Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

kl

Hej! Jag har följt er tråd i tysthet men jobbar också med viktnedgång.
Försöker äta så lite kalorier som möjligt men hamnar oftast mellan 1100-1600 om dagen.
Byter ut två måltider om dan med shakes och äter en vanlig + nå mellis.
Nu har jag bara ätit en shake idag (150 kcal) för jag vakna sent.
Funkar på om jag ska unna mig chips och dipp idag, för då hamnar jag ju på ca 1500 kcal = helt ok.
Eller är det skitdumt att bara äta chips å dipp en dag?
Alt är att jag tar en till shake men då äter jag ju bara 350 kcal idag, å det är ju för lite även om det säkert inte gör nåt att göra det en dag..
 
Sv: Beach 2014 del II

Om jag hade befunnit mig i den situationen hade jag ätit ett ordentligt mål mat och sedan lite chips och dipp. Min kropp hade slagit totalt bakut om den bara fick en måltidsersättning och chips och dipp under en hel dag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ah, shit 35 kg i overhead squat känns svinjobbigt? Aldrig provat o-h squat men ska till gymet strax så kanske får prova det:D
 
Sv: Beach 2014 del II

Om jag hade befunnit mig i den situationen hade jag ätit ett ordentligt mål mat och sedan lite chips och dipp. Min kropp hade slagit totalt bakut om den bara fick en måltidsersättning och chips och dipp under en hel dag.

Tänkte precis skriva samma sak. Ett lagat mål mat och sedan en mindre mängd chips och dipp :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Just det, nu är denna kalashelg till ända:D Tycker ändå att det gått ganska bra, inte frossat loss i kakor och tårta och grejer utan fikat ganska måttligt (det har ju alltså varit 3-4 kalas denna veckan hos):) Det enda som inte var särskilt måttligt var väl fredagens alkoholintag men det stör mig inte så mycket:D

Nu tänkte jag dra av en timme på gymet innan jag sammanfattar veckan!
 
Sv: Beach 2014 del II

Svårt det där med motivation, å ena sidan är det svårt att komma igång utan den men å andra sidan kan man inte heller bara sitta och vänta på att den ska infinna sig :p Ibland måste man faktiskt tvinga sig själv lite grann, övertala. Det är ju extra svårt nu under vintermånaderna, mörkret suger liksom ur mycket energi.
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Det blev en ganska bra vecka här :)
Måndag: Ridning 28 min 33 sek, cykling transport 9 min 26 sek
Tisdag: PW med löpintervaller 30 min 36 sek, cykling transport 8 min 29 sek
Onsdag: Gym/styrka 1 h 10 min, cykling transport 50 min 16 sek
Torsdag: Gym/styrka 30 min, Ridning 45 min 22 sek, cykling transport 5 min 32 sek
Fredag: PW/promenad/jogg 1 h 15 min 9 sek
Lördag: "vila", insläpp i stallet med typ 1 km promenad + vattenkånkande och höfodring ;)
Söndag: Promenad/PW/löpintervaller med avslut i backe 28 min 51 sek
Totaltid för veckan: 6 h 22 min 21 sek. Det får jag nog vara nöjd med :) Kroppen känns iaf bättre än vad det gjorde inför förra veckans invägning.

Dagens pass gjordes på en nyrenoverad lekplats. Eller, de har gjord fina grusgångar runt hela "parken" och ett varv var 300 m och så fortsätter stigen upp för den här backen:
1391582_10152075310535712_1134224976_n.jpg


Jag gjorde 4 varv där jag PWade första delen, sprang i intervaller mellan träd på sista långsidan och sen sprang jag upp för backen. Jäklar vad backen sög! :D Men det kändes ändå bra :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Svårt det där med motivation, å ena sidan är det svårt att komma igång utan den men å andra sidan kan man inte heller bara sitta och vänta på att den ska infinna sig :p Ibland måste man faktiskt tvinga sig själv lite grann, övertala. Det är ju extra svårt nu under vintermånaderna, mörkret suger liksom ur mycket energi.

Jag skulle säga att ibland måste åtminstone jag tvinga mig själv väldigt mycket i vissa perioder. Vi snackar "gråta ögonen ur sig för JAG VILL INTE men jag MÅSTE JUUUU"-tvång. :p

*kl*

Blev ett yogapass inriktat på core idag. Positivt; jag är starkare än jag tror. Negativt; jag kommer ha så jävla ont imorgon.
 
Sv: Beach 2014 del II

Svårt det där med motivation, å ena sidan är det svårt att komma igång utan den men å andra sidan kan man inte heller bara sitta och vänta på att den ska infinna sig :p Ibland måste man faktiskt tvinga sig själv lite grann, övertala. Det är ju extra svårt nu under vintermånaderna, mörkret suger liksom ur mycket energi.

Gud, så rätt du har! Verkligen fel inställning jag har, jag tänker liksom att jag inte kan göra något utan motivationen men det är klart jag kan (och borde). Det är väl där skon egentligen klämmer: jag har ingen karaktär. När jag cyklar hem från skolan kring 17 och regnet piskar och det snorblåser ute, så är det så jäääävla svårt att förmå sig ut när man äntligen kommit in i det varma och torra :banghead:

Jag är alltid såhär, så himla lätt för att vara motiverad när jag har en ledig dag och är full av energi. Sen blir det ju samma visa varje gång när jag kommer hem från skolan en mörk vardagskväll, helt utpumpad och med en så stark önskanatt bara slöa i soffan. BÄTTRING! Jag vet ju att jag EGENTLIGEN blir så mycket piggare om jag bara tar mig ut...

Ska pröva att tvinga ut mig själv den här veckan då :p Urk!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kan du inte bestämma att du ska ut säg minst två dagar nästa vecka? Det behöver ju heller inte vara länge, 20-30 minuter bara så har du i alla fall kommit ut! Lite är mycket bättre än inget :) Och jag förstår dig verkligen, känner precis likadant på vardagarna när man kommer hem och det är mörkt och kallt... Vi har haft väldigt luftigt schema nu i början på hösten så jag är lite bortskämd med att ha haft halvdagar väldigt ofta, nu kommer det bli tuffare vilket blir en utmaning.
 
Sv: Beach 2014 del II

Det var en bra tanke. Så ska jag göra! :) Minst tre kvällar oavsett väder (helst fler, men jobbar heldagar både lördag och söndag så det är väl lika bra att sätta ribban lågt :p)! Om jag väl kommer ut brukar problemet vara bortblåst, så då kan jag lika gärna vara ute ett tag. Det handlar ju bara om att ta sig över den där tröskeln alltså...

Jag har också ett luftigt schema, men sitter ändå i skolan mellan 8-17 för det mesta. Så får hemma vara hemma och skolan vara skolan :) Men nu på vintern borde man egentligen komma ut mitt på dagen när det fortfarande är ljust.

Tack för pepp och uppmuntran, zassoo! :)

(Apropå mörker och vinter, äter någon av er D-vitamin?)
 
Sv: Beach 2014 del II

Visst blir det en utmaning när man får mindre tid! När jag gick i skolan (vi gick kanske i snitt tre halvdagar i veckan) var det ju hur lätt som helst att hinna med en massa träning, men när jag sen började jobba heltid blev det ju en betydligt större utmaning! Känner dock att jag börjar komma in i det:)

kl

En timme på gymet avklarad, lite uppvärmning på löpbandet och sedan ett helkroppspass med knäböj (45 kg), marklyft (45 kg) och en massa annat:)

Sammanfattning av veckan: 5 h 54 min tränat varav 18,38 km löpning. Fördelat på

Måndag - 6,11 km löpning
Tisdag - Styrka med fokus på ben, axlar, rygg triceps
Onsdag - Styrka med fokus på bröst, biceps, mage + 1 h promenad
Torsdag - 4,26 km löpning
Fredag -
Lördag -
Söndag - 30 min promenad + 5 km löpning + Styrka, helkropp

Nöjd! Framför allt med att det blev så mycket gjort idag:)

Och bra jobbat i veckan beachare, riktigt många som verkar haft toppenveckor:bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

En annan grej som brukar hjälpa för mig är att försöka få träningen gjord på morgonen i stället, så behöver du inte ha den hängandes efter dig hela dagen tänker jag? Börjar du kl 8 blir det ju dock en fasligt tidig uppstigning, men personligen tycker jag nästan att det blir ännu härligare då på något vis. Och så känner man sig dubbelt så duktig också, när man inte bara tränat utan dessutom gått upp tiiidigt och gjort det! ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ah, shit 35 kg i overhead squat känns svinjobbigt? Aldrig provat o-h squat men ska till gymet strax så kanske får prova det:D

Okej, det var ju en utmaning! Haha, med bara pinne kändes det och såg (enligt mig då)) bra ut, sen provade jag 10 kg och det gick väl ok, men tyckte det blev tungt för armarna och tappade stången lite framåt efter några reps. Men detta kommer prova igen:D
 
Sv: Beach 2014 del II

Du verkar ha en bra plan för nästa vecka, ut minst 3 ggr oavsett väder och motivation;) Det fixar du!
 
Sv: Beach 2014 del II

:eek: Ja, det är ju definitivt en väg att gå. Jag är morgonmänniska så det skulle nog falla mig mer i smaken att gå upp runt 6 än att försöka tvinga mig ut på kvällen när jag är så otroligt trött... Jag kan ju skjuta på dagen också, så jag sitter i skolan mellan 9-18 istället och då behöver jag ju knappt gå upp tidigare, men frågan är om jag kan plugga så pass sent som till 18... Hmm, tål att tänkas på :) Ska pröva i alla fall. Vilken underbar känsla att med gott samvete få dega i soffan hela kvällen :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Precis så funkar jag också! Jag vet dock inte om jag skulle gå så långt som att kalla mig morgonmänniska, haha, men känslan att komma hem från skolan på kvällen/eftermiddagen och veta att man verkligen är klar med dagens måsten är oooslagbar! Den här veckan har jag till exempel gått upp före klockan 6 tre dagar bara för att hinna med träning/skola/andra måsten som jag inte ville ha hängande över mig resten av dagen. Lite sömnbrist resulterade det i, men jäklar vad effektiv jag varit! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter som en bra plan! Det fixar du :D Sen måste jag säga att jag är imponerad över hur disciplinerad du är med plugget!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp