Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Skratta ni:mad:;) Nä, skojja bara, det ser ju helt galet ut:p Men börjar lägga sig liiite, tror jag...

Iaf, uppvärmning, sen gymet i 40 min (bröst, biceps, mage) sen en kort promenad på typ 1,5 km. Ingen pump alls på gymet, kände mig trött och typ ledsen, haha. Fett tråkig känsla. Vet inte om jag har något i kroppen denna veckan, sovit dåligt, varit ovanligt trött och så nu denna allergireaktion. Oh well, jag var på gymet och nu ska jag gå o lägga mig. Tidig morgon imorgon igen..
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är också trött och ledsen idag, det är något extra hemskt med just onsdagar i november. Jag sket dock i allt vad träning hette, satt hemma och åt polkagrisar och tittade på Downton Abbey istället. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag räcker upp min hand jag också.

Har haft det sjukt tråkigt, deprimerande osv osv. Inte kunnat vara speciellt glad den sista tiden. Tror det är november. Jag är trött på allt just nu :/
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Fortfarande träningsfritt för mig. Och inställda ridturer imorgon :(
MEN! Jag var hos naprapaten idag för att han skulle kolla knäna. Har ju gjort röntgen, MRT och hela baletten hos massa läkare och ingen hittar nåt fel, så nu fick det bli naprapatens tur att kolla muskler.
På högerbenet (som jag har minst ont i, och därmed överanstränger just nu) har jag blåmärken i ett band där ena muskeln övergår i en sena = jag påfrestar den mest troligt alldeles för mycket.
På vänsterbenet (som gör mest ont) hittade han massor med irriterade muskelfästen, men inget riktigt bra mönster som visar varför. Det sitter helt enkelt runt om just nu. Kan vara så att det börjat nånstans, nån annan muskel har fått ta över dens jobb = den har också blivit irriterad, o.s.v. Han tryckte hårt som attan på flera triggerpunkter, jag var nära att vråla rakt ut flera gånger. Har återbesök om två veckor (första lediga tiden han hade) för att fortsätta utreda vad det beror på.
Ganska skönt att jag inte jobbar igen förrän på måndag.
 
Sv: Beach 2014 del II

Här är en till! Tvärdog i sängen 2 timmar efter jobbet :( checkade av min andra vilodag idag.
Jäkla november, låt du vara slut nu!
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha japp jag har tagit det lugnt :D Hur gick promenaden? :)

Bara bra! Kom hela 8,5 km så jätteskönt. Kul att promenera med en kompis också!


Trollunge, hahaha vad jag brast ut i skratt när jag läste om (och såg) din läpp. Men helt rätt att strunta i vad andra tycker ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Skönt att höra att man inte är den enda som känner sig deppig, trött och allmänt håglös just nu! Jag har alltid viftat bort det här med "höstdepressioner" och sådär som nonsens, men det börjar nog bli dags att erkänna att jag fått en släng av den jag med... Förvisso inte dygnet runt - idag har jag varit på strålande humör från 15 och framåt ungefär - men ändå... Snart börjar jag dock räkna ner till jul, och då jäklar kan inga höststormar i världen förstöra mitt humör! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har en ettårig australian shepherd (och en dvärgschnauzer men det är den förstnämnda som är aktiv). Jag siktar på 90 minuter, ibland blir det mindre och ibland mer. Rastning gör jag på 5-10 min. Sen kör jag en hel del mental träning, klicker är kanon om man inte vill/kan anstränga sig själv.

Kl
Nu har jag varit duktig och kört sjukgymnastik hemma. Ryggen är bättre men inte helt bra. Men hjälp vad svag jag kände mig!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är också trött och lite nere för tillfället. Brukar ha höstdeppar så det här året är ändå bättre än vanligt. Vetddessutom inte riktigt vad jag vill med livet för tillfället så jag lägger sådana planer på is för tillfället.

Maten går åt helvete, dels för att jag surar för att jag inte kan träna (logiskt värre...). För mkt godis som är problemet i vanlig ordning, resten är väl iaf hyfsat. Och så ägnade jag visst kvällen på jobbet med att provsmaka julsaker...
Ge mig motivation! Eller ett ok på att det är ok ändå ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Välkommen tillbaka! Träning for fun låter som en bra idé (och agility! ;)). Träning har ju positiva effekter på mer än bara vikten.
 
Sv: Beach 2014 del II

img_8811.jpg

Kenneln heter Sheepeye's, mamman Aussiegårdens Pixy like Eyebright och pappan Windedos Xmas Cross.

Hon är jätterolig och jättejobbig :p nä, men ung och med mycket driv.
 
Sv: Beach 2014 del II

Oooh tjusig!!
Det är kul när dom är sådär aktiva, finns mycket energi att träna då :D

<--- aussie på bilden. han har massa avkommor i Sverige, men din var inte en av dom
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, jag sa till uppfödaren att jag ville ha en arbetsnarkoman och det fick jag :D

Jag misstänkte att det var en aussie på din bild, vem är det? Din?

Stoja är från båda föräldrarnas andra kull, nu har de tre och alla ganska unga.
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra jobbat! :)

Kl

Tråkigt att så många är höstdeppiga. Jag känner mest av det på maten, det är som att min kropp vill bunkra upp inför vintern :p Annars känner jag mig rätt bra, svårt att låta bli onyttigheter bara.
 
Sv: Beach 2014 del II

Håller med om höstdeppigheten, alltså att det är tråkigt att så många känner av den (gör nog jag med, men jag inbillar mig att det är en konstant pms eller nåt). Men ska ni inte pröva D-vitamin och se om det hjälper lite? Mammas hade ju prövat och verkade ha märkt lite skillnad från förra året :-) Jag tror jag ska köpa nästa gång jag är i stan.

Min kropp vill också bunkra upp inför vintern för övrigt :p Konstant hungrig och sugen!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är råpeppad! Men det kan också bero på det här:
1451325_558821914195069_874642350_n.jpg

©Cina Stenson

Underlaget är på G! Imorgon ska ridhuset vara ridbart :) Tyvärr är det ju inte min riddag då men jag laddar inför ett morgonpass på lördag :) Idag får Wille eventuellt vilodag. Dels är det dags + att skorna börjar bli lite ledsna. Sa till stallägare/hovis igår men han har nog inte tid förrän till helgen. Men då får det nog bli en sväng till gymmet för mig istället :)

Och bäst av allt, det är frostigt ute idag! Vintern är på väg! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, pallra er iväg och införskaffa d-vitamin allihopa! :)

Jag har återkommande vårdeppar och tycker att det hjälper bara att veta vad det är och att det går över. :)

Kl

Åh, planen för dagen var att antingen gå ut på en promenad eller att gymma, men jag känner mig sliten och opeppad, och mini vägrar gå utanför dörren så jag vet inte. Kanske går en pw i em när jag kan gå själv istället. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp