Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag hade hoppats att fa presentera min 4-aring har snart nu nar hon ar I ridbar alder men da hon lyckats skada sig sa far det istallet bli mitt traningsprojekt. Har inga nya bilder men lagger ut en gammal. Han ar 7 ar och heter Rio. Tysk import. Ar inte i lika bra kondition just nu sa bilden ar lite missvisande. Ska ta och fota lite nasta vecka.
Brukar kika in o inspireras av era bilder här då och då, tyvärr jättedålig på att kommentera, men hoppas kunna få någon kommentar ändå.
Kan bara konstatera: Oj så mycket vackra hästar det finns
Tänkte lämna ett litet bidrag från mig också. Detta är vår *harkel* unghäst som hunnit bli 8 år i år.
Det är dock mycket som hänt sista året, stadig utveckling framåt. Tyvärr har min hälsa haltat lite senaste året så för mig har det varit lite si och så med ridning av denna gosse, ca 2 pass/v i snitt. Nu är det dottern 15 år som rider honom mest och bäst
[/URL][/IMG]
De har iaf debuterat hopp o dressyr på lokal nivå iår, bara det tycker jag är toppen!
Alltsa jag vet inte. jag fragade inte.
Men jag far ta reda pa det for nu jag ska forsoka salja den...till en gammal van i Matfors om jag kan fa till en bra deal till henne.
Det är jättesvårt att sitta bra om man har ont i ryggen (eller någon annanstans) eftersom man försöker spara sig och undvika att det skall göra ont. Men jag tycker det ser ut som din sadel är alltför liten för dig också? Du sitter helt uppe på bakvalvet. Då blir det ännu svårare.
Sadeln var perfekt när den beställdes förra sommaren och att köpa en ny är inte aktuellt. Har haft ett väldigt jobbigt år där jag mått riktigt dåligt vilket resulterat i att jag gått upp väldigt mycket i vikt. När jag rider får jag inte känslan av att jag sitter på bakvalvet utan snarare att jag inte sitter i sadeln alls eftersom jag inte "vågar", det gör för ont. Något även min tränare säger. Hon är inte hästen med de största gångarterna, men hon är allt annat än bekväm att sitta på så det underlättar inte riktigt för mig heller
Så farligt ser det inte ut inte alls. Och fin häst!
Tar du hjälp av kiro/ naprapat?
Jag får riktigt ont i ryggen av min egna donna som kan spänna sig ordentligt.
Mmedryttarhästen däremot lösgör min rygg på ett fantastiskt sätt.
Samma sadel på båda så visst påverkar deras rörelseschema mycket.
Trädgård & Växter
Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
Hästnyheter Jag har aldrig sett ridning som en idrott..sport är det ju om man tävlar men idrott har jag nog aldrig kallat ridning för. Fast på vissa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.