Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Vet inte om jag kan säga att min "detox" gett så jättestor effekt hittills. Blev äppelkaka i fredags, glögg och saffransskorpor igår kväll och strax ska jag och killen åka iväg och fika hos mina föräldrar ;). Nåväl, sockret jag vill minska på är inte helgfikandet utan onödigt socker i vardagen. Dessutom cyklade jag och pojkvännen 3,5 h igår. Han tränar inte alls lika mycket som jag och fick som handicap ta min cykelcross (ser ut typ som en racercykel med bockstyre fast med grövre däck och lättare utväxling) medan jag körde min betydligt tyngre MTB. Båda blev trötta :). Jag gav bort en start i Öppet Spår till honom i födelsedagspresent, lite som en anledning för oss att träna mer tillsammans. Idag blir en lugn dag för att ladda batterierna.

zassoo; en extra knäckemacka hit eller dit gör ingen skillnad alls skulle jag vilja påstå! Bra jobbat med maten och du verkar verkligen hålla igång fysiskt också.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nej vad jobbigt med magen! :( Hoppas det går över snart. 7,5 km ska du inte vara missnöjd med, bra jobbat :)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Efter en liten promenad i höstsolen tänkte jag sammanfatta min vecka :)
Måndag: Ridning 50 min 9 sek, Cykling transport 9 min 44 sek
Tisdag: Ridning 37 min 2 sek
Onsdag: PW 41 min 52 sek
Torsdag: Ridning 26 min 34 sek, PW 26 min 12 sek
Fredag: Gym 35 min, Promenad 21 min 51 sek, PW (löpband) 6 min 52 sek
Lördag: Ridning 40 min, Promenad 20 min
Söndag: Promenad/PW 28 min
Totalt: 5 h 43 min 26 sek vilket blir i snitt 49 min träning/dag. Lite lägre än vad jag vill ligga på, men det är en helfartsvecka och jag har valt att inte ha någon vilodag utan istället göra bara ett träningspass vissa dagar istället för två så det känns helt ok :)

Nu ska jag sy in mina träningstights så jag slipper tappa dem varje gång jag är ute och går :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Hehe :D Men jag håller med, jag tycker absolut man ska tillåta sig att äta godsaker vid speciella tillfällen eller när det bjuds. Kul med vasalopp, ska du också åka? :)

Nä, det är väl inte så farligt egentligen rent matmässigt, men det är mer de psykiska orsakerna bakom varför jag äter det där extra som jag vill åt. Dessutom blir det gärna lite mer än bara den där mackan, några extra ostskivor med smör på och några korvskivor och... :o Jag jobbar på det!
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra jobbat! :)

kl

Min träningsvecka resulterade i 8 h 47 min loggad aktivitet, nöjd :)

Måndag: Gym helkropp 1 h 5 min, löpning på band 1,7 km, promenad 3,4 km.
Tisdag: Promenad 3,7 km.
Onsdag: Gym helkropp 1 h 5 min, löpning på band 3 km, ridning 35 min, promenad 3,75 km.
Torsdag: Promenad 3,8 km.
Fredag: Cirkelträning 30 min, promenad 1,75 km.
Lördag: Promenad 5,35 km.
Söndag: Promenad 4,9 km.
 
Sv: Beach 2014 del II

Träningsvärk är det inte, känns mer som någon stått och hoppat på min rygg eller nåt. :crazy:

Snygga ben ;)
Skönt att du mår bättre nu.

Emtherlia: Vad trist med magen, nån aning om vad det beror på?

Zassoo: Ingen fara med en knäckemacka ju :p ;)
Bättre med macka än godis alla fall :)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Pepp - snygga ben. Kan med glädje meddela att håller man på tillräckligt länge blir benen immuna :D Jag får numera aldrig blåmärken av marklyften.

Och... Jag har gjort godis :d
 
Sv: Beach 2014 del II

Stilnoct är inte benzo men narkotikaklassat, jag har Imovane som också är narkotikaklassat. Sen har jag Propavan, Theralen (flytande) och Circadin till kvällen utöver Imovane. Plus mina antidepressiva och stämningsstabilserande och Oxazcand och Stesolid. Högsta rekommenderade dosen eller högre på flera av dom. Så jag är väl lite av en vandrande kemisk fabrik :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter bra, det ser ju ut som att jag blivit misshandlad eller nåt :D tur att det inte är sommar...
Vad har du gjort för godis? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Emtherlia: Usch, magen är det värsta stället att ha ont på tycker jag! Men precis som zassoo säger ska du absolut inte vara missnöjd med 7,5 km, även om jag förstår att det var trist att sluta på grund av en sådan sak som magen. Det är väl lite som att tvingas sluta springa p.g.a. håll kan jag tänka mig, hela kroppen utom just magen vill springa mer. Otroligt irriterande... Hoppas du blir bättre snart!

snow: Jag tycker det låter sunt att dra ner på vardagssockret först och främst. "Behöver" man inte dra ner på något mer (för att gå ner i vikt eller sådär tänker jag) kan det ju faktiskt räcka gott och väl! Jag har försökt göra det hela den här terminen faktiskt, dock med varierande resultat...:p

Ninnurnur och zassoo: Vilka bra veckor ni haft! Heja heja! :bump:

KL

Jag summerar väl min vecka jag då... Den har varit helt sjukt stressig och jobbig emellanåt; julspurten i skolan har precis dragit igång och jobbet behövde mig mer än vanligt. Således har det blivit alldeles för lite sömn, men jag har ändå tagit mig iväg på mina planerade 3 gympass så jag är nöjd.

Måndag: Vila.

Tisdag: 6 km promenad.

Onsdag: Gympass "Legs Bums & Tums" i 45 minuter och sedan en dryg kilometers löpning. + promenad till & från skolan (4 km).

Torsdag: Gympass med ca 3 km intervallträning på löpbandet och sedan armträning. + promenad till & från skolan (4 km).

Fredag: Cirkelträning med 20 stationer i 1,5 minut vardera. Spyfärdig. + promenad till & från skolan (4 km).

Lördag: Förlamad av träningsvärk; kort promenad till och från jobbet var det enda som blev gjort.

Söndag: 6 km promenad.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nä min mage brukar bara komma igång ordentligt när jag går eller springer. Inget farligt alltså men ack så irriterande!
 
Sv: Beach 2014 del II

Öhm sa jag att jag tyckte lite synd o mig själv så jag satte på hoppningen på datorn och ställde mig i köket för att laga crepes och muffinssmet?:o
 
Sv: Beach 2014 del II

Vilken bra vecka du haft (som vanligt ;))

KL.
Min såg ut såhär:
Måndag: Personlig träning teknik
Tisdag: Ben
Onsdag: Vila
Torsdag: Bröst/triceps axlar
Fredag: Rygg/biceps
Lördag: Vila
Söndag: Ben

4 timmar och 55 minuter totalt :)
Vill försöka få in mer promenader, men det tar emot när man rör sig på jobbet hela dagen och det är beckmörkt när man kommer hem :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Stilnoct är inte benzo men narkotikaklassat, jag har Imovane som också är narkotikaklassat. Sen har jag Propavan, Theralen (flytande) och Circadin till kvällen utöver Imovane. Plus mina antidepressiva och stämningsstabilserande och Oxazcand och Stesolid. Högsta rekommenderade dosen eller högre på flera av dom. Så jag är väl lite av en vandrande kemisk fabrik :(

Nej precis, Stilnoct är besläktat med benzo. Men om du redan tar högsta rekommenderade dosen eller högre så är det ju ännu värre att du tar mer än du ska. Jag har också börjat äta antidepressiva igen (fluoxetin), hade sjukt jobbig huvudvärk i början men det börjar ge sig nu.
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Jag har haft den slöaste, tröttaste veckan i år (helt sant!). De enda veckorna jag rört mig mindre är när jag varit sjuk. Blev nämligen bara två pass denna vecka och det var i början av veckan.

Den mesta tröttheten är mental, men magen har krånglat en del (och då har jag noll och ingen motor) och det har varit rätt stressigt i skolan. Skolstressen kulminerade i ett knappt sex timmar långt rättegångsspel i torsdags bara för att sedan direkt övergå i tentastress. Lägg därtill att jag fick mens idag (vilket förklarar varför jag kände mig som en pensionär igår, så är det alltid dagen innan mens).

Ynkligheten är alltså på topp här för tillfället men jag har redan preppat inför en bättre vecka genom att ha plockat och städat här hemma, det gör mycket för mitt humör. Hade velat dammsuga också men dels är det sambons jobb ( :p ) och dels är det nog ingen idé att göra det innan han fått undan alla sina hemvärnsgrejer.

Till veckan har jag en hel del roligheter planerade vad gäller träning, jag och sambon ska titta på och bestämma oss för golv och kakel i nya lägenheten och jag ska tentaplugga som en i-d-i-o-t.

Träningsplanen:

* Måndag - Skivstång
* Tisdag - Spin/Intervall Puls
* Onsdag - Core, SkivstångIntervall eller kanske Jympa Bas
* Torsdag - Spin
* Fredag - Skivstång vid lunch (om jag får plats), tenta kl 14-19...
* Lördag - Yoga eller spin
* Söndag - Yoga eller Intervall/Flex

Fan, blev gladare bara av att skriva det här inlägget. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Zassoo- Vilken bra träningsvecka du haft :) Vad är anledningen till din "sockerdetox"? Är det för viktens skull eller för att det är jobbigt att förlora kontrollen? Kanske är det inte bara sockret i sig som är det stora problemet utan att du småäter lite för mycket av annat också? Som du skrev med osten och korven t.ex., det är ju inte socker men ändå blir det att du plockar i dig det. Är du hungrig också när du äter eller är det mest psykiskt (som du var inne på kunde vara en del av det hela).

Om det är så att du är hungrig kanske du väntat lite för länge med att ta det där mellanmålet, middagen eller knäckemackan? Tror du att det skulle hjälpa att äta lite tidigare innan du blir hungrig på riktigt? Det där extra småplocket utöver blir ju lätt en del över en längre period,beroende på vad man äter såklart men jag inte tycker att det låter konstigt eller fel att ta en extra macka på kvällen om man är hungrig eller för att man ätit lite för lite under dagen :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Låter bra, det ser ju ut som att jag blivit misshandlad eller nåt :D tur att det inte är sommar...
Vad har du gjort för godis? :)

Egenkomponerat, receptet får vara hemligt. Men det inkluderar mjölkchoklad, jordnötssmör, chips och chokladströssel :d :d
 
Sv: Beach 2014 del II

Tassetass- Hoppas nästa vecka blir bättre, du ser ju ut att ha en super plan för veckan, imponerande :D Och det är ok att ha sämre veckor då man rör sig lite mindre eller är lite nere, men det vet ju du redan för du är ju klok som en bok men jag påminner om det iaf :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp