Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Låter jobbigt med massa olika bud:p Har du funderat nånting på hur du ska tänka sedan när du börjar äta på riktigt igen? Iom att du inte kände dig redo förra gången:)
 
Sv: Beach 2014 del II

Klart det räcker med ridning som motion. Jag tror inte det är speciellt hälsosamt att bara äta 500kcal/dag och motionera mycket. Koncentrera dig på shakesen/shakarna (haha, hur skriver man??!) och gör det du orkar.

Tassetass + 1 på den. Själv skulle man falla ner som en blöt hög eller inte ens ta sig upp ur sängen!
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Gick upp för en trappa idag. Så nu har jag löjligt jävla ont igen. Knät håller uppenbarligen inte för någonting i nuläget :( Och det trots full dos receptfria värktabletter och gel. Efter det var det rent vidrigt att åka hiss (på stället där jag gick i trappan fanns inte hissalternativet), varje gång den stannade på en våning så gjorde det så sjukt ont.
Det lutar åt att ställa min mina lugna åkturer till häst på torsdag, för jag tror ärligt talat inte ens att jag kommer upp :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Ajajaj!! :eek: Det låter ju verkligen inte bra, stackare :( Att ställa in åkturen låter tyvärr ganska vettigt.
 
Sv: Beach 2014 del II

Låter jobbigt med massa olika bud:p Har du funderat nånting på hur du ska tänka sedan när du börjar äta på riktigt igen? Iom att du inte kände dig redo förra gången:)

Har faktiskt inte funderat så mkt på det än. Eller, jag tror jag måste hålla på med shakes tills den här längtan att gå till skafferiet försvinner...

Jag är full av beundran över att du ens kan röra dig på 500 kcal. :crazy:

Alltså, jag har ju så enormt mkt fett att ta av. För två månader sen hade jag en fett% på över 50 :( Så rent teoretiskt skulle nog kroppen klara sig på ännu mindre kcal.

Klart det räcker med ridning som motion. Jag tror inte det är speciellt hälsosamt att bara äta 500kcal/dag och motionera mycket. Koncentrera dig på shakesen/shakarna (haha, hur skriver man??!) och gör det du orkar.

Det är ju där min hjärna går i baklås. Den tycker inte att det är bra nog när jag inte tar mig upp i minst en timme om dagen. Förnuftet vet ju att det är helt ok ändå, men det pågår ett smärre krig inne i mitt huvud ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Har faktiskt inte funderat så mkt på det än. Eller, jag tror jag måste hålla på med shakes tills den här längtan att gå till skafferiet försvinner...

Fast den längtan lär inte gå över av sig självt och genom att bara äta shakes. Den måste du nog jobba mer aktivt på. Bena ut lite varför du gör på det sättet, och hur du skulle kunna ändra det beteendet.
 
Sv: Beach 2014 del II

Beteendet är i första hand en ful ovana. Att inte äta alls bryter ju vanan iaf. Sen är jag ju en känsloätare så jag har ju en förhoppning om att minskad vikt ska göra att jag mår ännu bättre och därmed minskar behovet att äta. Så var det iaf när jag började äta Concerta första gången. Kroppen och hjärnan var så nöjda av att jag mådde bättre så ätbehovet minskade och jag tappade 34 kg på 1½ år. Sen råkade jag bli gravid :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Och cherie, blev det mycket pluggat hemma eller? Eller blev det buke för hela slanten? ;) Bra att du tog dig ut iallafall! Nyfiken fråga: Hade du kommit ut om du inte skrivit om det i tråden/inte haft tråden att skriva om det i efteråt? :)

Mvh använder vad jag kan skriva i tråden som motivation under typ motiga joggingrundor :D

Jag körde Grit Strength idag, mycket tyngre än vanligt. :p Men det kändes bra, känns bra nu iallafall. :) Imorgon går jag av från jobbet så har stämt dejt med en kompis vid tolvtiden för promenad, för att jag ska ta mig ur sänger i tid. Aaaah, ångrar mig redan lite, men inget mot hur mycket jag kommer att ångra mig imorgon vid tolv när klockan ringer, haha! :D


Mest Buke, helt korrekt uppfattat :D Men ändå så himla värt att ha en lugn pluggdag hemma med många mikropauser, känner mig inte lika utpumpad som när jag suttit i skolan hela dagen. Men inte fått lika mycket gjort heller ju, haha!

Och ja, du har helt rätt i att man blir motiverad av att skriva i tråden också. Det första jag tänkte på när jag kom ut: Det här hade inte hänt om det inte vore för Beachtråden !

Vad är Grit Strength? Och hoppas promenaden blir mysig i morgon så det känns värt att gå upp tidigt !
 
Sv: Beach 2014 del II

Nu skriver jag bara ett tråkigt uppdateringsinlägg för femtioelfte gången, sorry!!! Har lite för lite disponibel tid för mer :(.

