Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Jag började veckan med ett pass på gymmet :) Alla övningar gick bra och jag kände mig stark, även om benen skakade lite mot slutet :D Avslutade med 1,7 km löpning som var lite tungt efter allt annat mina ben fick utstå :p
Nu mot skolan och ny kurs, anatomi. Hoppas ni får en bra dag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt jobbat!

Bra jobbat med milen med Muppia:)

*kl*

Jag startade veckan med ett löppass innan frukost. Så fantastskt vacker morgon, 3 grader och sol och helt vindstilla:love: Blev ett mycket lugnt och behagligt pass på strax över 7 km. Sprang en liten bit nere på stranden och havet var helt ljusblått och spegelblankt! Sådana här dagar är det riktigt trevligt att inte börja förrns 14.00.

Nu ska jag åka o handla, min sambo ska spendera hela veckan i Gbg så får ju träna och laga mat själv hela veckan:p Hittat lite nya recept att prova, bland annat svartpeppartofu vilket lät ASgott:d
 
Sv: Beach 2014 del II

Mitt mål för veckan är att gymma minst 2 men helst 3 gånger och så promenera minst 30 minuter varje dag. Samt sköta maten hyfsat, har inga ambitioner att det ska gå prickfritt men lite pli ska jag försöka ha på mig själv :p

Låter som att vi har ganska exakt samma mål för veckan du och jag! :)

Jag startade veckan med ett löppass innan frukost. Så fantastskt vacker morgon, 3 grader och sol och helt vindstilla:love: Blev ett mycket lugnt och behagligt pass på strax över 7 km. Sprang en liten bit nere på stranden och havet var helt ljusblått och spegelblankt! Sådana här dagar är det riktigt trevligt att inte börja förrns 14.00.

Vilken fantastisk morgon det låter som! Åååh, jag saknar mitt hav!
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Min träningsvecka inleddes så här
1461868_10152076991505712_2129998015_n.jpg

Härligt!!

Hoppas på iaf tre gympass + ridning och PW denna vecka. Om jag orkar dvs, sätter igång med helfart shakes imorgon igen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh vad härligt det ser ut! :love:

Alla här är asduktiga verkligen! :)
Blir mycket promenerande här nu, men måste försöka få till lite styrketräning också känner jag. Har ett cirkelträningspass på onsdag.

Idag ska jag till massören och få nacke, rygg och axlar masserade.
Ska bli fiiiiint!
Har 8 kg kvar till målet på 65 kg nu :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Mina planer för veckan sket sig direkt. Blev inget ivägsmygande till gymmet idag, däremot ett hemgående från jobbet. Dysfunktionellt knä säljes till högstbjudande!
 
Sv: Beach 2014 del II

Knapp

Förra veckans träning är jag helt nöjd med. Ett pass skivstång. Ett corepass och en sväng på gymmet. Och en promenad med.

Jag har börjat lägga om kosten och äta lite mer kolhydrater. Jag får inte i mig tillräcklig med järn med lchf. Dessutom kände jag här i helgen när jag hade ätit en typisk lchflunch att bara nej nu räcker det med fett! Var så äcklad av det. Så nu räknar jag kalorier istället lite lätt och försöker hålla igång träningen. Idag slaktade jag armar och axlar på gymmet. Imorgon ska jag nog ut och promenera minst.

Kör dubbelpass på jobbet idag. Eller ja är och gästspelar lite på min gamla arbetsplats. Lite trevligt faktiskt. Och kul när boenden känner igen en. :-) fick höra av en boende att jag var en fantastisk kvinna. Så det suger jag till mig.

Sitter och läser lite matinspritations bloggar. behöver ny inspiration nu i och med kostomläggningen. Så har ni några bra tips så tar jag gärna emot. Dock ska det vara helt sädesfri mat.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jenka- Hur mycket går du med din hund? Vad är det för ras? Förr var jag ute 3-4 timmar per dag med hunden men så mycket behövs ju faktiskt inte för hans skull och just nu är det ingen bra idé för jag tror inte min kropp skulle gilla det eller orka med. När jag drog ner på promenaderna tyckte jag först att jag var en dålig hundägare men det gick bra och vovven vande sig snabbt och aktivering är ju så mycket mer än bara promenader, även om jag tycker det är viktigt, och jag har en vovve med mycket spring i benen.

Jag tycker det är skönt att vara ute mycket och jag hade en period för några år sen då jag var lite starkare så det gick ändå bra att gå så pass även om det var ganska tvångsmässigt då också (plus träning ett par dagar i veckan). Nu har det blivit 100-120 minuter per dag. På morgonen blir det bara runt husen runt min gård för att han ska få göra sina behov men direkt efter frukosten går vi en lite "längre"promenad (35-70 minuter), sen går vi en ungefär lika lång promenad efter lunchen och sen en promenad på em/kvällen som varierar från att vara allt från 10-40 minuter. Sen ev. en liten rastning på gården senare på kvällen. Räknar ihop det totala för dagen, skriver upp på en whiteboard efter varje promenad och fördelar det över dagen så det inte ska bli för lite. Dagarna jag är i dagvård blir lite annorlunda upplagda men ungefär lika mycket tid.

Ajaj, det där lät inte skönt för ryggen. Tycker inte det var klumpigt av dig, jag skulle lätt kunna göra likadant. Men det kanske inte säger så mycket i för sig för jag kanske också är lite klumpig :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt Ninnurur!

Jag hade också vägning idag och det var motsatt resultat fast ändå i rätt riktning för mig också. 1,5 kg upp på 2 veckor...Känns jätte jobbigt faktiskt när det går så snabbt men min behandlare tycker inte alls det är för snabbt så får försöka lyssna på henne och inte rösten som skriker att jag måste gå ner i vikt, att jag bara får äta ett äpple eller bär till middag nu. Jag väger mer än jag gjort på massor av år och mer än jag någonsin gått upp till utanför slutenvård. Jag försöker vara stolt nu, jag har inte tappat kontrollen, det är jag som har kontrollen och jag kan göra olika val men nu måste jag välja vägen framåt. Jag har gått upp 9 kg sen april, det är läskigt men ändå lite coolt att jag klarat att gå upp så pass mycket hemma för första gången sen jag blev sjuk!

Sen måste jag jobba med allt det medför, känslan av att valkarna dallrar runt midjan och allt bara flyter ut när jag sitter eller ligger. Jag kan inte ligga stilla när jag ska sova för att jag känner mig så äcklig så jag ligger och viftar med benen så länge som jag orkar, tills jag somnar av tabletterna. Vill så gärna kunna lägga mig i sängen som en vanlig människa och få slappna av och dessutom ligga hur jag vill utan att äcklas av att jag vidrör mig själv. Och att få sitta still efter maten vore också trevligt ibland.

Har ni några idéer på något jag kan göra för att ta hand om min kropp och vara snäll mot den? Vi har fått i läxa att göra något sådant och planera in det i kalendern. Jag har funderat massor men kommer inte på något som känns ok att göra. Det är skrämmande att jag är så rädd för allt som kan räknas att ta hand om mig själv. Och jag vet inte riktigt vad som menas med det heller? Vad gör ni för att ta hand om er själva och er kropp? Vad kan jag hitta på? Det får inte vara träning för min del även om det kanske är det för andra.
 
Sv: Beach 2014 del II

Delvis KL

Vilka måndagar ni haft många av er! Värsta hurtbullarna, bra jobbat!

Här blev det en ofrivillig promenad hem från skolan då jag cykeln hade punka. 3,5 km bara sådär, kändes bra ;-) Glömde Endomondo, men tänkte ju ändå inte räkna med den promenaden i veckans tre obligatoriska promenader ändå... De ska ju vara mer målmedvetna och högre tempo! I morgon ska jag vara hemma så tänkte passa på mitt på dagen då.

Matmässigt har dagen varit bra! Ska snart på bio och ska helt skippa något snack :nailbiting:
 
Sv: Beach 2014 del II

Hur känns det att gå ifrån LCHF då? Du har ju ätit det så himla länge! Vilka kolhydratkällor kommer du använda dig av? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Så himla bra jobbat Qelina! :bow: Jag hoppas verkligen att ditt huvud kommer ikapp snart också så att du slipper de där jobbiga tankarna och kan glädjas åt hur himla duktig du faktiskt har varit!

Angående att ta hand om sig själv så tänkte jag spontant att ta ett varmt bad/dusch, smörja in sig med något som luktar gott, göra en inpackning för håret, fotbad eller nåt sånt :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Drygt med punka men en promenad är ju alltid bra :D Och vilken utmaning att gå på bio utan snacks! :eek::D
 
Sv: Beach 2014 del II

I tre år till och från. Mest till. Kommer lägga till bönor, linser, quinoa, frukt, bovete, ris bla. Det känns faktiskt som rätt beslut ändå. Har stått still i vikt sen maj så jag behöver uppenbarligen ändra på något. Och det här känns riktigt bra faktiskt. Första dagen idag och än går det bra. Ska hem och äta kvarg med äpple och kanel när jag slutat. Tanken är tre mål om dagen och ett till två mellanmål. Jag hoppas det blir bra. Ska göra iordning frukosten när jag kommer hem med. Chia och bovete overnight. Till det jordnöts och bananfluff. Blir till att ha med mig till jobbet imorgon. Åt chiagröt med blåbärsfluff idag till frukost och höll mig mätt länge på det. Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar. Hoppas på det bästa. Har dock inte ställt mig på vågen än. ska göra det på onsdag och då utgå från dom värdena. Jag ger det gram till nyår. :-)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp