Beståndsdelar i förhållanden...

Sv: Beståndsdelar i förhållanden...

Alltså du är verkligen klarsynt måste jag säga! Förstår att det är tufft för dig, jag gick själv igenom något liknande för ett par år sedan, men tror att du verkligen kommer vara hjälpt av att du så tydligt vet vad du vill ha och behöver för att må bra och vara lycklig.

Jag tror det kommer ordna sig fint för dig - hur det än blir.

Tack för pepp :) Jag tror också att det hjälper mig, men samtidigt är vi ju två som ska ha insikt. Jag hoppas verkligen att han tar den här tiden och funderar vad Han vill med livet och i en relation. Så länge han är fast inställd på att prio ett är att ha kvar mig, kommer han alltid att säga att han ska skärpa sig och ändra de delar som jag inte orkar med. Jag är mer intresserad av verkligheten dvs om våra ambitioner med att leva ihop med någon går att jämka ihop på ett rimligt sätt.

Jag tror också att det hjälper mig, men samtidigt är vi ju två som ska ha insikt.
Absolut, men kommer han inte till insikt så måste du ju ändå kunna göra det som behövs för att du ska må bra. Och det tror jag att du kommer att göra, om så behövs.

Jag är mer intresserad av verkligheten dvs om våra ambitioner med att leva ihop med någon går att jämka ihop på ett rimligt sätt.
Det låter väldigt klokt :)

Ptja, det går bra på så sätt att vi setts två gånger denna vecka, utanför jobbet, och pratat lite.
Han är helt inställd på att vi ska fortsätta, men är samtidigt medveten om att inget är säkert. Helt plötsligt är han inne på att leva ett "vuxet" liv, jobba på vår kommunikation och allt det där som jag alltid tyckt varit våra problem. Givetvis är det positivt att detta varit ett uppvaknande för honom, men jag har svårt att köpa denna totala omställning då det varit stört omöjligt hittills. Vi har pratat om detta flera ggr senaste halvåret och inget har hänt utom möjligtvis en kortare ansträngning på nån vecka. Sedan har det varit samma hjulspår igen. Kanske är skillnaden nu att han insett att det är kört annars. Jag vet inte.

Jag vet fortfarande inte hur jag känner inför en framtid ihop. Jag är glad att han vet om det så att faktum liksom inte kan sopas undan, men eftersom vi ses ibland blir jag lite ambivalent. Jag tycker ju om honom och när vi ses faller man lätt tillbaka. Det är så lätt att tro att det är bättre, men faktum är att vi alltid hållit sams när vi setts mindre. Och nu har vi ju inte bott ihop senaste veckan.
Menmen, nästa vecka är jag bortrest så då får jag väl tänka igenom saker utan att han "stör".

Har inte läst igenom precis hela tråden, så med risk att kanske repetera det någon redan sagt:
har du funderat på att bli särbo istället?

Känner igen mig så mycket i det du skriver i mitt förra förhållande. Förstår inte varför jag höll kvar vid det så länge och inte ens ville släppa taget när han hade gjort slut. Jag vantrivdes ju egentligen även om man ville tro att det positiva vägde upp (det gjorde det inte, egentligen).
Blir det för opraktiskt i vardagen att bara rakt av göra slut, med jobbet tänker jag, kanske särbos skulle vara en bra början för att få lite distans till det hela och kunna träffa honom när du vill och kan, "tvinga" honom till att planera bättre, och kanske ännu mer uppskatta att man kommer bra överens på jobbet?

Vi är som sagt särbo, men har tillbringat mest tid hos honom då han har mer plats samt att hans intressen finns hemma hos honom (dator, film osv) medan jag åker till stallet vilket inte är beroende av att jag är i just min bostad.

Nu har jag varit henna hos mig själv en dryg vecka förra veckan, denna vecka är jag bortrest. Det kändes genast mkt lättare då vi inte bodde ihop och bara sågs ett par ggr, samt att han givetvis då var mkt inriktad på att förändra och se till att vi fortsätter ihop.
Nu när jag kommer hem igen efter min resa vill han att vi fortsätter som vanligt. Jag har inte fått nån närmare förklaring av vad han menar med "som vanligt", och jag har inte tänkt använda min semestervecka till att diskutera med honom i tfn. Han går ändå knappt att tala med i tfn, är mest tyst. Så vi får väl se hur det blir... jag tyckte ju att det fungerade fint att bo på varsitt håll och bara ses lite och på så vis inte hinna nöta på varandra :o

Låter ju bra om det skulle kunna fungera bättre för dig att ses mindre! :)
Tråkiga framtidsutsikter iofs, om man egentligen inte vill vara särbo på sikt. Men fler och fler verkar tycka det är en bra lösning!
Folk kan ju t o m mogna med åren. :P

Han vill definitivt inte vara särbo. Att han tycker det är okej nu är bara för att jag deklarerat att jag inte tänker köpa en bostad där vi bor nu, eftersom jag planerar att flytta hemåt, och våra respektive lägenheter idag är för små för att flytta ihop i...

Men ja, vi får se hur det blir.

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 860
Senast: monster1
·
Relationer Jag tror jag har drabbats av en tidig 40-års kris eller liknande och behöver hjälp att bena lite i vad livet egentligen går ut på ;)...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
17 204
Senast: LenaH
·
Relationer Jag skriver här dels för att jag behöver få ur mig vissa tankar/funderingar (ska försöka att inte göra inlägget för rörigt) plus att jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 749
Senast: monster1
·
Relationer Jag har valt att skapa en anonym användare för detta ämne. Jag har hamnat i kris, kan inte tänka klart och behöver lite utomståendes...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 561
Senast: Hemlignu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka