Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

ja hon har nog fått det från mig att vara lika knubbig haha, ni kommer säkert inte känna igen henne när vi kommer ner över jul :laugh:

Haha om du menar att hon ser så sur ut är det ingen ovanligt. Hon ler och skrattar hela dagarna men direkt när kameran eller mobilen kommer fram vill hon inte vara med längre. Tror jag bara har 10 kort där hon ler eller ser nöjd ut resten av alla 90 kort får man massa konstiga blickar hehe :D

Ett par bilder från i dag. Först en koncentrerad Alma som gör det hon gillar mest; plaskar med vatten.
DSC_0365liten.JPG

Och sen en fullastad unge. Svårt med bara två små händer.
DSC_0378.JPG

(Ser förresten nu att färgmatchningen är underbar ;-))

Nä gud nu skäms jag lite här :rofl: jag klär alltid Indra med strumpbyxorna utanför bodyn :D kanske skall börja ha bodyn utanför om man skall gå ut så folket inte skrattar mer haha

Jag sätter också alltid strumpbyxorna över bodyn men de brukar i och för sig inte gå långt upp heller... ;)

men vadå haha ska de sitta under? blir inte det obekvämt? jag har också alltid över, har aldrig tänkt på det... :p

bed of roses: vad söt hon är! jag gillar hennes uttryck haha! fast oj vad stor hon är, Lykke blir ju tre månader om en vecka och är lixom 58 cm o väger typ 5000g... haha! iofs så stannade hon till lite i växten sas när jag var sjuk men ändå haha.

Jag satte innanför när Tuva var mindre och använde body mer. Annars vart det alltid som ett häng i grenen så jag tycker dom sitter upp bättre innanför och det ser bättre ut.

när hon föddes var hon inte så stor, var 49 lång och vägde 3240 och nu när vi var på bvc vägde hon 5310 och var 57 lång.

växt en del på 6 v, himla rund har hon blivit så hon har redan treans libero blöjor och börjat använda 62 i kläder nu för vissa 56 passar inte längre :D

Okej, inte så stor som min då. :) När Enya föddes vägde hon 4445 g, och var 53 cm lång.
När hon var sex veckor vägde hon 5.600 g, och var 59 cm lång.
Nu är hon inte vägd eller mätt på 4 veckor, men sist, alltså när hon var 11 veckor så vägde hon 6670 g och var 64,5 cm lång. Jag får ofta kommentarer av att hon är stor :)

*knapplån*

Försökte mig på att ta kort på skrutt till julkort idag. Dock var han inte på fotomodell humör så jag får fortsätta när en annan dag ;)

dscf1239_62839564.jpg

dscf1227_62838946.jpg

dscf1221_62838569.jpg

I brist på snö får tomten ta traktorn ...

Man kan inte riktigt förstå hur fort de växer, kolla skillnaden på dessa bilder

melker_119_35570073.jpg

Melker 3 dagar

dscf1206_62839918.jpg

Melker snart 8 månader

ja visst går det fort! :eek: Varje gång Moa äter förundras jag över hur mycket hon har växt, (det går ju jämföra med hur långt hon räckte i början) och hon är ju bara 6 veckor:crazy: Har gått över till 62 i kläder redan.

Jättesöt är han, "lille" Melker ;)

Nu kommer en smärre bildboom på min tös, fantastiskt nog har det lyckats komma med några smil på kort!

29942141.jpg

29942143.jpg
'

29942145.jpg

Tror ni man smälter eller?!
29942147.jpg

29942149.jpg

Vi leker med henne och räcker ut tungan och så, hon tycker det är så kul att hon ligger med tungan ute så långt den räcker, tyvärr har det inte fastnat på bild.

Åååh man smälter av dessa leenden!! :love:
Chelsea låg och log mot taket i går :p

I dag fyller C 1 månad! Firar med nya bilder! :D

29942201.jpg

29942204.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 404
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 720
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 711
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar