Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Snacka om välfylld mjölkbar !
Ett skolexempel på fyllt om nån undrar hur ett välfyllt juver ser ut

.. ett skolexempel som tyvärr läcker råmjölk.

Snälla vet någon var jag kan få köpa råmjölk??

Jag har pratat med min seminvet. och hon visste ingen nyfölad nu utan bad mig höra hos större stuteri. Så nu ringer jag runt för glatta livet! men verkar vara svårt att få tag i folk:(

Jag har frystorkad råmjölk om du behöver, PMa om du vill ha mitt nummer, det är bara att ringa närsom.
När jag blandade med Stellas kassa mjölk fick jag upp den tillsammans med det frystorkade till 22-24 på mätaren.

Återkommer snart för att svara på alla sinlägg rörande min lilla bebis. :love:

Jag har frystorkad råmjölk om du behöver, PMa om du vill ha mitt nummer, det är bara att ringa närsom.
När jag blandade med Stellas kassa mjölk fick jag upp den tillsammans med det frystorkade till 22-24 på mätaren.

Återkommer snart för att svara på alla sinlägg rörande min lilla bebis. :love:

jag har PM:at dig!:laugh:

vi kan nog tänka oss att åka förbi Stella och hämta det eller hur Charlottee? inte alls för att se fölis eller så :p:angel:

vi kan nog tänka oss att åka förbi Stella och hämta det eller hur Charlottee? inte alls för att se fölis eller så :p:angel:

:D nu blir det ju inte så idag tyvärr. IW får se en tjock solette istället!:angel:

Så alla andra, vi köper frysttorkad råmjölk av snälla IW. Så det har löst sig och jag kan andas ut för stunden. En foalcheck blir det självklart på ungen ändå.

Du kan alltid hota med att hoppa på magen om hon inte klämmer ut ungen någon gång:idea::angel:

jag tror att Solette bara skulle se sig om frågandes "va? kom det en mygga eller?". :p Tolka mig snällt, S är ett otroligt tryggt sto så att skrämma ut bebis går knappast.

haha tack alla för tipsen!:D Ni är för roliga!

Tyvärr är det ju som P skriver.. solette är inte alltför lättskrämd precis:grin:
Det skulle vara sprayflaskor då:angel: det hatar hon! Men det har jag ju redan testat iom att jag flugsprayar henne dagligen med nylanders..

Jag har ju testat ignorera metoden ett par dagar nu..

Stort grattis till en fantastisk liten unge. När jag läste ditt inlägg skrek jag jippi rätt ut och sedan satt jag och grinade som en gris. Kan väl säga att min gubbe hade väldigt lite förståelse för mitt beteende :D:D
Tror bestämt jag har fått lite graviditetshormoner från mitt sto som vägrar föla :D

Jättegrattis till er andra som lyckats få smått, så skönt när det går bra.

Texaz: Hoppas ditt sto börjar må lite bättre snart, så jobbigt när man inte får bukt på smärtan :(

Charlottee: Vilken mardröm att ha ett färdigt sto så länge, nu får hon väl ta och klämma ut den där ungskrutten snart! Skönt att IW hade lite råmjölk att ta till om det behövs. Me like bukefolket :love:

I förrgår kväll så stod jag och min syster i stallet och pratade. Då sa jag att man kanske skulle prova att göra en heimlich manöver på stoet så hon får ut fölungen :angel: Jag vet ju inte om hon hörde mig och blev nervös men klockan 06 igår morse fölade hon :love: på dygn 335 hon också ;)

Det blev en liten hingst e: boccacio arden u: paradis. Bilder kommer förhoppningsvis senare ikväll. :)

Nej, tyvärr ingen refraktometer på plats. Det är väl enda frågetecknet, men jag är ledig imorrn och visar hon minsta lilla under kvällen/natten /morgonen så kan jag ringa veterinär fort. Tog ju lite råmjölk och frös in, kan man tina och mäta halten på den?

Lycka till, verkligen! Trodde då inte att min skulle föla före din och så där sprängfyllt var inte min märrs juver. Hoppas fölis kommer inatt!

Tack! Det tycks varit en hel del som satt på spänn. :)

lewellyn, Vi får väl se om hon växer till sig, hon är ju tidig, född på 321 dygn, hon har redan vuxit massor sedan hon föddes.
Och ja, det blev typ en skäck. :D

Grandezza, Gräddelin är verkligen sött namn!

Tack Fiorano, Ja hon har perfekt teckning! Misha kommer ifrån Misha Collins, vi har som tema att döpa våra djur efter skådespelare eller
karaktärer i filmer/serier. Vi har en Spike och en Winchester här hemma. :p
Aria är jättefint och Daenerys Stormborn är ju fantastiskt vackert! :love: Men jag ska fråga i namntråden efter namn, så att jag inte kapar
tråden här. :)

Sansa är den karaktär som jag ogillar mest i serien. :o

Yttik, :rofl: Ja Iron Will är ju ganska passande. :p

Cornelia, Vi är alla så glada över att hon är pigg och glad! Nu håller jag tummarna att allt går bra med medicinering och etc.

Vildhonung gillade jag mer som svenskt! :d

Alla andra som skrivit till oss, Tack för alla gratulationer och lyckönskningar! Ni är underbara :love:

.. ett skolexempel som tyvärr läcker råmjölk.

Snälla vet någon var jag kan få köpa råmjölk??

Jag har pratat med min seminvet. och hon visste ingen nyfölad nu utan bad mig höra hos större stuteri. Så nu ringer jag runt för glatta livet! men verkar vara svårt att få tag i folk:(

Min brukar läcka jämt innan fölning. Jag brukar samla upp det och frysa in det de läcker... men oftast behöver jag inte använda det då det brukar poppa ut en fölunge jämt efteråt.

Vilket vackert sto du har - underbart uttryck:love: och det var ju ingen dålig förvärv ing på henne heller!
Grattis till fölungen! Klart att det är synd att det inte blev ett sto, men vem vet vilka storverk den här fina hingstungen kommer att utföra :)

Äntligen! Grattis och hoppas allt går fortsatt bra!

Sen jag skrev igårmorse har det hänt grejer här. Stoet vi vakade på hade kraftiga värkar i 3,5 timme igår fm, sen la hon av. På eftermiddagen märkte jag att Penny plötsligt satt vaxproppar och hade mjölk - från att ha haft vatten dagen innan. Så det blev till att vaka på två. Kände dock på mig att Penny var mycket nära då hon vid tidigare fölningar vaxat endast ett par timmar tidigare; och jovisst, strax efter 12 inatt så kom han efter lite möda; Escania's Blackjack Pine. Ganska medtagen först och med lite andningsbekymmer. Fick masserat och tvingade upp honom på benen och fick honom att dia, sen piggade han på sig fint och har nu varit ute hela eftermiddagen. Han är väldigt vacker, mamma upp i dagen. Jag är så ledsen för att han inte är ett sto, det är hennes 8e hingst och hon är nu 22. Vi får nog inga stoföl från henne. Men göra fina bebisar, det k
556143_10150963712801648_653951647_12582880_1689561084_n.jpg

319836_10150963713661648_653951647_12582897_48219393_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 374
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar