Bildtråd nr 6!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd nr 6!

tumblr_md47e7bYAa1r3e3vjo1_500.jpg

En bild på INNAN jag var hos frisören, men efter jag färgat det.

Före och efter bild kommer :D

Känns super ovant med såhär "kort" hår. Hårsnoddarna kan man ta tre varv istället för två. Håret tar slut innan du tror det ska ta slut när man borstar det. Hahah men jag ska nog vänja mig!
Fick tunna ut det ORDENTLIGT, speciellt luggen och vid sida av luggen. Hon hade aldrig sett någon med så tjock lugg :o
Men har alltid haft rätt tjockt hår och fått tunna ut det mycket så inte helt förvånad.

haha handen! Jag vet varför du har så... I din otroliga bakishet med slappa, skakiga muskler inser du att colan (or whatever it is) kommer rinna ut om du håller den som man ska göra. DÄRFÖR har du liksom låst handleden i creepmode :D

Och ja, jag är så satans labil över vad jag tycker om håret. Ena stunden älskar jag den, nästa hatar, nästa älskar och så vidare till oändligheten och allt det där.... Fast det får nog sparas ut.

och på tal om hår så blev jag lite besviken faktiskt :mad: jag hade faktiskt förväntat mig tunt stripigt grön/grått gollum hår och vad får jag JO en snygg brud som inte ens när hon är bakis ser halvdöd ut. JÄVLIGT dåligt gjort. :mad:

:D
(jag har sån här ultra speed typ uppåt tjack dag som är totalt värdelös och jag skulle kunna skriva en hel novell med skit men istället bjuder jag på en tusen år gammal film från en gammal uppesittartråd, ja just det, från bukes tidigare tider.)
ja jag skäms faktiskt lite när jag ser den.

Ytterligare gammalt skrot jag fann...
19381_1182031100.jpg

är det någon btw som kommer på vad mitt förra nick var? ;) :D

Sjukt snygg färg! Jag får alltid kämpa emot för att inte färga tillbaka mitt hår till denna färgen och klippa till denna längden igen...

229250_10150246133300931_8000485_n.jpg

Förövrigt Nipherdil håller jag med övriga. VEM FASIKEN ser så fräsch ut? Var är sminket under ögonen? Var är huvudvärken och illamåendet, va, va? :eek:

Haha men vafan jag ser ju inte fräsch ut :p Men tack! Och nej, inget gammalt smink under ögonen eftersom jag inte sminkar mig alls :p Huvudvärken och illamåendet slogs ut av lyckan över att få äta skräp och det faktum att jag var bakis och äcklig i världens i särklass finaste stad!

Du passade ju väldigt bra i den röda färgen samt frisyren:love:

Vad har du för frisyr nu då? (såg att du hade blont i hästsvans)

Men nej, inte spara ut! Då blir du en av oss beiga tjejer med långt hår! Missförstå mig inte, du är säkert jättefin i långt hår också men det är så mycket coolare och tuffare med kort. Och du kan verkligen bära upp det!

Och taaaack men jag håller inte med :p men du har definitivt rätt om handleden :D

Vilket var ditt förra nick? Jag har verkligen ingen aning.

Hon är sanslöst söt :love: Jo jag hade kort hår för typ två år sen, och en gång innan dess också. Men nu har det vuxit ut, till och med förbi nyckelbenen nu! Lider dock av djup ambivalens angående håret, precis som du känner jag mig mest som Gollum oftast. :p Fick höra i helgen att jag var så fiiiin i kort hår. Hatar när folk säger så. Spä på ambivalensen bara, gör det!

Senast ändrad:

Men gud, jag är så sanslöst dåligt uppdaterad!

Åh men då är vi två, jag funderar på att klippa ner mitt hår kort igen men jag kaaaan inte bestämma mig. Tills jag vet vad jag ska göra förblir jag Gollums tvillingssyster...

Jag har iaf införskaffat hårfärg så ikväll får det lite kärlek, väl behövligt! Hade jättegärna haft kort hår då det är skitsnyggt, men mitt hår är så tunt så det går liksom inte att bara rufsa om det på morgonen. Måste duscha innan jag kan styla, vilket är ganska meckigt... Så vi kan ju vara gollum tillsammans så länge då. ;)

kl*
Tillfällig efter bild:
tumblr_md4bgjhkpK1r3e3vjo1_500.jpg

Kommer bild där man ser mer hur mycket på längden som är taget, vilket är mycket :D
Men här ser man så kort och jobbig min lugg är (vill bara döda den atm!:devil: men om två månader så är det lagom längd.. får bara stå ut helt enkelt)

Sen ser man vääääldigt tydligt så uttunnat mitt hår blivit. Hon hade kul där när hon knivade sig genom håret, klippte upp och körde rätt mycket med effileringssaxen.
Men nu är mitt hår i princip inte slitet alls :D kan sova med utsläpt hår utan att det trasslar sig det minsta. Det är för mjukt för att kunna sitta kvar i hästsvans (toffsen glider ur även om jag snurrar den JÄTTE hår runt)

Tack! :D Just nu har jag något mörkare nyans (mörkblondt typ, så nära min egen färg som möjligt) och lugg, men det där är nyaste bilden... :)

När får vi för- och efter-bild då? :D

Meh du kan ju inte svara med en efter-bild precis när jag skriver och ber dig lägga ut en, hallååå... :p

Men sjukt fin, ser jättehärligt ut! :) Vill också ha långt hår...

Inte så härligt att det är så "ungdomligt", frisyren känns inte som mig alls. Men nu är det förvisso plattat sedan igår så, när det självlockiga slår in efter en dusch så hoppas jag att jag ser lite mer vuxen ut :D
Men ja det är härligt att det är så mjukt och trasselfritt. Då har jag ändå varit ute på fälten och gått med vovven=Det blåste en hel del.

och en sak jag är SUPER DUPER glad över är att där jag hade sidecut (alltså andra sidan, där luggen inte är) nu är helt inklippt med resten av håret. Syns inte ett spår efter att jag haft side cut där förra sommaren/hösten. Så nu kan jag verkligen låta allt växa ut och bli långt och fint ^^ Kommer bara färga utväxt med mörkrött i fortsättningen. Så ska försöka hålla topparna fräscha så länge det går. Sen får jag väl klippa lite på topparna om 4-5 månader och sen hålla på så ett år tills det är långt och tjockt igen:love:

Hur gammal är du då? :) kanske är en känslig fråga ;)

Den största anledningen till att jag inte har någon annan hårfärg är ju att det är så jäkla jobbigt att hålla på och färga hela tiden... :crazy:

Jag är 21 år, men har åldersnoja som tusan och har haft sedan 18 års ålder:o
Men vill ju ändå gärna inte se ut som en som jag gjorde när jag var 15.. för då hade jag ungefär denna stilen på håret:rofl: så det känns ur skumt att se sig själv i spegeln när man vant sig vid detta:
tumblr_mcjxneT1Is1r3e3vjo1_250.jpg

Vilket jag trivs sjukt bra i (alltså lite pinup/50-tals look)
Nu får jag plocka fram ed hardy prylarna och rock grejern ur gardroben igen och hänga in klänningarna.

och ja färgat hår kräver mer skötsel. Men jag personligen tycker det är mycket roligare att ibland byta. Min naturliga är så tråkig (ljus kastanj brunt, lite sådär orange brunt typ)

Haha men jag skiter väll i om andra tycker jag ser beige ut ;) min oerhört färgstarka personlighet kan lysa upp vilket burr som helst :D

Krulidut, men ack o ack det var på stenåldern.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 180
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 747
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 499
Senast: Stereo
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar