Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Pepp- vad jobbar du med? Det kanske inte gör så mycket rent hälsomässigt om du inte hinner med promenader om du rör dig så mycket på jobbet? Fast jag förstår att du vill ut för det är ju en helt annan sak med frisk luft och lite omväxling än inne på ett jobb.

Ninnur- Hihi, jag har funderat på det där med dina veckosammanfattningar, har du någon app som räknar hur länge du rider eller tränar? Det är så exakt på sekunden :D Och mina tankar flyger som vanligt iväg och jag börjar fundera på hur du gör rent praktiskt, om du sitter med telefonen framme och sätter på exakt när du börjar och sen springer dit och stänger av direkt :D Helt onödig fråga men jag är så nyfiken av mig när jag väl fått något på hjärnan ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Detsamma!

Om du rör dig väldigt mycket på jobbet så får du ju bra motion där med :) Jag pluggar ju, sitter still mycket på dagarna, så jag behöver röra mig lite mer.
 
Sv: Beach 2014 del II

+ zassoo

Jag jobbar som städerska, så det i sig är ju ett aktivt jobb. Men som sagt, man vill ju åt den där friska, krispiga luften också :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är inte för viktens skull utan för att jag mår dåligt av beteendet men självklart också för att min kropp inte mår bra av att jag äter en massa onyttigheter. Jag vill kunna tillåta mig själv att äta onyttigheter lite då och då, kanske en dag i veckan eller så, men det hela gick överstyr de senaste två veckorna och jag köpte lösgodis, en chokladkaka, eller såna där små påsar med chips varje dag :o:( Det är anledningen till min så kallade detox, jag vill bryta den onda cirkeln jag hamnade i och börja om på nytt. I samma veva vill jag försöka ta tag i småätandet eftersom det också är ett dåligt beteende som har samma ursprung som godisätandet.

Oftast ser jag till att inte hinna bli speciellt hungrig, ser alltid till att ha mellanmål med mig. En vanlig dag äter jag fem mål utspritt över dagen. Däremot märker jag, precis som du säger, att om jag någon dag råkar glömma eller inte hinna äta så blir det direkt jättesvårt att hålla sig ifrån skräpet och småätandet.

Generellt sett så är jag väldigt matfixerad :o Tänker alltid på när jag ska äta nästa gång, vad jag ska äta osv. Blir stressad om jag inte vet hur det kommer bli med nästa mål mat, vilket jag tror har att göra med att jag som yngre kunde få fruktansvärda magknip om jag inte åt regelbundet.

Nu babblar jag på här, men det är nog nyttigt att reflektera över saker och ting mer än att man bara "gör". Tack för input, Qelina :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Förlåt för ot-gnäll men hunden är skadad, veterinären svarar inte och jag mår dåligt för att han förmodligen har ont :( inget yberakut, några klor som gått av, men ändå.

OnT så har jag spenderat två timmar ute på promenad i det underbara vädret! Ihop mef lång sovmorgon?, trevlig spelkväll (dock med lite vin men utan socker) igår och att bara göra ingenting gör att jag är utvilad, smårastlös och redo att jobba igen imorgon (bortsett från hunden då). Skönt! Blir lite sjukgymnastik och agility (med friska hunden) ikväll också.
 
Sv: Beach 2014 del II

Hur går det för dig zass?

När ska du (och Ninnurur för den delen) till gymmet nästa vecka? Då är jag tillbaka och back on track!
 
Sv: Beach 2014 del II

Endomondo! :) Gratisapp som du loggar aktiviteten med och så kan du gå in på hemsidan och logga in på ditt konto för att få statistik och sammanfattningar. Toppen tycker jag! :) Den finns som betalversion också men jag tycker gratisversionen räcker utmärkt.

cili - Jag ska dit dagtid tisdag och torsdag tänkte jag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Det går bra! Kämpar just nu med suget efter middagen, ska gå och borsta tänderna strax tänkte jag ;)

Planen var att gymma åtminstone måndag och onsdag, men jag är inte säker på att jag kommer kunna träna :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Min hals dummar sig. Känner mig helt frisk men har lite ont högt upp i svalget, det är som att det är svullet under/bakom tungan liksom. Har varit så hela helgen. Nu vet jag inte om jag vågar träna imorgon :/ Vad tror ni?
 
Sv: Beach 2014 del II

Testa att gurgla lite koksalt, det brukar funka för mig när jag börjar få halsflusskänningar. Äckligt men effektivt :D

*kl*
Det blev visst lite till promenerat för mig idag så jag fick ihop totalt 4 km :) Nu känner jag mig mer nöjd!
 
Sv: Beach 2014 del II

Tyst med dig, du låter precis som min sambo :mad::p Det är ju så fruktansvärt äckligt, haha!

Bra jobbat med promenaden!
 
Sv: Beach 2014 del II

Rapport från dagen! Betyg: mycket väl godkänt :D Har ätit precis enligt planen, lagom av allt och jag har ätit långsamt för att känna mättnadskänslan ordentligt. Nöjd!
 
Sv: Beach 2014 del II

Skitäckligt ja, jag klöks nästan av det :D Fick tipset av en sjuksköterska när jag hade sån illa halsfluss att blåsorna i halsen spruckit. Allt som rann ner i halsen gjorde ju svinont då och av sjukvården fick jag bara Xylocain-gel som jag skulle gurgla lite innan jag tog antibiotikan. Men det smakade ju som råttgift eller nåt så det spydde jag av istället. Ännu trevligare :crazy: Då var det nån sån där gammal i gemet-sköterska som tipsade om koksalt och tre dagar senare åt jag som vanligt! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Zassoo-Tycker inte alls du babblar, tror också det är bra att fundera lite extra på det man gör, det får jag göra hela, hela tiden. Både för min egen del och i behandlingen- Och det var ju jag som frågade och jag är intresserad på riktigt så jag blir bara glad när du svarar så ärligt och bra :)

Jenka- Hur går det? Har du fått tag på veterinären? Vad har hänt som gjorde att han skadade sig? Jag hatar att se mina djur ha ont, det finns knappt något värre. Det är hemskt :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, det är inte roligt :( fick aldrig tag på veterinären (och kände inte att det var såpass akut att jag borde åka dit utan att ha pratat med dem, som jag hade gjort om det var såpass allvarligt). Efter googling och rådfrågning på buke verkar det lugnt att vänta.
Han har brutit två klor så att pulpan syns. Vet inte om det är delar kvar. Han fastnade i en gallertrappa och jag antar att det var då han skadade sig, men just då märktes ingenting varken när sambon klämde igenom tassarna och han markerade inget när han gick. En timmes promenad senare kommer vi hem och han börjar blöda när han går ur hissen??? Jag gissar som sagt att han skadafe sig på trappen och sen slog till det slutgiltigt när han gick ur hissen.

Han hoppar på tre ben dock :( men det beror mer på bandaget än smärta.

Kl
Agility och jag fick inte ont i ryggen :) tips för att bli snabbare dock?
 
Sv: Beach 2014 del II

Tisdag hinner jag innan jobbet. Börjar 11.45 men lär äta nåt innan dess.

Zass: bra med maten! Men trist att du känner dig sjuk :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Woho, ryggen tränad utan att göra ont och jag kände mig hyfsat normalstark :) firade det genom att boka massa pass på gymmet nästa vecka :) tänker köra igång lite, känna efter och fortsätta med ryggövningarna.
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad bra :)
Skönt att ryggen är bättre.

Jag har lika ont fortfarande, så är lite kluven över hur jag ska göra med träningen nästa vecka. Får nog bli ett besök hos massören först innan jag vågar mig på någon träning. Så typiskt när jag var riktigt på g med hemmaträningen. :cautious:
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Inte sämre i halsen idag, men vet inte om det är bättre heller så jag tar en vilodag idag. Lite störande eftersom jag verkligen ställt in mig på att träna nu på morgonen :p Men jag ska inte klaga, har haft en superbra träningsperiod nu ett par veckor så det gör väl inte så mycket. Ställde mig på vågen imorse och blev glatt överraskad när jag tappat ungefär ett halvt kilo sedan starten på min "detox". Känner mig mycket mindre uppsvälld och magen är lugnare och gladare, bara positivt ;)

Hoppas ni har en bra dag allihopa! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp