Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

I förrgår kväll så stod jag och min syster i stallet och pratade. Då sa jag att man kanske skulle prova att göra en heimlich manöver på stoet så hon får ut fölungen :angel: Jag vet ju inte om hon hörde mig och blev nervös men klockan 06 igår morse fölade hon :love: på dygn 335 hon också ;)

Det blev en liten hingst e: boccacio arden u: paradis. Bilder kommer förhoppningsvis senare ikväll. :)

Grattis! Bocaccio arden är lite av en favorit så jag ser fram mot bilder ikväll:bump:

Jag har också följt tråden med intresse, trots att jag inte har något att vänta i år :angel: Men Stella tycks fånga allas intresse;)

Namnförslag: Scarlett 0´Hara eller möjligen Miss Scarlett O´Hara
En dam som fångar allas intresse, ställer till med dramatik men är en överlevare :)

Senast ändrad:

Inatt kom vårat sista föl för iår!! Gammeltanten på 24år klarade av sin 16 och sista fölning galant och ut kom ett litet isabell sto med två vita bakben och vit balle på högerframtass + stjärn :love: damen var hela 90cm i manken och ser ut att vara 1månad gammal redan!!! Trots att hon kom "prick" på dagen;)

Ett litet lurvmonster med krullar över hela kroppen:D Ser ut som att hon är korsad med sådan americansk "krull" häst :angel: men nope, renrasigt gotlandsruss ska det vara!
favvis-1.jpg

favv.jpg

Men jösses vilken söt !
Det var nog det lockigaste fölet jag sett nånsin. Helt bedårande !!

Av nyfikenhet för att lära mig mer, hur gör du då? Mjölkar du stoet eller hur lyckas du samla upp det?

Tack :) Nu finns det bilder på honom i välkommen-tråden :)
Jag såg Boccacio senast på visningen som stall Phem och stuteri MW hade senast och han är läcker att se på! Sen har jag träffat honom på hemmaplan ett flertal gånger också och han är så cool :)

Nu kommer ju Paradis och hennes lille hingst flytta ur den här tråden och kommer dyka upp i 12-ornas istället men Witzi är nu på dygn 316 så jag kommer va kvar ett litet tag till. Hon brukar gå över ca 5-7dagar enligt tidigare ägare (jag har bara fått ett föl efter henne tidigare) så vi får väl se om hon gör samma i år. Hon börjar sätta juver iaf. Ska bli skönt att sova några nätter nu innan det börjar vakas igen...

Jättegrattis till alla som fått föl!
Tycker att Solette kan klämma ut sin fölunge nu så man får se vad det är som klamrat sig fast så hårt därinne :)
Lycka till önskar jag alla som fortfarande vakar och väntar föl :)

Sån fin liten krulltott! Korkskruvslockar i manen :love:
Är det 4 föl du fått i år då?

Falcor: var det pälsglans istället för fostervatten i stoets mage? :p
Han var jättefin!

Här hemma går det sakta framåt. Lite mer juver för varje dag och lite slappare bar. Droppar enstaka droppar vit mjölk så det kan ju bli när som helst. Kollar henne ett par gånger varje natt på kameran via min ipad och är så tacksam att kag fick den att fungera.
Dag 340 idag :)

Inatt kom vårat sista föl för iår!! Gammeltanten på 24år klarade av sin 16 och sista fölning galant och ut kom ett litet isabell sto med två vita bakben och vit balle på högerframtass + stjärn :love: damen var hela 90cm i manken och ser ut att vara 1månad gammal redan!!! Trots att hon kom "prick" på dagen;)

Ett litet lurvmonster med krullar över hela kroppen:D Ser ut som att hon är korsad med sådan americansk "krull" häst :angel: men nope, renrasigt gotlandsruss ska det vara!
favvis-1.jpg

favv.jpg
Det där är ju Vitnos! Galet söt.:love:

Tack så mycket!!
Det är galet vad stor och lockig hon är :D Har själv aldrig stött på något liknande;)
Detta var det 3:e och sista fölet för iår, Ramona är hos hingst och betäcks om nu på fölbrunsten! Så vi planerar in 2föl tills nästa år ;) Nu flyttar jag ut från denna tråden, lycka till alla ni aldra som väntar febrilt! Jag ska hålla ögonen på er :angel:

hejja hejja!! Hoppas på föl snart då!:laugh:

Rajmon grattis till din fantastiskt söta krullig fölis!:love:

KL.
Solette var väldigt lugn igår ikväll.. trodde att det kanske kunde hända något inatt eftersom även det kan vara ett tecken. Sollan blev ganska orolig på på natten dock men lugnade ner sig igen och inget föl kom.
Imorse hade hon stora vitgula vaxproppar igen men trillade av i hagen. Dock stenhårt juver.

Bild tagen på morgonen.. ser hon ut att ha några som helst planer på att föla idag??:devil:
576758_10150839443711344_563156343_9697896_1902933425_n.jpg

..den kommer säkert i helgen när jag nu faktiskt måste återvända till mitt nattjobb:crazy: Självklart vakar stallägare och min mor på henne istället och finns på plats men skulle vara så synd om jag som vakat i snart 2 veckor kommer missa det hela.

Nu får du säga ut Solette att skärpa sig och få ut ungen nu ;) Men man måste tycka att det är respekt att gå omkring med det där rejäla juvret!

Och det måste ju vara något alldeles extra fint som döljer sig där inne med tanke på tiden det tar :p

*Host host harkel säger hon som har sto på 340 dagar som nog tänker ta åtminstone ett par dagar till på sig* :angel:

din dam fölar säkert innan solette! ALLA fölar innan solette.:devil::D

Ja det är synd om henne att gå runt med jätte juver.. syns att hon är obekväm. Men om damen behagar att föla så löser sig ju det också:grin:

Kanske syns dåligt på bilden ovan men båda bakbenen är täckta med klibbig mjölk på insidan.. känns skönt att ha den frystorkade råmjölken hemma nu!

.. jag är väldigt nyfiken på vad som döljer sig därinne och vägrar komma ut.. annat var det med Zolero (11:an) han kom med raketfart han!;)

Dum fråga här kanske... :o Tardee ser ut så här och har en dryg vecka kvar till 320. Ingenting fyllt framför alltså, men lite olika storlek. Storleksskillnaden har funnits där sedan hon började fylla för en dryg månad sedan. Nu känns det verkligen att det var länge sedan jag hade med dräktiga ston att göra. Ska det vara hårt?

Tardeejuver_312.jpg

Tardeejuver_312b.jpg

Veterinären är rådfrågad och de tyckte inte det lät som mastit eftersom hon varken har feber, är öm eller haltar... en pigg och glad tant som gärna busar, bockar och taktar så fort man ska med henne nånstans... men jag funderar ju ändå :o :angel:

Senast ändrad:

Storleksskillnaden hade jag defintivt inte varit orolig för (kolla länge bak i tråden på mina stons juver det var mkt större skillnad på båda)

Sedan är det svårt att avgöra vad som är hårt och inte via datorn men juver är ju inte plufsmjuka så att säga. Det blir ju lite spänt när det fylls på med mjölk. Så om hon inte har ont eller har feber eller tex missfärgad mjölk tror jag inte du behöver oroa dig alls. Det ser helt normalt ut på bilderna.

Tack! :bow:

Ja storleken hade jag slutat fundera över egentligen, men när jag borstade bort knott i dag så var det hårdare än tidigare... tittade på lite gamla bilder här nyss och insåg att hon faktiskt fyllt lite till sedan jag var där och kikade så det har säkert med det att göra att det känns hårdare nu då :)

Det kommer ingenting alls ur dem än så länge (har iofs inte försökt klämma ur nåt heller, det låter jag bli) så det är säkert helt normalt som du säger :)

Sessan har mer utfyllnad framtill, men ser annars ut precis som hon brukar tycker jag...
sessa_309.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 369
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 715
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar