Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Tror det kommer gå toppen för dig. Du verkar så målmedveten och strukturerad, alltid imponerats av dig och din resa :) Du får berätta hur det går att gå över till lite kolhydrater och hur kroppen reagerar. Förstår dig dock att du är trött på allt fett efter dessa år, själv kan jag känna så vid bara tanken vid LCHF men det är kanske en vanesak i början.

Lycka till!
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter som en jättebra plan! :) Quinoa mm kan du ju använda till jättemycket, typ ha kyckling, sallad och nån god röra (jag brukar göra fetaoströra).
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt jobbat!

Bra jobbat med milen med Muppia:)

*kl*

Jag startade veckan med ett löppass innan frukost. Så fantastskt vacker morgon, 3 grader och sol och helt vindstilla:love: Blev ett mycket lugnt och behagligt pass på strax över 7 km. Sprang en liten bit nere på stranden och havet var helt ljusblått och spegelblankt! Sådana här dagar är det riktigt trevligt att inte börja förrns 14.00.

Nu ska jag åka o handla, min sambo ska spendera hela veckan i Gbg så får ju träna och laga mat själv hela veckan:p Hittat lite nya recept att prova, bland annat svartpeppartofu vilket lät ASgott:d

Tack och bra jobbat själv! :D Jag tycker det är skönt att vara själv emellanåt (träffar pojkvännen ganska ofta nuförtiden) så njut av din tid själv! :)

Jag har kört på anteckningsblock tidigare.

Kör med det nu samt loggar för hand i kolo. Har grundplanen i excel.

Till Mammas - har inte hittat nåt vettigt som loggar styrketräningen så det har varit anteckningar i mobilen. Enklast så. Men nu är det bättre med anteckningsblock tycker jag.
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

SkivstångIntervall 70 på Friskis idag. Pass fyra av tolv i Passjakten fixat. :D

Insåg att jag nog inte kommer igenom utmaningen utan att köra åtminstone ett jympapass och JAG VILL INTE! Stod och kollade lite på ett sånt pass idag och jag har ju inte hälften av den koordination som krävs. Nåja, det får jag väl bjuda på. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Passjakt låter askul! :D
Och jympan fixar du :)


KL

Idag har jag i princip BARA ätit kolhydrater, haha. Orka.
Ridit ett pass i alla fall. I så jävla korta läder, nästan jockeyläder typ. Svinjobbigt, så benen lär kännas imorn. Haha :D
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Nu ni beachare har helvetet snöat igen och grisar kan flyga, jag har nämligen äntligen fått tummen ur och skaffat gymkort :D

Så imorgon blir det gym för min del! Jag var på en jobbintervju idag och de ringde redan senare på dagen och ville att jag skulle komma in och provjobba imorgon :banana: och då tänkte jag passa på att slå två flugor i en smäll och ta träningen i samma veva :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Imponerande, snacks är min akilleshäl :D

kl
Jag var på pass ikväll, uppvärmning sedan styrka. Shoulderpress, fy s*tan vad tungt. 20 kg, kunde nätt och jämt hoppa upp 25. Överkroppen var rätt öm efter söndagen. Själva workouten bestod av marklyft, armhävningar och lådhopp. Svintungt, men fick både ta ut mig så jag blev matt OCH trött. Skönt, nu sackar jag inte efter så särskilt heller. När jag började var jag ju lätt svagast :p Imorgon kör vi igen, om inte bildelarna kommer och vill monteras.

Heja vecka 46!
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Tog mig ut på en joggingtur idag, joooobbigt värre. Hoppas att det vänder snart. Imorgon blir det Grit Strength! Taggad! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jaså vad kul! :D Hur har det gått för dig idag? :) Ett gympass och 40 min promenad här, dock har jag ätit lite godis :p

Eeeh... Vi kan väl bara säga som så att jag inte var riktigt lika duktig som vissa andra igår...:angel: Jag skötte mig förvisso helt ok med maten, men den enda träningen jag fick var 20 minuters promenad till & från jobbet och så styrketräning i form av att resa mig från soffan och sätta mig igen...:p Idag har jag en sjukt busy dag med massor av viktiga presentationer och möten, men minst 1 timmes promenad blir det i alla fall!

Ska snart på bio och ska helt skippa något snack :nailbiting:

Hur gick snacks-skippandet (helt klart ett riktigt ord)? Jag har faktiskt gjort det där de två senaste gångerna jag varit på bio, men så har jag också haft dejten med mig och inte riktigt haft tid att fundera på snacks... Det är lättare än man tror, faktiskt! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra jobbat! Ni är så duktiga med värsta självdisciplinen när ni trotsar känslan av att inte vilja! ;)

KL

Sätts på prov idag alltså.... Regn-tråk-väder och jag sa igår att jag ska ta promenad mitt på dagen eftersom jag är hemma och pluggar :nailbiting: Okej, hoppas det slutar regna i alla fall. Buhu! Kunde det inte varit sol som igår.
 
Sv: Beach 2014 del II

Eeeh... Vi kan väl bara säga som så att jag inte var riktigt lika duktig som vissa andra igår...:angel: Jag skötte mig förvisso helt ok med maten, men den enda träningen jag fick var 20 minuters promenad till & från jobbet och så styrketräning i form av att resa mig från soffan och sätta mig igen...:p Idag har jag en sjukt busy dag med massor av viktiga presentationer och möten, men minst 1 timmes promenad blir det i alla fall!

Hur gick snacks-skippandet (helt klart ett riktigt ord)? Jag har faktiskt gjort det där de två senaste gångerna jag varit på bio, men så har jag också haft dejten med mig och inte riktigt haft tid att fundera på snacks... Det är lättare än man tror, faktiskt! :)

Jomen det gick bra! :D Som du säger inte särskilt svårt. Gäller ju bara att stå emot innan! Väl där finns det ju inte så mycket att göra, man vill ju inte lämna filmen för att köpa snacks och man kan ju inte direkt fråga de andra i salongen om man får smaka...

Gillar din form av styrketräning förresten. Ungefär min nivå ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Va, kan man inte? :eek: Jag som brukar ta en runda sådär i halvtid ungefär och provsmaka allt de andra besökarna har med sig! Billigt och bra ju! ;)

Och ja, styrketräningen igår var riktigt behaglig måste jag säga! Jag har dock ingen träningsvärk idag, märkligt nog...:D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag brukar ta med nötter ibland på bio, känns lite nyttigare iallafall :-)

Kl.
Pt-pass igår. Vi gick igenom knäböj/marklyft/frontböj

Fick rörlighetsövningar jag ska köra innan varje benpass, är inte så rörlig kring höfterna. Så får köra utan vikter ett tag :-) slätar ut ryggen i bottenläget lite mycket också så fick en övning så jag kan hålla koll.

Marklyften såg ganska bra ut. Ska dock inte stå så brett med benen och tänka på att hålla blicken ner.
Frontböj var det första gången jag testade, det var ju galet tungt :O

I det stora hela så måste jag stärka upp hela min framsida, som är den största felande länken :-)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hej beachisar.
I'm back!


Insåg att jag stod helt still i vikt oavsett hur mycket jag tränade, så jag slutade träna och har inte tränat sedan augusti. Vad hände på vågen?
I N G E N T I N G.

Däremot känner jag att fluffet börjar komma tillbaka, så nu blir sport for fun ett tag.
Agilityträning med hunden på tisdagar och så tänkte jag köra igång med Zumba och lite gym på fredagar plus någon slags konditionsträning (eller i sämsta fall en rejält lång långpromenad) under helgen.
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen tillbaka blåbäret :)

Var hos massören igår, han gick igenom rygg, nacke och axlar.
Klart behövligt, det syntes verkligen att höga axeln var högre än den vänstra.
Stel som tusan i nacke och rygg. Är fortfarande sned men det blev bättre., får väl gå dit igen om ett tag. Nu kan jag alla fall röra mig igen :p

Pratade med instruktören för cirkelträningen igår.
Fick några bra övningar för att öka på magstyrkan lite, sade att jag skulle köra hemma mellan passen. Vad bra tyckte hon, berätta om det nästa gång vi ses.
Jahapp i morgon alltså. Alltså måste jag köra ett pass ikväll :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen tillbaka raring!!

Knapp
Igår gick det galant med maten. Idag med tror jag. Åt bovete-chiagröt med kakao och banan till frukost idag. Quinoa och wokgrönsaker och bönor till lunch. Kyckling med linser och vitlök till middag. Lite annorlunda tänk. Men det går bra. Gynnade igår och idag är jag vansinnigt trött så ligger på soffan. Inte sovit på flera nätter känns det som.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp