Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Tjoho:D! Är kul att hoppa lite ibland ju. Gjorde faktiskt det jag också idag, Barbie hoppade mig nästan ur sadeln och var en liten tiger:D.

*kl*

Juno börjar blir bättre och bättre även om bjudningen inte är helt jämn än. Men vissa stunder glimtar han till alldeles super!

1378843_10201466970348074_621126538_n.jpg

1392856_10201466970628081_1154458405_n.jpg

1375781_10201466972108118_2093474476_n.jpg

...och han ska ju egentligen vara hopphäst. Detta var tredje gången vi hoppade och det är väldigt odramatiskt:).
1375946_10201466980948339_665863010_n.jpg

Fiiin! :) ...och mycket snyggt schabrak + lindor, jag har precis samma till min fuxdam ^^

Otroligt vacker!

Vad snyggt matchat det var förresten.

Tack :love:
Älskar den gröna färgen till hennes mörkare koppar färg, fast jag fick specialbeställa det för ville inte ha svart och vitt utan brunt och beiget ;) Sen klämde jag till med en guldig snurra när jag ändå var i farten. :D

Jättefin häst och läcker färg!

Jag har också ryggproblem så jag vet hur det är när ryggen hindrar en i ridningen. Men jag tycker du rider jättefint ändå, blir riktigt inspirerad av att se hur bra det kan se ut trots värk. Känner ofta att jag aldrig utvecklas eftersom ryggen hindrar mig, men det verkar ju inte helt omöjligt att man kan bli en bra ryttare ändå!

Ja, hon har väldigt läcker färg :d Tack så mycket, det värmer! Många gånger har det känts motigt och funderingarna på att ge upp finns där ständigt, men jag vägrar att ge upp nu. Ibland vill jag mer än vad jag klarar och då får man sota för det dagen efter, men det var ändå så värt det! :)

Ni är så fina! Så härligt att ni är igång igen! :love:
Tack :bow:
Ja, du har ju sett hela resan på Insta. Ett tag såg det riktigt mörkt ut men nu så! Så skönt, det är verkligen ren lycka att sitta på sin egna häst. :love:

Dressyrponnyn fick göra det här i går.:D
Hon reagerar inget oavsett hur jag går och hur jag lägger tömmarna över ryggen:)

Släpade fötterna i backen de lät en hel del när stövlarna gned mot varandra hoppade och tjoade men ingen reaktion.
Haha ha hon är väl van men en tokig matte sedan innan=):D

Hon är så duktig, det går otroligt bra än så länge inkörningen!

Toumlmkoumlrning7okt13_zpsc3198206.jpg

Vi har vart och tävlat en LC klubbdressyr för att få lite rutin, gick sisådär, tappade heeelt bjudningen när vi kom in i ridhuset, vilket var synd, fick verkligen inte fram henne, så hon gick i undertempo nästan hela programmet utom i galoppen. Fick några fina bilder därifrån :-)

Ignorera min ''fina'' sits ;)
fotograf: Anna Friström Wevill
1378204_10151975808758278_1670462832_n.jpg

KL

Bilder, Red as-kasst. :(
kunde inte få fram näsan på henne även om jag släppte tyglarna helt och hon ville inte ställa/böja utan bara samlade ihop sig kortare och kortare hela tiden.
kan bero på bettet, tänker inte rida på det igen iaf.! :crazy:

dsc01445_52568234ddf2b3122362aada.jpg

dsc01447_525682f6e087c37b33f8e271.jpg

dsc01452_525683099606ee5671513d98.jpg

Vi har vart och tävlat en LC klubbdressyr för att få lite rutin, gick sisådär, tappade heeelt bjudningen när vi kom in i ridhuset, vilket var synd, fick verkligen inte fram henne, så hon gick i undertempo nästan hela programmet utom i galoppen. Fick några fina bilder därifrån :-)

Ignorera min ''fina'' sits ;)
fotograf: Anna Friström Wevill
1378204_10151975808758278_1670462832_n.jpg

Vad ar det for ras?
Ser ut som saddlebred korsning nastan. Fast det kan ju inte vara det for da bor jag veta vem det ar.
Fin och med lacker farg iallafall.

Hon är en Kwpn Tp, jag är 99% säker på att hon har saddlebred i sig.
Spännande! Hon heter Valomino, kallas Emie, något du känner igen?

Haha, det tar jag som en komplimang:)! Egentligen tycker jag inte alls om att rida unghästar, men vill inte sitta och korrigera andras fel så därför envisas jag med att rida in djuren själv...

Ja da vet jag. :)

Hollandarna importerade tva Saddlebreds, Callaway's Mardi Gras och Denmark's Golden Playboy, for att forbattra rasen.

Din hast farfar ar Denmarks golden playboy (Senare kallad Hollands golden boy)

Golden boy fick en son, Modern som i sin tur ar pappa till din hast.
Jag tror inte Modern ar godkand for avel langre, det visade sig att korsningen DHH/Saddlebred inte vart sa lyckad. Avkommorna fick i regel inte den typiska DHH's rorelsemonster. Daremot har korsningarna visat framhovarna i dressyr istallet. :)

Hollands Golden boy
Horse_Hollands_Golden_Boy-big.jpg

Modern
modern.jpg~320x480

Ja da vet jag. :)

Hollandarna importerade tva Saddlebreds, Callaway's Mardi Gras och Denmark's Golden Playboy, for att forbattra rasen.

Din hast farfar ar Denmarks golden playboy (Senare kallad Hollands golden boy)

Golden boy fick en son, Modern som i sin tur ar pappa till din hast.
Jag tror inte Modern ar godkand for avel langre, det visade sig att korsningen DHH/Saddlebred inte vart sa lyckad. Avkommorna fick i regel inte den typiska DHH's rorelsemonster. Daremot har korsningarna visat framhovarna i dressyr istallet. :)

Hollands Golden boy
Horse_Hollands_Golden_Boy-big.jpg

Modern
modern.jpg~320x480

Ja men precis, det stämmer ju alldeles utmärkt, vad kul :)

Jag tror de är till för att hästen ska lyfta frambenen högre. Har sett något liknande i en film. Dock så var dem i filmen plåga för hästarna.

Visst var det Callaways Mardi Gras som de döpte om till Immigrant? Det är nämligen Immigrant min häst är efter.. en saddlebred som importerades till Holland...

Malinsky: Ja precis, han vart omdopt till Immigrant sa det ar din fina killes pappa.

Fiorano: Jag vet inte vad det ar for ring. Ser ut som den har quarterboots pa sig (samma som man har till islandshastar) men ringen dar ser malplacerad ut. Vette sjutton om den har ngt syfte.

Har sett nån video nånstans där de fäster ett gummiband mellan ringarna...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 355
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka