Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Vi har inte mött några problem alls! Har fått riktigt fina omdömen på gångarter och ridbarhet osv. Bara de får rutin ihop och undviker större missar så tror jag att det blir kanon! Nu börjar bytena sitta riktigt bra också :-)
Jag tror ofta att det man ser som "typisk PRE-gång" (hög nacke och kort steg med knäna under öronen och massa biljardering) egentligen handlar om spänningar och hur hästen är riden. Vår kille har inga problem att vara rund i formen och ta för sig framåt. Jag tror mest att det handlar om hur man tränar! :)

Senast ändrad av en moderator:

+ Gimlan

Ja visst är det kul! :D
Denna tjej är superambitiös och skämmer verkligen bort honom!
Hon är mjuk i sättet och det passar honom perfekt då han är lyhörd och försiktig av sig. Skäller man på honom kan han stå och hänga med huvudet halva dagen. Han vill alltid vara till lags. Har nog aldrig träffat på en snällare häst att hantera och rida. Han är så mysig!

Här är en till hyfsat nytagen bild på honom

Senast ändrad av en moderator:

Glömde kommentera. Din häst är så fantastiskt fin! :love:

Det beror på vad man jämför med :D

486655_10151294910824612_1735953773_n.jpg

Jämfört med det här :D
(Hon klipps alltid vintetid, pälsen är för tjock för svenskt klimat så hon svettas i hagen och får fukteksem om det inte är -20 typ.)

Det ser ut som ett sagolandskap med all snö och skog runtomkring så mysigt. Och så ett par lurviga hästar :love:

Tornblomma, den bilden säger ju allt, åh vad han ser ridbar ut, jättehärlig :D Och tjejen ser också väldigt ambitiös ut och rider så bra. Hur hittar man en sådan fodervärd? ;)

Han är fantastisk! Snacka om att ha hals och nacke framför sig, lutar man framåt slår man näsan :)

+Ponteveccio

Tack! Vi fick tipset om tjejen via ridskolan. Hon red ridskolans hästar och jag tror pappa hade sett henne där. Sen fick vi höra att hon var ambitiös och rar och det stämde ju verkligen! Hon är en sån som åker ut till hästen sent en lördag kväll för att se att den har det bra osv. Han kan inte få det bättre!

Nya bilder från igår. :)

Idag på uteritten fick jag mig en rejäl flygtur också, hon tyckte väl att det behövdes. :p
från galopp, tvärnit, hopp ned i djupt dike, tvärnit, kastar sig bakåt/uppåt. tjoho! :D
det var inte smidigt att komma upp igen utan pall! :o

dsc09781_52d688d12a6b2238e778b985.jpg

dsc09672_52d688c5ddf2b335d0505650.jpg

lilla prinsessan :love:

dsc09839_52d684b89606ee086880da78.jpg

å en till som gillar att pimpa sin häst i rosa! :D

fina är ni!

KL.
tornblomma verkligen en fantastiskt vacker häst :love:

KL.
Försökte mig på lite vinterbilder idag, tyvärr lite sent ute och missade det bästa ljuset.

Min 2åring, som för övrigt börjat växa bak igen :o:D
1017134_10151912566646344_1069696303_n.jpg

1526603_10151912629711344_918241875_n.jpg

1526603_10151912629701344_1184612962_n.jpg

Åh så fin och så gölligt med rååååsa!
På tal om rosa så passar det utmärkt på stora hingstar ;)

Eller babyblått ;)

Hårboll ;)
Som förövrigt tror att det är vår och har börjat klä av sig vinterskruden!

Så otroligt fin! :love: Tror bestämt du får ta å säga åt fodervärden att bli bukare. :angel: ;)

Såna där fodervärdar växer inte på träd! :bow:

Vad fin hon är! :love: Men snyggfasen ser ut att vara i sitt slutskede... ;) Jäkla unghästar till att växa! :p

KL.
Idag har lillprinsen dansat loss i snön. Tycker så mycket om honom!
Imorgon får vi lite hjälp igen så då ska jag kravla mig upp på ryggen. Hoppas kunna rida honom ensam from nästa vecka!

Tjusigt ekipage:d När jag ser dom ihop så tänker jag på en kentaur, ryttaren ser ut som att hon växer ur honom. Det är väl det som kallas ett med hästen:)

Han påminner om min gamla både till färg och maffiga nacken, ljuvligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 478
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka