Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

KL

Tyvärr bara en hagbild, men nu börjar vår långsamma igångsättning ge resultat, magen är påväg bort och tösen börjar komma i form igen. :)

dscf6711_525079d19606ee0d88efde0a.jpg

Mvh Domino_s

*kl
Inviger ridbanan hemma.
Blivande dressyrponny näst längst till vänster i bild och eh nuvarande projekt "mitt" i bild.

1385936_10151634321381640_1211556019_n_zpsa79925ed.jpg

Daredevil;
Ryggont låter inget vidare men din röda är väldigt fin !

Domino_s;
Söt häst. Någon speciell anledning till långsam igångsättning? Magen ser inte så farlig ut tycker jag, finns många som har värre :D Kul att komma igång iaf !

Är själv så glad över få arbeta min älskade häst en kort stund på ridbanan någon gång i veckan igen ! Sedan kan vi äntligen rida lite mer varierat och ordentligt ute på rakt spår :love:

lil-sis;
Åh vad söta. Den där med bläs i mitten ser maffig och fin ut.

Hon har varit skadad, så vi har skrittat, skrittat och skrittat.. Men nu fick vi äntligen börja trava i onsdags. Lyckan var total, trots att det bara var 5 min. :D

Ne, det är nog mest jag som stressar lite över hullet, egentligen är hon nog helt okej nu. :) Hon har haft fång för ett par år sedan så jag vill gärna inte att hon är tjock. Och med tanke på hennes ponnygener så har hon tyvärr ganska lätt för att lägga på sej.

Mvh Domino_s

Senast ändrad:

Vad roligt att få komma igång !!!

Så har det sett ut för oss också; först promenader och sedan skritt, skritt och mera skritt. Och liten hage utan möjligheter att springa. Men lite i taget har vi ökat på allt. Hellre tar jag för god tid på mig än att skynda på för snabbt och få börja om.

Haha ja häst med "ponnygener" vet jag hur det är att ha, Även om han må vara nästan 170 cm i mkh så är det väldigt mycket ponny i honom också vad gäller matintag och envishet :D

Vad roligt att få komma igång !!!

Så har det sett ut för oss också; först promenader och sedan skritt, skritt och mera skritt. Och liten hage utan möjligheter att springa. Men lite i taget har vi ökat på allt. Hellre tar jag för god tid på mig än att skynda på för snabbt och få börja om.

Haha ja häst med "ponnygener" vet jag hur det är att ha, Även om han må vara nästan 170 cm i mkh så är det väldigt mycket ponny i honom också vad gäller matintag och envishet :D

Ja, det är svårt att avgöra om jag eller hästen är gladast. :D

Jag tänker likadant, hellre låta det ta en vecka längre och att hästen sen håller istället för att skynda igång henne och så brakar alltihop rätt åt skogen halvvägs sen.

Min lilla är bara 152cm (med skor och när hon sträcker på sej ;)) Men jag vet att storleken spelar ingen roll, vissa är helt enkelt väldigt mycket "ponny", på gott och ont..:D

Mvh Domino_s

Wow vilken läckerbit! :love:

*kl*

Här är min lilla bebis som väl kanske inte kan kvala in som dressyrhäst på ett par år egentligen, men snaaaart kanske kan klassas som ridhäst iaf (om man är lite snäll med tolkningen av det begreppet).

Duktiga spökryttaren och duktiga bebistjejen, andra ggn hon travas uppsuttet så hon får Stora A i uppförande (och eftersom det inte är jag som är spökryttaren utan jag stod på marken så blev jag jätteridsugen stundtals - bådar gott):

DSC_0081.jpg

Det satt på ett träns som jag köpte på Hööks provkollektionsutförsäljning (shit vilket långt ord det blev...) förra året.

Så farligt ser det inte ut :) inte alls. Och fin häst!
Tar du hjälp av kiro/ naprapat?

Jag får riktigt ont i ryggen av min egna donna som kan spänna sig ordentligt.
Mmedryttarhästen däremot lösgör min rygg på ett fantastiskt sätt.
Samma sadel på båda så visst påverkar deras rörelseschema mycket.

Jag hade hjälp förr men nu har jag flyttat till en annan stad där jag inte lyckats hitta någon bra, blev sparkad över revbenen för ett antal år sedan och flög in i en stenmur, ryggen har inte vart sig lik sen dess. :( Men nu är det som det är, ridning är en farlig sport... Har jag hört ;)

+ SaraMara, m85 och Bison
Tack så jättemycket :love:

En till på min Lilla Röda, bara för att jag tycker att hon är så vacker :d
rea_225_5251d369ddf2b3052cbc4eb5.jpg

Ja han ar ratt fin pa den bilden, tyvarr inte lika fin nu 10 månader senare.
Oskodd och med lång man och mindre muskler, men det blir nog bra så småningom. :)

Det lär det ju bli, känns liksom alltid bättre när man vet att de varit fina, då kan de ju alltid bli fina igen! :)

Jättefin häst och läcker färg!

Jag har också ryggproblem så jag vet hur det är när ryggen hindrar en i ridningen. Men jag tycker du rider jättefint ändå, blir riktigt inspirerad av att se hur bra det kan se ut trots värk. Känner ofta att jag aldrig utvecklas eftersom ryggen hindrar mig, men det verkar ju inte helt omöjligt att man kan bli en bra ryttare ändå!

*kl

Medryttaren rider. Det går framåt, vissa pass är det mest bocksprång...

IMAG0664_1_zpscba9ae3d.jpg

IMAG0662_1_zpsf506deec.jpg

*kl*

Idag har dressyrekipaget HOPPAT :eek: och då menar jag inte nergrävda bommar, utan hela 85 cm.. Min medhjälpare lurade mej skapligt där, jag frågade "hur högt?" hon svarade "65 cm typ" och vi hoppade - och överlevde. Jag höll på att rasa av hästen när hon berättade hur högt det var. ja, jag har dåligt ögonmått, dessutom får jag bedrövlig sits i hoppsadeln, men visst var vi modiga?

img_1884.jpg

img_1932.jpg

img_1874.jpg

Jag är iaf sjukt stolt över oss :bump: han höll på att bocka mig ur sadeln efter hindret, i ren glädje.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 353
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka