Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Jobbigt det där när man är sjuk men ändå vill träna! Kanske kan du ta en lugn promenad bara för att få lite frisk luft eller så, det skapar nog inte (snarare tvärtom). Kul att detoxen gett resultat också, inte bara viktmässigt utan också rent kroppsligt/sjäsligt! Hade jag haft orken hade jag nog också behövt en detox. Såg förresten att du frågade för flera sidor sen (hann inte svara då) hur promenaden gick i lördags och den gick bra :D ;)

KL
Helgen har varit bra ur matsynpunkt! Blev bara en promenad på lördagen dock, men nådde ju målet för mina 3 promenader i alla fall (var ju fler egentligen också, men jag sätter inte på endomondo om jag inte aktivt är ute för att just promenera i motionssyfte - all vardagspromenader hade jag inte med nu). Känns bra :) Jobbhelg och allt, då brukar det inte hinnas/orkas med så mycket ändå.

Veckan som kommer ska jag fortsätta med samma mål, 3 promenader enbart i motionssyfte. Har tenta så är hemma en del, borde kanske passa på att ta prommis mitt på dagen då.
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha :D

cherie, ja det blir lite promenad bara, till och från bussen så 3,5 km typ ;) Blir lagom det. Bra jobbat att du fick in alla promenader! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra jobbat med maten zass:)

Sammanfattning av förra veckan:

Måndag: 7,36 km löpning
Tisdag: 1 h gym
Onsdag: 50 min gym + en liten promenad
Torsdag: 4,73 km löpning
Fredag: 55 min promenad
Lördag+Söndag: vila

Totalt 4 h 17 minuter tränat och 14,19 km löpning.

Startade denna veckan med 8 km löpning. Imorgon ska vi försöka hinna med gymet, ons hinner jag inte och sen på torsdag åker vi till Jordanien:banana: Blir kanske lite tränat där med, ska packa ner lite träningskläder iaf:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt! Imponerande att du orkar fortsätta mot målet, hur mycket har du totalt gått ner nu?

kl
Min vecka blev sämst igen, har jävlats med reservdelar som inte kommit och byta hjullager. men två dagar tog jag mig iväg. Och idag. Squats båda dagarna :crazy: Igår fick jag tekniktips utav en svinduktig tjej som tränar på samma ställe. Sedan tog hon 70 kg overhead squat. Det var mer än vad hon vägde. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

woho! Kul :)

Zass: bra där med detoxen! Hoppas det går framåt nu.

knapp

förra veckans träning:
mån: gym 1h
tis: vila
ons: skivstångintervall 75min
tors: jympa medel 60 min
fre: vila
lör: gym 45 min
sön: promenad 45 min

Är mycket nöjd med förra veckan. Idag har jag varit nästan 2h på gymmet. Lördagens pass var apjobbigt.

Uppvärmning på löpbandet 11:30min totalt 2 km. Joggade först 1km. Sen ökade jag varannan minut i hastighet och sen gick ner i hastighet 1min så det totalt vart 2km.

Utfall med 6kg i varje hand
Squats med 5kg viktplatta
Snedautfall med och utan rotation med 5kg viktplatta
3 maskiner för ben
vadpress
vanlig planka
sido planka

Sen var jag totalt död. Kort och intensivt. Bra svettigt efteråt.
 
Sv: Beach 2014 del II

Idag tog jag formbilder, är cirka en månad mellan. Kan tycka mig se en liten liten skillnad.
Det är så jäkla svårt att ta bilder själv, få rätt vinkel/ljus osv. Men men!
Ska dock försöka ta om sidobilden, den kändes tagen lite väl högt uppifrån....

1385355_10151589092946841_1284557685_n_528a4ca79606ee7c1f7e8e58.jpg


1381260_10151589092831841_1960697591_n_528a4ca688e59d42e5d758c5.jpg


Jag jobbar ju då för att få en starkare kropp, mer slimmad, och så en ordentligare rumpa! Jag vill ha en rumphylla :D hahahaha, mitt största problemområde är och har alltid varit magen :wtf:
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad kul med bilder, jag ser definitivt skillnad på magen på sidobilderna! Bra jobbat! :bow: Håller med om att det är svårt att ta bilder på sig själv, jag vet aldrig var jag ska göra av armarna :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra jobbat Zassoo, Trollunge, Cherie, Linisen och Ninnurur, ni verkar ha jobbat på jätte bra med maten och träningen!

Och jag ser också stor skillnad på dina bilder Pepp :)

Bluefish- nu är det bara att ta nya tag, det är aldrig för sent att starta om, oavsett om det är en måndag eller fredag, kroppen bryr sig ju inte om specifika dagar så du kan alltid få till en bra vecka även om det inte är en kalendervecka så kör järnet nu! Kul att du fick hjälp av tjejen på gymet, alltid bra att lära sig av någon och få inspiration :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Mirre- vad är det som hänt med ryggen? Har du mycket ont, så att det är svårt även med vardagsmotion som promenader t.ex.?

Jenka- härligt att det går åt rätt håll :) Har du fått tag på veterinären idag?
 
Sv: Beach 2014 del II

+ Zass, Linisen & Bluefish

Tack! Jag behövde den boosten just nu :)

Blue - nästan 15 kg är det nu. De två veckorna jag åt gick jag ju upp först och sen ner men inte riktigt allt så. Men jag borde fixa typ en excelfil så att jag kan föra bättre statistik.

Pepp - jätteskillnad ju! Hela kroppen ser starkare ut :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Shit alltså, 15 kg är ju jättemycket! Känner du stor skillnad i kroppen?
Du är så jäkla bra! Och jag tycker att det är jättekul att vi får följa med på din resa! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Det har gått bra med maten idag också. :) Hamnade i en potentiellt "farlig" situation: kom till centralstationen 20 minuter innan min buss skulle gå hem på eftermiddagen = väldigt lätt att smita in på pressbyrån intill. Men jag klarade det bra och stod bara och väntade på bussen, väl på bussen åt jag mitt medhavda mellanmål :up:

Har idag fått så mycket beröm av en klasskompis, blev jätteglad när hon sa att hon blev inspirerad av mig och min träning :) Jag tycker det är toppen ifall jag kan ge någon annan motivation till att skaffa sig bättre vanor även om jag absolut inte är felfri själv. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Nu sitter jag äntligen vid en dator och kan sammanfatta föregående vecka:

Måndag: Gick hem från jobbet pga trasigt knä
Onsdag: Var hos naprapaten, som provocerade knät så pass att jag fick avbelasta med kryckor resten av dagen
Fredag: Promenad 1 h 30 min, ca 7 km
Lördag: Promenad 4 h 30 min, ca 20 km
Söndag: Promenad ca 4 h 20 min, ca 22 km (allt blev inte loggat eftersom jag glömde starta appen)

Totalt: 10 h 20 min rörelse. Runt 5 mil totalt (och det känns som om jag sett hela Gbg)
Slutsats: Naprapaten gjorde något bra med knät!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp