Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Det gick lite både och. Har ju problemet med min häst att hon är rädd för andra hästar på framridningen och väldigt bakskygg när man är borta. Varje tävling/träningstävling går således ut på att försöka hitta avspändhet vilket är det svåra, rörelserna 'kan' hon ju och hon går relativt avspänt hemma.
Red LB:1 och LA:1 (första gången LA, var mest för att prova) och LB:1 tyckte jag kändes bättre än tidigare starter vi varit på förr, förutom att jag red fel på slutet och tjabbade ihop det.
LA var hon mer spänd i då det på framridningen farit runt ett ekipage som var överallt så hon blev mycket upprörd. Sedan är det ju högre krav där med, men det var mest en test att vi red det programmet och hon gjorde alla momenten bra, bröt inte av ur förvänd och sådant som jag tänkte kanske kunde ha skett.

Jag är nöjd till viss del eftersom det kändes bättre än förr när jag varit iväg, men fortfarande långt kvar innan hon slutar kasta sig iväg om nån rör sig utanför dörren t.ex.

knapplån

Vilken härlig höstdag! Vi fastnade även på bild!

1.jpg

7.jpg

Jag tycker det ser fint ut :)

Ni ser ut att ha gjort framsteg mot tidigare bilder, hästen är rundare och du mer upprätt i sadeln. Heja!

*kl* Vad fina hästar ni har allihopa!

Här kommer en bildbomp på häst-kärleken i mitt liv! 2013 har varit ett "träningsår", dvs inga tävlingar utan bara fokus på träning (vi smet dock iväg på en lite P&J men det har ju inget i dressyrtråden att göra ;) ) Han är min big love :love:

img_0562.jpg
Those eyes :love:

namnlc3b6s.jpg

redigerad4.jpg

img_0829.jpg

img_0816.jpg

Vi (matte ;) ) kämpar och kämpar och med nya sadeln har vi äntligen kunnat börja träna. Är så glad över min pålle! :bump:

20131001-093246.jpg

Kl

Kastar mig ut här. Tränade med mitt djur idag och fick mycket bra med mig, både till mig själv och hur jag ska hjälpa djuret att på bästa sätt göra det jag ber om. Fick också ett par bilder från passet:
1374157_661902623834385_2082232121_n.jpg

1378341_661902620501052_734033341_n.jpg

Ser här att jag dels behöver släppa mer handen och får ihop den, men också att jag kniper och klämmer med benen så att jag inte kommer ner ordentligt i sadeln (plus att knipandet kommer att ge en häst som blir avtrubbad för skänkeln). Så jag behöver tips och råd för att komma till rätta med detta, gärna både uppsuttet och avsuttet. Hit me!

Fina hästar och ryttare här i tråden! Man blir minst sagt inspirerad :)

Fina hästar ni har!
Slänger upp några bilder från träningen igår :)
1378152_10151958531758278_2066881665_n.jpg

7910_10151957644223278_1803693707_n.jpg

kl

Ingen dressyrig bild men fy sjutton vad min lilla bruna är söt :love:

70ddbed22ab611e3930822000a1fab4e_8.jpg

Tycker att någon kan sponsra mig så jag har råd att skicka kameran på lagning så jag kan få lite nya fina bilder! :( Saknar min kamera.

Edit: Oj titta jag har ju en tårta idag hihi! Det har jag inte sett tidigare :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 346
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka