Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste bara! Du och jag har tydligen samma hovslagare. Min tjej är ju också rätt stor så senast så frågade han hur stor min var. När jag berättade hennes höjd (ca 179 cm) så var han tvungen att skryta om att han minsann skodde en ännu större häst, och syftade på din :). Jämförelsevis är ju min ändå en ganska behaglig storlek ;)

Haha va festligt! Han är rolig han vår hovis :D Jo han brukar säga att Royal är den största häst han sett, han borde ju ändå se endel hästar kan man tycka. Men á andra sidan har ingen nånsin sagt att de sett ett större hbl så :p
Jaja, stora fuxar ska det va:love:

Blir nog ett dubbelinlägg, Cnut som hälsar på Gabrielle, Gullan och Rut. Gabrielle ska snart sättas igång lite försiktigt och de andra är ju på tillväxt :)

10916346_10205499062377687_2431050311865475521_o.jpg

Haha va festligt! Han är rolig han vår hovis :D Jo han brukar säga att Royal är den största häst han sett, han borde ju ändå se endel hästar kan man tycka. Men á andra sidan har ingen nånsin sagt att de sett ett större hbl så :p
Jaja, stora fuxar ska det va:love:
Jag var och kollade på en dressyrkurs en gång och då kom det in en halvblodsvalack som faktiskt var större än din, den var 194 cm hög.... Ryttaren såg ut som en liten myra på ryggen. ;)

Jag var och kollade på en dressyrkurs en gång och då kom det in en halvblodsvalack som faktiskt var större än din, den var 194 cm hög.... Ryttaren såg ut som en liten myra på ryggen. ;)

Ja vi får väl se hur hög giraffen tänkt bli. Har hört om ett hbl som var 192 som högst. Folk överdriver ju gärna oxå ofta. Kul om man träffade på en så stor som är kontrollmätt :) mäktigt iallafall! :love:

Ja vi får väl se hur hög giraffen tänkt bli. Har hört om ett hbl som var 192 som högst. Folk överdriver ju gärna oxå ofta. Kul om man träffade på en så stor som är kontrollmätt :) mäktigt iallafall! :love:

Jag har lite svårt att se vad man ska med så stora hästar till? :o
Min är 162 och jag tycker det räcker gott o väl! Han känns STOR när han spänner upp sig bredvid en liksom, hur skulle det vara om han var ytterligare 30 cm högre??? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Jag har lite svårt att se vad man ska med så stora hästar till? :o
Min är 162 och jag tycker det räcker gott o väl! Han känns STOR när han spänner upp sig bredvid en liksom, hur skulle det vara om han var ytterligare 30 cm högre??? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Jag har också väldigt svårt att se att så stora hästar är ngt att vilja ha/sträva efter öht då det finns många nackdelar hållbarhetsmässigt på hästar över normal mankhöjde typ bortåt 180 , men din jämförelse att 160+ minimum skulle vara relevant har jag svårt att se , det är ju inte ngt ngn har som normalmått öht nånsin att att en ridhäst inte skulle vara högre än 160+ ?

Don efter person gäller ju utöver det bortsett . Självklart finns det inget egensyfte öht att rida en större häst om du själv inte mäter så mycket eller väger .

Bortsett från det så spelar ju 30 cm högre i sak ingen roll i hanteringssyfte @kimmis87 ? Det handlar ju inte så mkt om längden på dig själv eller höjden i manken på hästen i fråga om hur den beter sig på backen ??? Din hingst är väl jättesnäll som du rapporterar ?

Senast ändrad:
Jag har också väldigt svårt att se att så stora hästar är ngt att vilja ha/sträva efter öht då det finns många nackdelar hållbarhetsmässigt på hästar över normal märke typ bortåt 180 , men din jämförelse att 160+ minimum skulle vara relevant har jag svårt att se , det är ju inte ngt ngn har som normalmått öht nånsin att att en ridhäst inte skulle vara högre än 160+ ?

Don efter person gäller ju utöver det bortsett . Självklart finns det inget egensyfte öht att rida en större häst om du själv inte mäter så mycket eller väger .

Bortsett från det så spelar ju 30 cm högre i sak ingen roll i hanteringssyfte @kimmis87 ? Det handlar ju inte så mkt om längden på dig själv eller höjden i manken på hästen i fråga om hur den beter sig på backen ??? Din hingst är väl jättesnäll som du rapporterar ?

Jag skrev väl ändå inget om att en ridhäst inte skulle vara högre än 160+?? Jag själv är ju bara 162 liksom, att ha en häst på samma höjd som jag själv är fullt tillräckligt, och jag skulle utan problem kunna rida en betydligt mindre häst.

Mankhöjden spelar ingen roll i hanteringssyfte, jag har heller inte skrivit ett ord om att det skulle göra det, så det vet jag inte heller vad du får ifrån???

Ja han är ursnäll! Han har haft hovböld och stått på box i en vecka. Det här var han på kliniken idag medans alla andra hästar skrek och hade sig :p

Lång tunga!

Veterinären kom förbi flera ggr och klappade och berömde honom för hans fina temperament :D

Jag skrev väl ändå inget om att en ridhäst inte skulle vara högre än 160+?? Jag själv är ju bara 162 liksom, att ha en häst på samma höjd som jag själv är fullt tillräckligt, och jag skulle utan problem kunna rida en betydligt mindre häst.

Mankhöjden spelar ingen roll i hanteringssyfte, jag har heller inte skrivit ett ord om att det skulle göra det, så det vet jag inte heller vad du får ifrån???

Ja han är ursnäll! Han har haft hovböld och stått på box i en vecka. Det här var han på kliniken idag medans alla andra hästar skrek och hade sig :p

Lång tunga!

Veterinären kom förbi flera ggr och klappade och berömde honom för hans fina temperament :D
Fattar än mindre ditt ursprungsinlägg i tråden som sagt . Läs vad du postade och utifrån det vad jag svarade/reflekterade .

Fattar än mindre ditt ursprungsinlägg i tråden som sagt .

Vad är det som är oklart??? Jag förstår inte vad man ska med så stora hästar till, är det några oklarheter där??? Vad isf är oklart??

Jag tycker att min känns stor, hur stor skulle han kännas om han var 30 cm större? Några oklarheter där???? Jag tror du försöker läsa mellan raderna, ett tips, sluta med det och läs bara det som står och inte ett dugg mer :D

Vad är det som är oklart??? Jag förstår inte vad man ska med så stora hästar till, är det några oklarheter där??? Vad isf är oklart??

Jag tycker att min känns stor, hur stor skulle han kännas om han var 30 cm större? Några oklarheter där???? Jag tror du försöker läsa mellan raderna, ett tips, sluta med det och läs bara det som står och inte ett dugg mer :D
Nej jag tror det är du som får läsa igen utifrån det som verkligen står.... Du går ofta igång ibland och tror det handlar om dig , det gör det inte , det är en tråd på sociala media och svar blir oftast i länk till det tråden handlar om vilket bör vara . Mitt svar är utifrån just detta att svaren i sak utifrån tråden inte handlar om dig öht , har kommenterat att ditt svar utifrån det inte blir så representativt .

Jag har som du kommenterat att jag som sagt inte förstår grejen med jättebamsingar i sak.

Nej jag tror det är du som får läsa igen utifrån det som verkligen står.... Du går ofta igång ibland och tror det handlar om dig , det gör det inte , det är en tråd på sociala media och svar blir oftast i länk till det tråden handlar om vilket bör vara . Mitt svar är utifrån just detta att svaren i sak utifrån tråden inte handlar om dig öht , har kommenterat att ditt svar utifrån det inte blir så representativt .

Eh.... Nej jag trodde inte att hästen på 192 handlade om mig.

Men när du skriver till mig och om mig och min häst så är det väl inte så konstigt om jag trodde att du pratade till och om mig då.

Tips till nästa gång. Pratar du inte med eller om mig så citera inte mina inlägg, skriv inte om min häst och tagga inte mig.

Jag känner uppfödaren och det var h*n som berättade hur hög den var. Ägaren själv verkade tämligen trött på frågor hur hög dennes häst var.. Men det såg lite märkligt ut då ryttaren satt i jämnhöjd med sargkanten på ridhuset.... Men som sagt så såg ryttaren ut som en myra och hästen var lång som tåget till tränaren som var runt två meter lång hoppade upp, då blev det en helt annan häst.. Jag tror inte det är helt enkelt att som normallång rida en så stor häst.

Tips @kimmis87 : läs tråden i morgon inkl svaren du taggats i .... Reflektera över svaren utifrån det , så ser du nog att det finns resonemang och att det inte är ngt påhopp som handlar om dig . Sov gott ses i morgon :)

Tips @kimmis87 : läs tråden i morgon inkl svaren du taggats i .... Reflektera över svaren utifrån det , så ser du nog att det finns resonemang och att det inte är ngt påhopp som handlar om dig . Sov gott ses i morgon :)

Eller så kan du förklara vad tusan du menar nu med en gång?? Jag går nog inte o lägger mig än på åtminstone 7 timmar. För mig är inte klockan mkt.

Du ställde 2 frågor, jag svarade på dessa, du svarade med att du inte förstod. Vart är det jag skulle ha missförstått att "allt handlar om mig"?
Ställer du frågor så får du svar. Var frågorna inte till mig så åter igen, citera inte mig och tagga inte mig. Jag tog inte illa upp innan detta inlägg kan jag ju tala om.

180 och ännu mer är hiskeligt stort :p mäktigt, men stooort. Största jag har hanterat var min tränares två hästar som var drygt 180 och 185 (som 5-åring). Den "lilla" red jag en del och den var oväntat lättriden, men var ju väldigt välriden. Den stora groomade jag en del och man kände sig liten när han började skutta för nåt. Hans framben slutade vid min midja ungefär (när han stod still) så ett litet skutt blev väldigt "mycket". Men -lika snäll som han var stor.

@Van Remo blir spännande att följa din stora snygging ^^

-och jag ska idag igen rida min vikarierande pålle på hisnande 130cm ;) :D

Nu kommer jag bildbomba er lite...

dsc_0054_54baae5a2a6b22566fd05c3d.jpg

dsc_0106_54baae72ddf2b3673edd6f2c.jpg

dsc_0130_54baae7b2a6b2256d5df6fb4.jpg

dsc_0138_54baae7eddf2b3672d9c1315.jpg

dsc_0406_54baae472a6b22567183a95d.jpg

Han ser rätt ok ut tycker jag, för att inte ha jobbat sedan början av september
dsc_0306_54baae9b9606ee3c3fa698e5.jpg

Hemskt pigg och laddad.
dsc_0095_54baae689606ee3bfe9d0e48.jpg

dsc_0218_54baaf59ddf2b367653f8565.jpg

Och hittade en hemskt fin snöpinne som måste undersökas närmare...
dsc_0141_54baaf689606ee3c6dd4949a.jpg

dsc_0139_54baaf63ddf2b367a1d4d98a.jpg
Fin han är! Han är så grymt lik min förra häst.
CaptenenMjlby003.jpg

• Gilla
Reactions: m85
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 703
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30