Nåväl, jag chillade helgen+måndag för jag inbillade mig att jag var förkyld. Har ganska retade slemhinnor i näsan generellt, men då var det värre, och var mycket tröttare än vanligt så så fick det bli!! Friskförklarade dock mig själv idag och cyklade kanske 12 km, gick 4 och sprang 9. Nu är jag rejält mjölksyrig i benen så jag sprang nog på något sånär i backarna.

Försöker fortsatt leva ett sockerfritt liv, hade ett eh "återfall" i helgen och moffade en del men försöker hålla mig nu. Jag känner väl egentligen inte att jag har utrymme för extrema sockerextravaganser psykiskt. Det tär på självbilden att inte kunna upprätthålla en sund inställning till hunger, mättnad, oro och välbehag utan hetsätningsinslag, även om jag inte löper någon större risk för överviktskonsekvenser... Jaja

Sorry återigen för tråkigt inlägg!! Sov sött alla!!!
 
Sv: Beach 2014 del II

Känner igen det där! :D Och man behöver lite lugnare dagar ibland också. :)

Haha, skönt att det inte bara är jag. :D

Det är ett gruppträningspass, High Intensity Interval Training, man tränar högintensivt, pulsen ligger ashögt passet igenom, men det är lite kortare. Ger riktigt bra resultat. Den är bara 30 min men jag är alltid mest slut efter de passen, haha! :D

Ja, jag hoppas det med. Det brukar ju alltid kännas bra direkt man kommer ut, så jag hoppas att det hjälper. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Kaosnatt känns det som. Sambon snarkade och dottern stökade så hon väckte mig varje gång jag lyckats somna. Somnade inte ordentligt förrän vid 3 i natt. Och sen upp kl 7. Men jag känner mig förvånansvärt klar i knoppen ändå! :) Nu ska jag leta lite jobb och sen åka till frisören för första gången på 1½ år :o Har ingen aning om vad jag vill ha eller hur jag vill se ut, men det löser sig nog så småningom ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vilket välkomnande! :love:

Min storslagna sallad-till-lunch-på-arbetsdagar-plan går hittills bra. I morgon ska vi dock luncha på Texas Longhorn :angel:
Helgen kommer att bestå av roadtrip, två agilitytävlingar och sköna promenader, vilket är bra. Dock hemma hos mamma, vilket ur smalperspektiv är en smärre katastrof :d

Så den här veckan är ambitionsnivån inte direkt i topp, men sen så!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Ska läsa ikapp sen, måste bara gnälla lite.
Cirkelträning idag, dessutom jättefint promenadvägar.
Vad händer? Jo jag trampar såklart snett och vrickar foten.
Så nu är den öm och svullen. Yay....
 
Sv: Beach 2014 del II

Nej vad tråkigt! Så himla typiskt att sånt alltid ska hända med sämsta möjliga timing :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja eller hur? Nu sitter jag och väntar på bussen.
Sedan ska jag bara ta mig hem därifrån också :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Ätit för lite choklad?:angel:;)

Måste vara så! Som "tur" är hade jag ingenting hemma för att stilla suget...

KL

Idag är jag stressad, trött, har ont i magen och är på vansinnigt dåligt humör. En del av mig vill hantera detta med att ställa in alla dagens planer, gå hem och krypa ner i sängen och låtsas att jag inte finns förrän imorgon igen typ. En annan del av mig vill dock istället gå till gymmet, pressa mig lite extra hårt och försöka svettas bort all aggression stress och irritation. Jag valde att göra en kombination av båda: skippar dagens sista föreläsning och bokade in mig på ett "Legs, Bums & Tums"-pass på gymmet istället. Det är ju just de muskelgrupperna jag vill förbättra, så det känns som att det skulle kunna vara perfekt för mig. Om en timme drar det igång, wish me luck! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Woop woop! :D

Kl

Grannjävlarnas satanshanterkare (:angel:) började borra så att hela lägenheten vibrerade strax efter nio, när jag kom i säng vid åtta. Jag var inte det minsta bitter, lovar! ;) men nu har jag varit ute och gått en sväng, skönt! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Alltså, jag har ju så enormt mkt fett att ta av. För två månader sen hade jag en fett% på över 50 :( Så rent teoretiskt skulle nog kroppen klara sig på ännu mindre kcal.

Dina fettreserver innehåller just bara energi (och lite annat gunk), men de innehåller inga vitaminer, mineraler, proteiner, kolhydrater, aminosyror och allt annat som kroppen behöver för att funka på daglig basis. Så det går inte riktigt att räkna på det sättet. Dessutom bränner kroppen inte bara fett när man äter så lite, den bränner muskler också.

Jag hade för övrigt också en fettprocent på runt femtio när jag vägde som mest. Låg i snitt på runt 1600-1700 kcal om dagen under hela min viktminskningstid, tränade en hel del på det. Någon enstaka dag då och då blev det mindre än så och då var jag fan inte människa, därför blir jag lite smått förundrad över hur folk klarar sig på så lite föda.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 543
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hjälmar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp