Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Heja Lew, nu är ni på gång!!!:love:

Är glad att alla års försök att få Tardee dräktig äntligen ger frukt!!!:laugh:

Ja jag kommer nog inte fatta det själv, eller andas ut helt, innan det springer en liten parvel här och allt har gått bra... Tredje gången gillt! :) Fast hon kommer säkert hålla mig på halster i flera veckor till bara för det.

Jag fångade mitt ytterst nöjda sto idag när hon kliade sig för fullt på träd i hagen. Kolla in tapir-nosen :D

tapirnos.jpg

Sen en juverbild. Klart att hon kan fylla lite till - speciellt efter att ha sett bilder på hur Solettes juver ser ut :laugh:
Lite dragning åt gult på droppen som satt på ena spenen. Kanske är det snart på gång ändå?
IMG_2144.jpg

haha alla behöver inte få som solettes juver innan det är dags:D

hejja hejja!!

Ikväll har vi VIT mjölk. Det sprutar inte men den är vit så alltid nåt:bump:
33072177.jpg

men hon kanske följer stellas exempel och går länge med arla mjölk också:angel: jag har slutat gissa utan vakar på.

Jag tror på föl under kvällen/natten ;)

Så nu får hon fasen klämma ut ungen :angel:

haha alla behöver inte få som solettes juver innan det är dags:D

hejja hejja!!

Ikväll har vi VIT mjölk. Det sprutar inte men den är vit så alltid nåt:bump:

men hon kanske följer stellas exempel och går länge med arla mjölk också:angel: jag har slutat gissa utan vakar på.

Haha nä det är ju sant... fast senaste stoet jag var involverad i dräktigheten hos såg typ också ut sån... :angel:

Härligt att mjölken är vit nu äntligen, då borde det minsann inte vara långt kvar! Földans-dags! :banana: :bump: :banana:

Hästarna har fått mitt stackars hjärta att åka berg- och dalbana här under kvällen. Först trodde jag Sessan brunstade när hon stod med lyftad svans och hingsten var tossig i hagen brevid. Hon la en riktig praktfis, och sen gick hon tillbaka till maten :rofl:.

Tardee ville sitta i famnen (inte helt lätt!) och jag fick ingenting alls gjort i deras hage i dag eftersom hon bara var överallt på mig hela tiden. Vid en snabb-koll vid borstning och hovkratsning kände jag dock en tydlig rejäl spark från magen på Sessan!

Sist men inte minst fick jag lov att vända tillbaka till hagarna efter att ha sagt gonatt till hönsen, hingst-sötingen kom galopperande och ställde sig vid grinden - gnäggade och skrek som en dåre och bara stirrade rakt på mig. Trodde en sekund jag hade glömt ge honom mat eller nåt men han ville bara ha en ordentlig gonattstund han också :love: Mina hästar har minsann bra pli på mig inser jag... :angel:

Senast ändrad:

Åh! Ja det kanske ligger något i att de kanske håller sig lite lugna någon dag innan de fölar! :bump:

Vilket SKÖNT träd hon har hittat!!!!!

Superhärlig bild, man kan riktigt KÄNNA njutningen!!!:D

Vilken bra passform på det trädet för att kunna klia hela rumpan ordentligt ;) störtskönt :)

Gör en földans i hopp om att Solette ska föla inatt :bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Kl*
Här kommer bilder på mitt sto som är dräktig med simberg spinner! Ska föla i mitten av juli så hon borde vara på 280-290 dagar, Anna är ett övervuxen sv ridponnysto på 154cm, född 07 :)
33072518.jpg

33072521.jpg

33072522.jpg

33072520.jpg

man ser att det rör sig i magen på henne och juvrena har börjat fyllas på lite grann :)

Nu är hon född!!! Kl 22.12 föddes ett vackert fuxföl och sto som sagt:love: skjuten stjärn höga sttumpor bak och eventuellt mindre vitt bägge fram. förlossningen gick snabbt och bra. bild och mer uppdatering kommer imorgon. tack alla som hejjat på oss:love:

Åh grattis! Det var underbart att hon äntligen kommit! Ser fram mot bilder!

Precis sånt man vill få läsa när man loggar in efter senaste kollen! :)
Nu tror jag inte det blir något föl på resten av morgonen så jag ska passa på att sova så länge min tre-årige son kommer att låta mig :D

Åh GRATTIS! :banana: Och en liten tjej dessutom! :love: Låter som om hon var väl värd all väntan. ;) Jag ville ju också ha ett stoföl! Orättvist. :D

Jippi!! Jättegrattis till lilla flickan! Rödhåriga damer brukar ju vara lite speciella och det började ju bra med all väntan :D

Åh grattis! Tänk att földansen minsann hjälper ibland ;) Hur många dygn blev det hon gick till slut?
(Är det lilla fröken på din avatar redan? ;))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 206
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 369
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 715
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar