Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puttar upp BILDtråden med lite bilder från december på lillsockan.
b133500.jpg

b133498.jpg

b133497.jpg

b133494.jpg

b129924.jpg

Han blir gärna kort i nacken, så nu ligger fokus på att länga ut halsen, går framåt men enligt lillskit är det roligare att vara kort och snabb :rofl:

@Martina_m Tråkigt att hästen har ont i ryggen!

Bildbomb :angel:
b134202.jpg

b134203.jpg

b134212.jpg

b134201.jpg

b134200.jpg

b134193.jpg

b134190.jpg

b134189.jpg

b134191.jpg

b134194.jpg

Åh, vad jag saknar min lilla luddgubbe när jag ser din!
Jag tycker mitt halvblod är urkul att rida. Men det är ju en helt annan grej att rida Islandshäst. Och jag kan sakna den där extremenergin och styrkan i den där lilla kroppen. Nu med lite snö blir jag extra sugen på att ut och fräsa barbacka på luddhäst. Det är inte alls samma sak på de där stora sakerna!
Väghållningen på luddgubben var oslagbar!
Det är inte alltid jag blir ridsugen av Islänningar(eller andras hästar öht ;)). Men din ser kul ut rent ridbarhetsmässigt i övrigt också!

Åh, vad jag saknar min lilla luddgubbe när jag ser din!
Jag tycker mitt halvblod är urkul att rida. Men det är ju en helt annan grej att rida Islandshäst. Och jag kan sakna den där extremenergin och styrkan i den där lilla kroppen. Nu med lite snö blir jag extra sugen på att ut och fräsa barbacka på luddhäst. Det är inte alls samma sak på de där stora sakerna!
Väghållningen på luddgubben var oslagbar!
Det är inte alltid jag blir ridsugen av Islänningar(eller andras hästar öht ;)). Men din ser kul ut rent ridbarhetsmässigt i övrigt också!
Jag hade aldrig kunnat byta ut honom mot en tregångare, det är liksom så mkt mer än bara tölten som saknas på dom andra. Som du skriver - extremenergin och trycket :love: Ut och fräsa barbacka ska jag nog vänta lite med dock, speciellt efter konsterna han visade idag innan ridningen!
Snappe är EXTREMT rolig att rida, han ger så mycket av sig själv och har energi till tusen men är samtidigt lydig, mjuk som silke och smidig som en katt. Inte alltid lätt att hålla ordning på alla de tre delarna samtidigt men när jag gör rätt - jäklar vilken känsla :love:

Jag hade aldrig kunnat byta ut honom mot en tregångare, det är liksom så mkt mer än bara tölten som saknas på dom andra. Som du skriver - extremenergin och trycket :love: Ut och fräsa barbacka ska jag nog vänta lite med dock, speciellt efter konsterna han visade idag innan ridningen!
Snappe är EXTREMT rolig att rida, han ger så mycket av sig själv och har energi till tusen men är samtidigt lydig, mjuk som silke och smidig som en katt. Inte alltid lätt att hålla ordning på alla de tre delarna samtidigt men när jag gör rätt - jäklar vilken känsla :love:

Haha.. Ja, jag är nog eg inte halvblodsmänniska. Jag gillar ju mentaliteten i Islänningarna. Många har mer integritet än halvbloden. Och är väldigt mycket klipskare.

Nu kommer jag väl förmodligen ha halvblod resten av mitt liv iom att jag vill rida det jag gör.
Men får jag någon gång egen gård ska jag ha minst en Isis också! Bara för att de är så skojiga!

Din är betydligt flottare modell än min gamling var. Han var den tyngre typen modell framtung och noll medfödd elasticitet. Men han var skoj iom sin enorma energi och att han var ganska välriden. Tom som 30-åring var det fullt kör. Vi sprintade ifrån ett fullblod(dock ingen bra löphäst!) på en utegalopp. ;)

Haha.. Ja, jag är nog eg inte halvblodsmänniska. Jag gillar ju mentaliteten i Islänningarna. Många har mer integritet än halvbloden. Och är väldigt mycket klipskare.

Nu kommer jag väl förmodligen ha halvblod resten av mitt liv iom att jag vill rida det jag gör.
Men får jag någon gång egen gård ska jag ha minst en Isis också! Bara för att de är så skojiga!

Din är betydligt flottare modell än min gamling var. Han var den tyngre typen modell framtung och noll medfödd elasticitet. Men han var skoj iom sin enorma energi och att han var ganska välriden. Tom som 30-åring var det fullt kör. Vi sprintade ifrån ett fullblod(dock ingen bra löphäst!) på en utegalopp. ;)
Här är det från noll till hundra på 1 sekund, gäller att hålla i sig!

Fast jag kan inte låta bli att undra hur man enklast rider in en så stor häst. Här håller vi på med senaste unghästen nu. Hon är liten (som alla ur denna familj, uppenbarligen. Verkar inte ha någon betydelse vilken hingst man använder, suck), har precis lyckats växa ett par cm och klättrat upp till lite drygt 161 cm. Men nog är det smidigt med lillpluttan när man ska hänga på henne och så. Har upptäckt att man inte blir smidigare med åren (hm:angel:) och vet inte hur jag skulle ha klarat att diskret komma upp om hon varit 20-30 cm högre.

Och jag som rider in min på ca 140cm undrar precis samma som du fast om hästar på 160 ;)

Det sista får mig att minnas när jag var ute på min gammelgubbe (islandshäst) ihop med en travhäst i tävlingskondis. Han ÄLSKADE det för då kunde han springa så mycket han bara orka! Hon som körde travhästen sa att hon aldrig sett någon rida så fort någon gång haha :D Vi hade väldigt roligt vi fyra!

Det sista får mig att minnas när jag var ute på min gammelgubbe (islandshäst) ihop med en travhäst i tävlingskondis. Han ÄLSKADE det för då kunde han springa så mycket han bara orka! Hon som körde travhästen sa att hon aldrig sett någon rida så fort någon gång haha :D Vi hade väldigt roligt vi fyra!

Haha! Ja, min kunde som yngre även trava galet fort. Som äldre hade han lärt sig galoppera bättre och vi båda valde hellre det.
Men vi travade bort ridtravare när vi busade ute då han var yngre. Det var många som blev förvånade.
Jag har jobbat på travet och ridit mkt riktigt bra travare. Min var nära dem faktiskt.
Han gjorde nog mkt på ren vilja den där lilla saken. Kunde ju hoppa högt med. Trots noll teknik.
Mkt stark och snabb i reaktionerna. Och uthållig ngt så in i.. ;)

Haha! Ja, min kunde som yngre även trava galet fort. Som äldre hade han lärt sig galoppera bättre och vi båda valde hellre det.
Men vi travade bort ridtravare när vi busade ute då han var yngre. Det var många som blev förvånade.
Jag har jobbat på travet och ridit mkt riktigt bra travare. Min var nära dem faktiskt.
Han gjorde nog mkt på ren vilja den där lilla saken. Kunde ju hoppa högt med. Trots noll teknik.
Mkt stark och snabb i reaktionerna. Och uthållig ngt så in i.. ;)

Ja uthållighet har dom verkligen!
Mina islandshästar har alltid skrittat från alla storhästar vi varit ute och ridit tillsammans med även fast dom har mycket kortare ben! Det är alltid jag som får vänta in :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 703
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?