Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Så, nu sitter jag och äter kvällsmat. Popcorn. Heja :p

Nyss inkommen från stallet och ridningen iaf. Så himla kul!
Hoppade vilket gick riktigt fint idag. Duktig häst! :)

Imorgon ska jag på box! (och denna veckan ska bli mycket bättre träningsmässigt än förra, banne mig)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kul att det gick bra på ridningen! :) Och box är så kul, känns som att alla går på box, jämt, och inte jag :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Lät ju bra med knäet och att du kunnat promenera så himla mycket! Ska du gå hos naprapaten regelbundet?

Tack alla för peppen! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack! :) Det är ni här i tråden som är min största hejarklack och jag hade inte klarat det så bra utan er! :bow:
Alltså, visst känns det till viss del, ffa på kläder, men jag är ju fortfarande oerhört överviktig så känslan i kroppen är nästan inte förändrad. Det krävs nog lika mkt till för att det ska kännas.
 
Sv: Beach 2014 del II

Varning för deppigt inlägg och om någon har problem med maten/ätstörning så kanske ni inte ska läsa det jag skriver där för det kan kanske påverka negativt!


Hmm, vet inte vad jag tycker om min insats i veckan. Det har blivit för mycket promenader egentligen, 2- 2,5 timmar varje dag vilket inte är enligt planen.

Vissa måltider har gått bra, jag äter min frukost och mina mellanmål enligt planen vilket är jätte, jätte tufft så jag är stolt över att jag klarar det! :)

Men lunchen och middagen är svår. Tog en evighet med middagen idag för att jag fick panik hela tiden och inte kunde andas och var tvungen att stanna upp, försöka fokusera på nuet och bara tvinga i mig det, slängde lite av soppan för den var äcklig, vet inte om jag borde tvingat i mig den iaf men det gick inte, däremot fick jag i mig tillbehören till soppan fast med den där paniken inom mig. Vill bara sjunka genom jorden nu för att jag är så äcklad över allt jag åt. Men jag åt iaf och det gör mig stolt.

Mina middagar har iaf varit bättre än luncherna så dom är väl ändå ganska ok tänker jag, men inte riktigt efter mitt matschema men ändå så är jag ganska nöjd med dom. Luncherna har nog varit dåliga rent ut sagt (tror jag) även om det känts som massor av mat. Kanske är det väldigt mycket? Är sjukt osäker på det just nu, hjärnan bara snurrar runt.

Jag har ätit typ 1,5 morot/palsternacka,100 gr harricovert, några små champinjoner och lite bönor till lunch flera dagar. Kanske ingen katastrof? Eller så har jag gjort en wok med lite blandade grönsaker, kan det vara så mycket som jag tror? Jag blir förvirrad, jag gör liksom en stor sats med wok med 2 morötter, 2 palsternackor, 1 paprika, ett par svampar, harricovert, broccoli och böngroddar och det blir till 7 portioner. Hjärnan säger att det är massor och jag får ingen ordning på det hela. Jag håller mig ju mätt typ tre timmar på det iaf innan det blir mellis så då känns det som det borde vara tillräckligt? Hoppas ingen blir negativt påverkad av det här men jag behöver lite analys hjälp av er som med pitabrödsproblemet. Jag har varit sjuk så länge att allt jag äter känns som mängder och jag tappar bort det friska, kommer inte ihåg hur det var.

Men den totala mängden mat på en dag blir ändå ok och ca 1900-2000 kcal pga näringsdryckerna och mellanmålen (mer än så de dagarna jag är i dagvården då vi äter mycket mer) men jag måste ju lära mig äta vanlig också men det steget är så långt borta, mina luncher blir ju max 200 kcal nu och även om det är bra mycket mer än förr så kan det ju inte vara det normala, eller? Borde kanske till och med äta mer än 2000 kcal fast det är det man läser överallt är för kvinnor, men kanske inte om man ska upp i vikt.

Och imorgon är det vägning, vet inte vad vågen kommer visa, vill inte alls ställa mig på den. Hatar att behöva stå i bara trosor och linne framför en personal...Är super jobbigt. Dom vill helst att man står i underkläder bara men det vägrar jag totalt. Nervöst för om jag gått upp massor i vikt, eftersom min ämnesomsättning är lite vajsing kan jag gå upp på det som andra inte går upp av eller stå still någon gång, det går inte att lita på kroppen...

Åh, dumma dumma sjukdom som gör mig så knäpp och förvirrad och rädd :(

Men jag får inte glömma bort att jag klarar både frukost, mellis och näringsdryckerna och att middagarna är ok även om dom kan bli bättre. Så lite bra jobbat av mig iaf tycker jag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Verkligen jättekul! :) Jag är inte så förtjust i att hoppa så det är guld att sitta på en hoppglad och snäll häst! :)
Box är jag faktiskt rätt trött på, haha. Men min kompis skulle dit så jag offrade mig för laget :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Kul att det känns skillnad på kläderna i alla fall. :) Resten kommer! Du är så himla duktig att det kommer gå fint :)
Jag gillar att ingå i din hejarklack! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Du, dina luncher är yttepytesmå!
Det kanske känns som mycket mat med det är så oerhört kalorisnålt det du äter.

Jag hade nog kunnat käka det du delar i 7 på två tillfällen. Att dela den maten i 7 delar blir oerhört små och kalorisnåla portioner. Du behöver äta mer hördu! :( Du är så jäkla klok när det gäller alla oss andra Qelina! Försök vara lika klok när det gäller dig själv!
Kram
 
Sv: Beach 2014 del II

Quelina - det Sleepan säger stämmer. Den mängden mat är i princip vad jag ska ha som tillbehör till proteinet sen när jag äter...

Du förstår att det är fel, nu gäller det "bara" att övertyga sjukdomen om att den gör fel! Du är duktig *kram*

Du, dina luncher är yttepytesmå!
Det kanske känns som mycket mat med det är så oerhört kalorisnålt det du äter.

Jag hade nog kunnat käka det du delar i 7 på två tillfällen. Att dela den maten i 7 delar blir oerhört små och kalorisnåla portioner. Du behöver äta mer hördu! :( Du är så jäkla klok när det gäller alla oss andra Qelina! Försök vara lika klok när det gäller dig själv!
Kram
 
Sv: Beach 2014 del II

Lät ju bra med knäet och att du kunnat promenera så himla mycket! Ska du gå hos naprapaten regelbundet?

Har varit hos honom flera gånger för att fixa ett skulderblad som gjort ont och legat lite i fel läge. Detta var första gången han kollade på knät, och han ska kolla det igen nästa vecka. Hoppas att vi ska kunna ta reda på vad det är och få ordning på det.
Tråkigt nog verkar det bli värre när jag rider eller springer :( Springa kan jag låta bli, men ridningen vill jag ju inte vara utan...
 
Sv: Beach 2014 del II

Är det skillnad beroende på sadelmodell dressyr/hopp? Ledade stigbyglar vet jag ju redan att du har så det kan jag inte tipsa om :) Han verkar vara toppen den där naprapaten!
 
Sv: Beach 2014 del II

Är det skillnad beroende på sadelmodell dressyr/hopp? Ledade stigbyglar vet jag ju redan att du har så det kan jag inte tipsa om :) Han verkar vara toppen den där naprapaten!

Tror inte att det blir nån större skillnad. Har provat både dressyr och allround mot hopp de senaste gångerna.
Det går bättre på halvblod med mjuk gång, och med mina stigbyglar som sviktar. Det skiljer mellan olika underlag också.
 
Sv: Beach 2014 del II

Du får komma och testa på Wille i sköna dressyrsadeln på underlaget i ridhuset, bättre kan det inte bli! :D

Jenka - ajdå! ta hand om dig!
 
Sv: Beach 2014 del II

Svarar lite snabbt, det du räknar upp som lunch är ju tillbehör till vad man äter. Du saknar proteindelen och kolhydratdelen. Så nej du äter inte massor, fortfarande rätt lite :)

Men du behöver skynda LÅÅÅÅÅÅNGSAMT. Så babysteps, du har redan kommit så himla långt!!! *Styrkekramar*
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Fick till ett bra pass ikväll, riktigt nöjd! Hade kul på träningen också. Jag mår allmänt bättre för tillfället också. Känner att jag börjar få kontroll över det mesta.

För er som vill se så böjde jag 90 kg ikväll. Nästa måndag blir det PB på 95 kg. Det ser lovande ut inför mitt mål för tävlingen som är om ett par månader :)
I bänken och marken däremot går det liiiiite trögt men det kommer nog igen snart.

Filmen på böjen:
http://youtu.be/-31KStpdD54
 
Sv: Beach 2014 del II

Yay! -2 kg denna vecka :) Det känns jättebra :)

Tjoho, bra jobbat! Jag är precis som många andra mäkta imponerad av dig och hur bra du kämpar, det måste verkligen vara jättetufft emellanåt. Härligt då att se rejäla resultat! :)

kl

Det har gått bra med maten idag också. :) Hamnade i en potentiellt "farlig" situation: kom till centralstationen 20 minuter innan min buss skulle gå hem på eftermiddagen = väldigt lätt att smita in på pressbyrån intill. Men jag klarade det bra och stod bara och väntade på bussen, väl på bussen åt jag mitt medhavda mellanmål :up:

Har idag fått så mycket beröm av en klasskompis, blev jätteglad när hon sa att hon blev inspirerad av mig och min träning :) Jag tycker det är toppen ifall jag kan ge någon annan motivation till att skaffa sig bättre vanor även om jag absolut inte är felfri själv. :)

Vad duktig du är! Den där Pressbyrå-fällan hade jag lätt kunnat hamna i också! Det är verkligen sådana tillfällen som kan få mig att falla dit, inbilla mig själv att det "inte är så farligt i längden" och sedan gå in och köpa mig något mer eller mindre onyttigt. Bättre blir det ju inte av att hela det här landet är byggt av snacks; minichipspåsar, chokladyoghurts, minicookies och chokladbitar överallt typ... Jag har dock också varit rätt duktig på senaste måste jag säga, så heja oss! :bump:

Härligt att höra att du inspirerar folk "i verkliga livet" precis som du gör här! Min flatmate sa faktiskt till mig häromdagen att jag inspirerade henne - både matmässigt och träningsmässigt - och tackade mig för att jag släpade med henne till gymmet så ofta. Det var rätt gött att höra! :)

Nyss inkommen från stallet och ridningen iaf. Så himla kul!
Hoppade vilket gick riktigt fint idag. Duktig häst! :)

Åååh, jag vill också ha en ridlektion att åka till varje vecka! Det är faktiskt helt ärligt talat en av de sakerna som motiverar mig att en dag bosätta mig i Sverige igen - möjligheten till vettig ridning... Nördigt men sant! :p

KL

Efter en helt okej lugn helg har jag gått tillbaka in i min stressbubbla och får panik på typ allt vad skola heter just nu. Borde borde borde träna antingen idag (och det ser vi ju alla att det inte kommer att hända) eller imorgon, men för att undvika ett totalt sammanbrott tror jag faktiskt att jag får tänka bort träningen ett tag (även om jag vet att det kan vara jättebra och nyttigt att träna när man är stressad). Jag hinner helt enkelt inte! Jag vet dock att jag med säkerhet kommer att träna torsdag kväll och fredag morgon i alla fall, så jag får försöka trösta mig med det och intala mig själv att det är bra nog...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp