Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Ni måste vara det Buke ekipaget som gjort störst framsteg!

Tyvärr tror jag nästan du har kommit så långt som du kan på Ninya med tanke på exteriören osv på henne. Skulle vara kul att se dig utvecklas ännu mer på en mer talangfull häst.

jag håller verkligen med! Miedo ni är jättefina och vilken resa, men hästen kommer nog inte så mycket längre och det finns så mkt mer kvar att önska innan den arbetar riktigt korrekt på grundnivå i sig, så jag hade tyckt utifrån hur ambitiös och otroligt målmedveten du är att utvecklas och fortsätta framåt osv, att du verkligen hade gynnats av att komma vidare med en lite bättre lämpad häst. Fast i skrift ser det himla krasst ut att skriva så för jag vet ju att du älskar denna hästen mest av allt osv, så det är inte det jag menar utan jag hoppas du förstår vad jag vill säga. :)

+tornblomma Hihi, jaa. Han är ett riktigt litet charmtroll! Överallt hela tiden, vill alltid vara med och älskar mycket uppmärksamhet, min lilla buse! ;)

Er utveckling är så galen! Och skitsamma om hon aldrig blir bättre än det är hon är nu, störst av allt är kärleken ;) :D

Tala inte ner dig själv nu :) Klart att man alltid är en begränsning. Jobbet du har gjort är helt galet. Jag förstår verkligen kärleken till en häst, har själv varit där och är där :D , menade bara att du är verkligen värd att få rida en mer talangfull häst där du verkligen kan få känna en trav där hästen är igenom hela ryggen.
Betyder ju inte att du ska sluta med Ninya men jag hoppas att någon i din närhet uppmärksammar din vilja att utvecklas och ger dig en chans. Så du kan lära dig ännu mer och ha en till häst att rida.

Er utveckling är så galen! Och skitsamma om hon aldrig blir bättre än det är hon är nu, störst av allt är kärleken ;) :D

Håller med!

Miedo: Hoppas att du någon gång, precis som jag, får köpa din egen drömhäst oavsett om det är Ninya eller någon annan. :) :love:

Våra hästar är hemma och leker i snön med hästvakten..

F62F12CB-F8F4-4799-BFB6-F1DA23CD45E1_zpsqt1tya7g.jpg

536430F4-0DBB-425B-9B9F-062EEB948E4B_zpsexodpmhz.jpg

..medans vi ligger här. :D
03DC5529-4156-4D87-89B6-0D1D48FB5827_zpswdhv6akj.jpg

Vilka fina bilder. Väldigt härlig stämning i dem!

tack! är väldigt nöjd över dessa och tycker också jag lyckades fånga någonting bra :o:D som den hobbyfotograf man är..

Fiorano citerar pontes svar delvis, Bellagio -briar-Don schufro-Chapman är stammen. och helbror med den övre plutten.

han är mild men känslig och otroligt lik sin far till utseendet! :)

Äntligen är jag igång med min häst. Usch det har varit ett helvetiskt år. I april fick han blödningar i sulorna båda fram och rejäl sulläderhudsinflammation på båda. Rejält halt från början på maj tom september. Andra året irad och värre iår än förra året trots stora åtgärder. Utdömd av veterinär då skadorna i hovarna är kroniska så det är förmodligen vår sista vinter tillsammans :(

Han har kommit hyffsat igång efter skadan så jag njuter varje dag jag får ha honom hos mig nu. Fick några suddiga bilder från några klipp från en dressyrträning igår.
Var snälla mot oss, han har inte hunnit komma ikapp sedan vilan och vi har det jobbigt pga den han är. :) och jag är väldigt ringrostig :P

Han rids medvetet kort för att få ihop honom. Det går inte riktigt rida ut halsen ännu för då blir han lite lång och ramlar ner på bogarna. så prio är att få ihop honom och på bakbenen och fri i bogarna. Sen länga överlinjen i det. Men han orkar inte sitta ihop så ännu. :)

Åh va tråkigt att höra! :( Han är en av de finaste hästarna här på Buke! :love:

Så fin han ser ut, gillar sista bilden :) Tråkigt att läsa att han kanske inte håller längre.

Vet man varför han fick blödningar i sulorna?

Riktigt tråkigt att höra. Beklagar!

Åh va tråkigt att höra! :( Han är en av de finaste hästarna här på Buke! :love:

Väldigt tråkigt, mitt hjärta blöder :arghh: :( tack, vad gullig du är!:)

Så fin han ser ut, gillar sista bilden :) Tråkigt att läsa att han kanske inte håller längre.

Vet man varför han fick blödningar i sulorna?

Ja det är helt värdelöst.. Han förtjänar inte detta.

Förmodligen en skentur på sprängsten efter att ha blivit skrämd på våren för två år sedan. Stora skador i kärlen efter blödningarna och inflammationerna. Kommer enligt veterinär bli sämre för varje år och vara halt längre varje gång han blir dålig, tillslut blir han inte bra. Så jag har beslutat att blir han dålig i vår igen så klarar jag inte av att se han ha så ont så länge och kanske helt i onödan om han inte blir bra.
Det smärtar men hans sommar i år var droppen. Samtidigt som det är värdelöst när han är 100 procent brukbar nu.

Har vidtagit radikala åtgärder i år för att verkligen ha gjort allt. Så jag hoppas det funkar.

Va tråkigt:(
Det är aldrig roligt att förlora en vän, och speciellt inte efter den resan ni gjort.

Han som är så fin, jag vet ju hur du kämpat för honom.
Beklagar verkligen :-(

Jättetråkigt men jag anar ändå hopp, du har förändrat och han är frisk nu.
vad är det med just våren som förvärrar för honom?
vad är det för förändringar du har gjort?

jag håller tummarna för er. It aint over until the fat lady sings!

Genom ditt stora arbete har du nog gett Ninya betydligt fler hållbara år i livet. Så mkt slitage på leder och kropp som undviks nu jämfört med hur hon gick förr. Underbart att se hur musklerna byggts upp och följa eran utveckling. Jag erkänner att jag var skeptisk i början, men är idag helt övertygad. Bra jobbat!

Nominous: Beklagar verkligen, otroligt sorgligt att höra :(. Håller alla tummar och tår att alla dina insatser har effekt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
1 476
Senast: Lingon
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka