Sen fick vi höra att hon var ambitiös och rar och det stämde ju verkligen! Hon är en sån som åker ut till hästen sent en lördag kväll för att se att den har det bra osv. Han kan inte få det bättre!
Idag på uteritten fick jag mig en rejäl flygtur också, hon tyckte väl att det behövdes.
från galopp, tvärnit, hopp ned i djupt dike, tvärnit, kastar sig bakåt/uppåt. tjoho!
det var inte smidigt att komma upp igen utan pall!
KL.
Idag har lillprinsen dansat loss i snön. Tycker så mycket om honom!
Imorgon får vi lite hjälp igen så då ska jag kravla mig upp på ryggen. Hoppas kunna rida honom ensam from nästa vecka!
Trädgård & Växter
Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Hästmänniskan En nordsvensk är inte en stor häst egentligen. Bland arbetande kallblodsraser är den liten och hyfsat nätt/sportig ändå. Den är ju ingen...
Hästhantering Yo, sent omsider så har även jag gått med i BHIS och börjat med en för mig ny form av träning tillsammans med hästarna. Inte för att jag...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.