Behöver hjälp, munkorg

Coop

Trådstartare
Hej!
Behöver köpa en munkorg till vår hund av border terrier typ men de jag provat passar inte. Nosen är för kort så korgen hamnar för nära ögat.

Det ska vara en munkorg av "korgtyp".

Jag har tittat på en i plast (verkar vara väldigt vanlig då alla affärerna hade denna) samt Baskerville Ultra Munkorg.

Jag vet inte vart jag ska börja söka, någon som har något bra tips?

Coop

Hej!
Behöver köpa en munkorg till vår hund av border terrier typ men de jag provat passar inte. Nosen är för kort så korgen hamnar för nära ögat.

Det ska vara en munkorg av "korgtyp".

Jag har tittat på en i plast (verkar vara väldigt vanlig då alla affärerna hade denna) samt Baskerville Ultra Munkorg.

Jag vet inte vart jag ska börja söka, någon som har något bra tips?

Coop

Mitt enda tips är att hitta en affär med rejält sortiment och prova igenom de olika modellerna... Jag har dock fortfarande inte hittat något som passar min, har samma problem - fast i något större storlek. :p

Men det verkar rätt hopplöst faktiskt. Själv har jag mer eller mindre gett upp. Kanske kan man tillverka något själv?

Tack för svar!

I min lilla stad har jag gått igenom alla affärerna. Även kollat på nätet på svenska sidor men hittar inget direkt.

Jag har hittat en amerikansk sida där man kan måttbeställa och det verkar som att de skickar till Sverige. Ska maila dem och fråga. Sen är ju problemet att mäta rätt...

Svårt!

Tack för svar!

I min lilla stad har jag gått igenom alla affärerna. Även kollat på nätet på svenska sidor men hittar inget direkt.

Jag har hittat en amerikansk sida där man kan måttbeställa och det verkar som att de skickar till Sverige. Ska maila dem och fråga. Sen är ju problemet att mäta rätt...

Svårt!

Jag beställde från en amerikansk sida för några år sedan, faktiskt en som gjorde grejer just för corso... Passade inte heller. :cautious:
Helt hopplöst när ögonen trycks av kanten på munkorgen! Jag trodde Monster var ensam om det här problemet, men tydligen inte. Hoppas verkligen du hittar någon modell som passar i alla fall.

Har du tittat på munkorgar för hundar som går löp?
Nu hade jag inte korg modellen utan vanliga till Pudlan men den fick jag ändra om för att den skulle passa. Munkorgen kom upp i ögonen. Fick justera under hakan på munkorgen.
Med vänlig hälsning
pudlan

Utställningssäsongen går snart igång och det brukar vara många försäljare med det mesta i sortimentet på utställningsområdet. Kolla på SKK om det är nån utställning i din närhet. Nu i mars ska det vara en i Malmö.

Nu vet jag ju inte hur din hunds nos ser ut. Jag köpte en ny så sent som idag på djuraffären i Knivsta, det är en korgmodell som påminner om skyddskorgar men mer figurtät. I plast där hunden kan hässja såväl som dricka, det är en Baserville ultra muzzle, storlek 3 till hunden som är min avatar. Har tidigare använt varianten "mussla" men då kan de inte hässja eller dricka, vilket i sig kan orsaka panik hos redan rädda hundar.

Jag provade också en sådan till min vovve men tyvärr så har han lite för kort nos så korgen satt för nära ögat, tyvärr. Annars gillade jag den också.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 397
Senast: ii-ssa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 311
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
884
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 868
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025