Bilder från Fornaboda!

Sv: Bilder från Fornaboda!

Ingen som kan svara på hur/varför en häst blir utesluten pga metabolic? nyfiken ju då jag inte ens vet vad det är...

"Metaboliska problem" handlar om ämnesomsättningen. Kan tex vara avsaknad av tarmljud, korsförlamningstecken, thumbs mm mm.

Noteca skrev:
AH! Det är du som står med festiskartongen! :bump: ;) Det tog ett tag innan jag hittade en Agriakeps utan ansikte! :p

Ja det MÅSTE vara äkta reklam va??? Nu blir Agria glada iaf, de sponsrade ju oss!:p

Ja den där festiskartongen, eller kartongerna ska jag väl säga. Jag hoppas att de var till belåtenhet för jag hade så ont i handlederna på söndagen!:crazy: Och en häst blev rädd och hoppade rakt på en festiskartong så det for festis överallt!:rofl: Men mkt trevligt folk träffade jag ju så det var det värt! (jag undrar hur många festis jag öpnnade den där dagen)
Och min man var också jättenöjd. Han är jordens hästräddaste kille men tyckte att alla ryttare skötte sig bra och inte hamnade alltför nära honom med hästrumor (som han är mest rädd för) och han kunde faktiskt tänka sig att ställa upp som funktionär igen!

Jag kan säga att han var nästan på gränsen till sur när jag inte frågade honom från början om han ville hjälpa till!:confused: Han som aldrig tidigar velat vara i närheten av en häst liskom... Så jag tycker att ni som va rmed på Fornabodaritten ska sträcka lite på er för ni har stärkt en livrädd killes självförtroende! (iaf lite grann)

//Lillan

Hej!
Otroligt vackra bilder! Kul att titta på i efterhand, eftersom man är lite upptagen och fokuserad på sitt eget när det beger sig.
Vi hade faktiskt lyckats att fastna på några, bilder nr: 14, 19, & 24 (startnr: 33).
Camilla

Groom-pelle skrev:
Går det inte ut på det att anpassa taktiken efter de yttre omständighterna???

Instämmer med ovanstående citat, det är väl det som är en del av utmaningen och tjusningen med distansritt.
Camilla

Stopek skrev:
Vi är många som arbetar intensivt för att göra en bra tävling och det är en stor fördel. Så att man inte bara är en liten klick av eldsjälar som ritten står och faller med. Ingen av oss är oersättlig och just det känns så bra, om man som individ själv vill rida vår ritt en dag. :D

Hälsning Maja

Det låter som ni är en väl fungerande klubb/förening som har roligt tillsamans.:bow:
Tyvärr är det så många klubbar/föreningar som slåss med det problemet som du nämner, att det bara är en klick eldsjälar som sliter och står i. Tyvärr är det oftas så att det kommer en dag när de inte orkar längre och då får klubben/föreningen problem.
Camilla

Lillan_tuff skrev:
Kanske skulle försöka få ut de bilder jag tog också... Är mest bara rädd att någon ska bli för****ad för att man lägger ut dem på internet... Vill inte hamna i klistret för det:crazy: Annars har jag ca 50 bilder.

//Lillan

Hej!
Ser fram emot att få se på dina bilder också!
Camilla

Fy sjutton vad sugen man blir på att komma ut och tävla när man ser bilderna... :(
Tur att det finns vänliga själar som låter en följa med och grooma iaf, vad gör man inte för att få bära vattenhinkar i 25 graders värme! :angel: :rofl:

Tur?

Haha jaa men vad bra då följer du väl med mig på nästa ritt då ;) Det riskerar ju att bli samma olidliga värme där ;)

Sådär, nu har jag kagt ut de bilder som Lillan_tuff tog på Fornaboda. Jag har fler bilder på tur, men de får vänta till lite senare!
Du hittar bilderna på klubbens hemsida.

Kesella skrev:
härliga bilder!! En liten undran bara. På en bild så rideer någon i mål iklädd endast linne! är det en korrekt och godkännd klädsel? på dackeritten så släppte domaren på klädseln och godkännde t-shirt utan krage, men var det ok att rida i linne på fornaboda? vad blir det för straff om man har felaktig klädsel?

Såg i senaste ridsport om en tjej som ridit i hatt på en lätt A (om jag minns rätt) där de ska rida i ridhjälm. En i publiken uppmärksammade det och hon blev utesluten efter halva ritten. borde varit likadant ifall någon hade uppmärksammat linnet under tävlingens gång.

:love:
Noteca skrev:
Här kommer dagens skörd av bilder från fornaboda! Som vanligt, är det någon som tar illa upp över att vara med på bild så säg till! Vill du "låna" en bild så fråga först!

Vi fick en jättevarm dag som tyvärr skördade sina hästoffer. Men vi hade roligt de flesta! Jag själv är nr 30

http://medlem.spray.se/anderswittur/

Vill framföra ett stort tack till arrangörerna! Jättefint ordnat!
vilka underbara bilder:love:
blir lite sugen på att testa distans (kanske)
vilka härligt trött ekipage som kom i mål, men alla verkade ha roligt, allfall på bilderna..

Hur gick det för dig??

Klart att du ska testa distans! Man vet inte hur det är förns man har provat!

Jo, de flesta var ganska tagna av värmen, såväl ryttare som hästar, men jag tror överlag att alla hade en trevlig dag! Det är så bra stämning som det ser ut att vara! Alla är glada och trevliga!

Själv kom jag 7:a, precis utanför placering! :smirk: :p Men blev oerhört glad endå eftersom jag red hyfsat sakta för att absolut bli godkänd!

Noteca skrev:
Klart att du ska testa distans! Man vet inte hur det är förns man har provat!

Jo, de flesta var ganska tagna av värmen, såväl ryttare som hästar, men jag tror överlag att alla hade en trevlig dag! Det är så bra stämning som det ser ut att vara! Alla är glada och trevliga!

Själv kom jag 7:a, precis utanför placering! :smirk: :p Men blev oerhört glad endå eftersom jag red hyfsat sakta för att absolut bli godkänd!
jag tror att jag lägger distans testadet på hyllan...
ska satsa fullt ut på dresyren förtillfället. men någon gång

jo det vet jag men jag känner att jag inte hinner med det till hösten.
kanske i vår..

fina bilder men vad lite bilder på DIG och din häst det var tyckte jag!
hur gick det?

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 611
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 896
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 480
Senast: IngelaH
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka