Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Min blivande dressyrhäst har vintervila, men vi hittar på lite andra saker istället. Idag fick han stå ut med att vara... hmm vargen? :D

1558485_10152136577481067_912433015_n.jpg

Jösses så söt. Blir spännande att se när han vuxit till sig. Cobbar är vansinnigt fina:love:

Tack....här är en till bild på honom.

(svårt att fota kolsvart häst i snö...)

sam2.jpg

ska bli spännande,,,som sagt, man vet aldrig hur en såpass ung häst utvecklar sig.

Maverick
1526718_10152819838555400_54427806_n.jpg

den där alltså :love: underbar!

Hur var stammen?

dressyrteamet instämmer, det är svårt öht att fota kolsvarta djur... men speciellt i snö.

han är verkligen fin lillkillen!

KL.
Måste få dela med mig av lite vinterbilder jag tog häromdagen på Hollies stallkompisar med dressyrstam.

min favorit bild på mor och son.
1525702_10151912593281344_1604996479_n.jpg

stallägarens uppfödning och såld till min vän. Denna håller vi på att rida in, jag har alla kroppsdelar i behåll ännu! haha!
1512540_10151912606761344_1749624410_n.jpg

Senast ändrad:

Visst är han! ^^
First Wish ~ Panasso ~ Hertigen

Nu har jag suttit och gått igenom bilderna från senaste veckorna så nu blir det en bildbomb...
Först från gårdagen, laddad men koncentrerad Ninya som skötte sig fint. Inte något riktigt toppenpass kanske (jag red runt och pratade med kompisen hela tiden och var lite okoncentrerad till och från) men vi fick bland annat till några riktigt härliga galopper.

Galopp

Trav (rundar av på slutet)

Och bilder från förra helgen :)

Trav

Kan du inte slänga upp några av de första ridbilderna på er? Ser kalasfint ut och vore kul att se skillnaden nu och då :) Följer er i smyg och hejar på.

KL.
Måste få dela med mig av lite vinterbilder jag tog häromdagen på Hollies stallkompisar med dressyrstam.

min favorit bild på mor och son.
1525702_10151912593281344_1604996479_n.jpg

stallägarens uppfödning och såld till min vän. Denna håller vi på att rida in, jag har alla kroppsdelar i behåll ännu! haha!
1512540_10151912606761344_1749624410_n.jpg

Vilka fina bilder. Väldigt härlig stämning i dem!

Ni måste vara det Buke ekipaget som gjort störst framsteg!

Tyvärr tror jag nästan du har kommit så långt som du kan på Ninya med tanke på exteriören osv på henne. Skulle vara kul att se dig utvecklas ännu mer på en mer talangfull häst.

Bellagio -briar-Don schufro-Chapman.

Mamma och helbror på bilden ovan, de är precis lika snälla som de ser ut.
Mamman har nog aldrig tänkt en ovänlig tanke i sitt liv.

Jag är då väldigt säker på att jag ännu är den största begränsningen för oss och kommer vara det ett bra tag till ;) (Dock är min drömponny i världen till salu just nu, den hade jag definitivt kunnat tänka mig...)
Det värmer att höra i vilket fall! :)

*halvt kl

Jag vet att jag har bilder från hösten 2008, men de hittade jag inte nu. Men från vår/sommar 2009 kommer här. Då hade jag ridit på ridskola i 3 år och börjat hyra Ninya terminen innan tillsammans med min bästa kompis.. Jag övertalade henne då hon var/ är självsäkrare och ridit längre än mig och jag vågade inte sadla Ninya själv då.

Detta hör då till de bättre bilderna från passen :angel:

Varför köper du inte en bra sadel? Det skulle nog göra en hel del! :)

Jag har definitivt inte pengar till det och det är heller inget som är så lockande att köpa till en ridskolehäst som man egentligen inte har ansvar över.

Rider dock aldrig med sadeln längre, har ridit i den två gånger senaste 9 månaderna och då var det för att jag fick henne på min vanliga ridlektion och hon gått lektionen före. Tyvärr är det snart dags att träna på att sitta i hennes sadel igen då det blir lite dressyrtävlingar på ridskolan längre fram i vår.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 475
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka