Bilder från Fornaboda!

Sv: Bilder från Fornaboda!

Groom-pelle skrev:
Instämmer med föregående två! Inga problem med de anvisade groomplatserna tycker jag. Tillsammans med vätskekontroller både för häst o ryttare funkade det bra.
Att det är högsommarvärme när vi tävlar får vi anpassa oss till, precis som när det är snöoväder eller hällregn....
Går det inte ut på det att anpassa taktiken efter de yttre omständighterna???

Precis vad vi i tävlingsledningen också tyckte, när vi insåg att det faktiskt inte skulle vara möjligt att hinka på fler platser.
Jag som tävlingsledare blev lite uppgiven när flera i klass 1 vid bangenomgången blev ganska "elaka" när de insåg att vi inte hade fler groomplatser att tillhandahålla.
Att de sen alldeles själva beslutat sig för att hinkas efter en stor riksväg, som vi uttryckligen sagt att de skulle låta bli är bara så tråkigt.
Men strunt samma, vi har fått mycket beröm, och det är roligt!
Vi får hoppas att de som var mest sura själva gör en ÄNNU bättre tävling, så vi i NDrK får komma och rida och se hur det ska vara.:idea:

Jag får oxå tacka för en trevlig och välarrangerad ritt.
Vädret var aningen för bra för mej,ufff..
Sedan envisades jag ju med att vara ute i värmen längre än alla andra så jag får kanske skylla mej själv.:angel:
Det var fantastiskt välsnitslat omöjligt att rida fel tycker jag.
Jättetrevliga funktionärer!
Hoppas ni inte tappar sugen för att några gnällde vi var många som var nöjda oxå!
Mona

Mion medryttar häst Shibur J:r o hans ägare katarina mungsgård är nr 28
:D

dem kom 6a:D

dem finns med på bilderna..

bättre häst finn inte:)

Jaha! Var det du det! Har bara sett dej till häst annars på William(?) då ser man ju inte riktigt likadan ut! ;)

Skönt att folk visar hänsyn och tar reda efter sig! Ingår ju i vanligt folkvett kan man tycka!

Men! :bump: Det är ju DU som jag red en bit med på min andra sträcka! Du grämde dej lite över att ha 5 mil kvar! Tog du dig runt?

Visst får du använda bilderna, ange bara Anders Wittur som fotograf! Kan man månne få kika lite på sidan? Alltid skoj å kolla in andras sidor!:banana:

Tycker också att tävlingen var väl arrangerad! Den var bra förra året också, men bättre iår!

Vill också säga att det var gulligt att jag fick "tröstpriset" efter missen med vem som kom 6:a! :bow:
Jag blev ju uppropad först, men sedan blev det ändrat, vilket jag missade totalt!
Vi blev glada för det iallafall! Mitt mål var bara att ta mig runt och få en godkänd ritt, så jag var glad endå!

TACK till er alla som ordnade Fornaboda för en jättetrevlig ritt!

Synd att jag inte hann tacka er personligen på plats, men när man väl är där så är det ju fullfart hela tiden :o

Extra glad blev jag eftersom min häst bara gått i sommarhagen sen förra ritten pga tidsbrist, men han var pigg och glad ändå trots värmen och klarade sina 3000 km nu!!! yihaa!!!

Camilla :)

Gizoba skrev:
Jag får oxå tacka för en trevlig och välarrangerad ritt.
Vädret var aningen för bra för mej,ufff..
Sedan envisades jag ju med att vara ute i värmen längre än alla andra så jag får kanske skylla mej själv.:angel:
Det var fantastiskt välsnitslat omöjligt att rida fel tycker jag.
Jättetrevliga funktionärer!
Hoppas ni inte tappar sugen för att några gnällde vi var många som var nöjda oxå!
Mona

Nej, inte tappar vi sugen för att det fanns ett par griniga personer på bangenomgången i klass I. I det stora hela känner vi oss mycket nöjda över ritten. Målet är ju alltid att förbättra och det tycker vi att vi har gjort sedan förra året. I år hade vi t.ex. utvecklat informationsflödet till speakern.

Vi är fyllda med nya idéer inför nästa år och vill utveckla vår ritt. Vi tror verkligen på denna tävlingsplats och har inte alls utömt möjligheterna till banslingor här ännu. Så nästa år blir det nog större variation när vi har haft tid att kontakta ännu fler markägare - hittills har vi ca. 50 st. Sedan får man ju lyssna på kritiken om t.ex. vattning och kylning och göra bättre till nästa gång. Även om vi anser, som många här, att vi redan gjorde mycket med både stora vattentunnor längst banan till hästar och festis till ryttare. Fast det är kul när man sätter sig ner och punktar ner det som ytterligare kan göras och känner energi till det.

Vi är många som arbetar intensivt för att göra en bra tävling och det är en stor fördel. Så att man inte bara är en liten klick av eldsjälar som ritten står och faller med. Ingen av oss är oersättlig och just det känns så bra, om man som individ själv vill rida vår ritt en dag. :D

Hälsning Maja

Noteca skrev:
Här kommer dagens skörd av bilder från fornaboda! Som vanligt, är det någon som tar illa upp över att vara med på bild så säg till! Vill du "låna" en bild så fråga först!

Vi fick en jättevarm dag som tyvärr skördade sina hästoffer. Men vi hade roligt de flesta! Jag själv är nr 30

http://medlem.spray.se/anderswittur/

Vill framföra ett stort tack till arrangörerna! Jättefint ordnat!

Vad kul att se alla fina bilder. Jag fastnade speciellt för bilden av Maria och Chopin bakifrån när de är på upptravet. Inte en fot på varken människa eller häst är i marken och skuggorna från solen är rakt under dem. Ett konstverk till bild. :D

Hälsning Maja

Stopek skrev:
Vad kul att se alla fina bilder. Jag fastnade speciellt för bilden av Maria och Chopin bakifrån när de är på upptravet. Inte en fot på varken människa eller häst är i marken och skuggorna från solen är rakt under dem. Ett konstverk till bild. :D

Hälsning Maja

Maria och Diakon, säger ordmärkar´n...;)

Vi tyckte själva att den bilden var häftig! Därför fick den vara med!

Angående erat arrangemang så är det fantastiskt att det finns människor som orkar hålla på och ordna allt runt en tävling! :bow:

Ojsan, först nu såg jag att jag hamnat med på en bild! (Efter att ha kollat bilderna tre ggr).
Hehe... Det gör inget, ble vmest bara förvånad... Jag syns inte så bra heller...:p

//Lillan

*lånar knapp*

Har just läst igenom vetrinärprotokollen från Fornaboda. Är det någon mer än jag som tycker att det var många anmärkningar på hästarna från vetrinärerna?

Vad tror ni att det kan bero på?

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 905
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 481
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • DIY hästvård