Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

*kl*

Eftersom jag inte rider något nu på några veckor, blir det ingen dressyrbild, men bidrar med en charmig bild istället :)

Kvalitetstid med fina F, innebär nu så här i pälsfällningstider( ja han är lite sen :p) att matte får klia och klia och klia :p

wpid-bild-271.jpg

Jag hade hoppats att fa presentera min 4-aring har snart nu nar hon ar I ridbar alder men da hon lyckats skada sig sa far det istallet bli mitt traningsprojekt. Har inga nya bilder men lagger ut en gammal. Han ar 7 ar och heter Rio. Tysk import. Ar inte i lika bra kondition just nu sa bilden ar lite missvisande. Ska ta och fota lite nasta vecka. :)

kl

Brukar kika in o inspireras av era bilder här då och då, tyvärr jättedålig på att kommentera, men hoppas kunna få någon kommentar ändå.
Kan bara konstatera: Oj så mycket vackra hästar det finns :)

Tänkte lämna ett litet bidrag från mig också. Detta är vår *harkel* unghäst som hunnit bli 8 år i år.
Det är dock mycket som hänt sista året, stadig utveckling framåt. Tyvärr har min hälsa haltat lite senaste året så för mig har det varit lite si och så med ridning av denna gosse, ca 2 pass/v i snitt. Nu är det dottern 15 år som rider honom mest och bäst ;)

1234173_10202126157134144_1340890121_n.jpg
[/URL][/IMG]
De har iaf debuterat hopp o dressyr på lokal nivå iår, bara det tycker jag är toppen! :)

Senast ändrad:

Försökte få med en till, photobucket strulade så det tog lite tid...

1384263_10202126181774760_394351358_n.jpg
[/URL][/IMG]

*kl* Så här ser Ådi ut när han är förpassad till liten hage (för att i nästa sekund se ut som en drake bara han kommer utanför staketet...)

1017105_10151938453811585_778564436_n.jpg

*Kl*
Några dagsfärska på min röda. :) Ryggont måste vara världens "sitsdödare" alltså.. :meh:

rea_174_524f2fbaddf2b3694034a1b1.jpg

rea_206_524f2fcd9606ee0163bddce0.jpg

rea_230_524f2fd59606ee35472fb75d.jpg

Kameramannen tyckte att photoshooten skulle ha temat "den huvudlösa ryttaren", men det gör inte mig något ;)

Alltsa jag vet inte. :o jag fragade inte.
Men jag far ta reda pa det for nu jag ska forsoka salja den...till en gammal van i Matfors om jag kan fa till en bra deal till henne. ;)

Det är jättesvårt att sitta bra om man har ont i ryggen (eller någon annanstans) eftersom man försöker spara sig och undvika att det skall göra ont. Men jag tycker det ser ut som din sadel är alltför liten för dig också? Du sitter helt uppe på bakvalvet. Då blir det ännu svårare.

Sadeln var perfekt när den beställdes förra sommaren och att köpa en ny är inte aktuellt. Har haft ett väldigt jobbigt år där jag mått riktigt dåligt vilket resulterat i att jag gått upp väldigt mycket i vikt. När jag rider får jag inte känslan av att jag sitter på bakvalvet utan snarare att jag inte sitter i sadeln alls eftersom jag inte "vågar", det gör för ont. Något även min tränare säger. Hon är inte hästen med de största gångarterna, men hon är allt annat än bekväm att sitta på så det underlättar inte riktigt för mig heller ;)

Så farligt ser det inte ut :) inte alls. Och fin häst!
Tar du hjälp av kiro/ naprapat?

Jag får riktigt ont i ryggen av min egna donna som kan spänna sig ordentligt.
Mmedryttarhästen däremot lösgör min rygg på ett fantastiskt sätt.
Samma sadel på båda så visst påverkar deras rörelseschema mycket.

Nice! Rock Forever är även pappa till Rausing som vann 6-årschampionatet på typ 90% nu idag.

Jättefin stam ju! Roxk Foreverungarna verkar bli väldigt fina. Kul om den hamnar här, visste knappt att det fanns dressyrryttare här i byn:p.

Wow den var inte lite lacker!
Rio har bra takt men inte sa spektakular som Rausing haha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 355
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka