Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Härligt att se! skönt med unghästar som tar det så med ro. Här vågar man knappt lyfta en arm för snabbt om grannens hästar skulle bli rädda och spränga staketet
Vi låter medvetet barnen busa runt utanför ibland för att hästarna ska bli vana. Sen har vi en hage brevid bygatan så när hela familjen är ute o spelar fotboll, cyklar ikapp eller annat så står de o tittar på.
Likaså är ena änden av vinterhagen in mot vår trädgård och där står barnen o kastar boll mot husväggen med hästarna bara ngr meter därifrån.. ALLA unghästar som bott här har stått & hängt vid trädgården, det är väldigt roligt att spana på barn!
Minstingen brukar hänga hö på sparken och ta den vid kvällsfodringen i stallet.
Man läser om folk som blir störda över barn som låter på tävlingsplatser etc och jag känner att lite vill jag förbereda dem på iallfall, sen kan de reagera ändå men lite barnskrik måste de bara tåla.
Lånar en bild av en kompis hur det såg ut när hon dressyrade med sin fyraåring häromdagen. Fåren hade rymt och for omkring i padocken. Hennes häst tyckte väl mest att det var lite konstigt att behöva springa genom flocken, men det gick det också.
Ja barn är toppen att använda som "störnings" moment. Har inte testat drakflygning dock
Min son på 8år har ofta varit med i ett hörn av ridhuset och klättrat på muren och hindermaterial. Den "gamla" tyckte att det var intressant med grabben och stördes aldrig av det, men nu har jag en 3åring ist
Grabben råkade springa in i ridhuset och upp på muren innan jag hann hindra honom Longerade 3åringen och han verkade mest förvånad och nyfiken på spektaklet
Så bra att vi fick miljötränat också.
Oj oj det kunde blivit en rätt rejält reaktion där
Samma unghäst som på drakbilderna, hon gillar sina barn väldigt mycket.
För att ingen ska tycka det blir för OT så är hon gångartsstammad och kan springa vackert när det behövs. Så framtida dressyrhäst, ska "bara" bli mamma först.
Debuterade i vår första lokala dressyrtävling förra veckan. Gick sådär då vi var slöa och jag slarvig och inte hade övat tillräckligt på ett moment så där fick vi nog max en 3:a (glömde hämta protokollet ). Några bilder iaf:
Trädgård & Växter
Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
Hästnyheter Jag har aldrig sett ridning som en idrott..sport är det ju om man tävlar men idrott har jag nog aldrig kallat ridning för. Fast på vissa...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.