Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

D-vitamin är bra grejer. :)

Jag hade tänkt köra en Spin/Puls-pass vid lunch men det blev ändrat till vanlig Spin så jag stannar hemma och kör på trainern istället. Ska iväg till skolan vid halv två och vara där till minst klockan sju. Snark.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Säkert tredje gången jag hoppar in i tråden och säger att nu jäklar är det dags :p Men jag började iaf dagen med en nyttig frukost; tomater och ägg. Trots att två (!!) tårtor står i kylen och lockar på mig. Nu ska jag iväg till gymmet, hejja hejja! :D

Btw, Ninnurur: Gud vilket snyggt ridhus! :d
 
Sv: Beach 2014 del II

Knapp

Det går rätt bra med kosten. Fjärde dagen idag och har legat runt 1500-1600kal om dagen. Mätte och vägde mig igår så får se om två veckor Hur det har gått. Dock ska jag till Köpenhamn ons-sön nästa vecka. Men det kan nog gå ändå. Hur ska jag klara mig utan mina overnights?

Igår körde jag skivstångintervall 75 minuter. Lastade på lite extra så jag har sen jag började ökat från 17.5kg till 27.5kg på benen, från 10 till 17,5kg på axlar och rygg, från 5kg till 12,5kg i militärpressen. och dessutom har jag fått lite ordning på koordinationen i intervallerna på slutet. Det är inte min starka sida. Ikväll tänkte jag gå på jympa medel. Gäller att utnyttja kortet den här terminen. ;-)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, jag sa till uppfödaren att jag ville ha en arbetsnarkoman och det fick jag :D

Jag misstänkte att det var en aussie på din bild, vem är det? Din?

Stoja är från båda föräldrarnas andra kull, nu har de tre och alla ganska unga.

Härligt!
Den på bilden ägs av min mamma, bilden är dock tagen för ca 9 år sedan när han var ung. Diamond Bluff Mickey Blue Eyes heter han :)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Körde ett konditions- och armpass på gymmet i morse. Intervaller på löpbandet (1 minut i 9 km/h, 2 minuter i 10 km/h, 1 minut i 9 km/h, 2 minuter i 11 km/h, 1 minut i 9 km/h, 2 minuter i 12 km/h, 1 minut i 9 km/h och så avslutade jag med 5 minuter i 10 km/h) och sedan bicep curls, tricep dips, armhävningar, "vanlig" skivstång och en annan övning med skivstång som jag inte vet vad jag ska kalla den...:p

Fick lite tips och råd av en PT som råkade komma in just när jag gjorde mina tricep dips, han stannade och hjälpte mig med olika grejer i typ 10 minuter vilket var jättenyttigt, och väldigt snällt av honom! Nu känner jag mig rätt mör och har sjukligt ont i magmusklerna sedan igår, så det blir mest jobb, plugg och vila resten av dagen. Imorgon bitti är det cirkelträning vid 7 som gäller, och sedan ska jag banne mig ta en träningsfri helg med gott samvete! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh, planen för dagen var att antingen gå ut på en promenad eller att gymma, men jag känner mig sliten och opeppad, och mini vägrar gå utanför dörren så jag vet inte. Kanske går en pw i em när jag kan gå själv istället. :)

Vaknade från tuppluren (:eek:) med halsont. :cautious: Nåja, det förklarar varför jag kände mig som jag gjorde iaf. Kanske promenad senare ändå. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Men nej vad tråkigt! Hoppas det är något som går över snabbare än snabbast! Om du känner att du orkar så kan du ju ta en liten, lugn promenad i pensionärstempo , det kan ju vara rätt skönt och uppiggande med lite frisk luft ibland. Fira med en kopp te med honung i när du kommer hem vettja! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag känner mig inte sjuk så, mest sliten, opep och lite ont i halsen, så jag hoppas det går över innan det slår ut riktigt. :) Och ja, promenad och te blir nog perfa senare. :)

Bra pass du körde i morse förresten, starkt jobbat att springa på bandet öht! Och intervaller? Wow! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Kul att det går bra! :)

kl

Jag har träningsvärk :D Mycket i låren från ridningen, blev mycket fältsits. Men även i mage, axlar och övre ryggen. Imorse fick jag skjuts till bussen, så nu när jag åkte hem var jag ju tvungen att gå längre för att få ihop till mitt mål "minst 30 minuter promenad per dag". Knappt 45 minuter blev det, 3,8 km. :)

Har dock ett dilemma för imorgon. Skola 9:15-16:00, så jag hinner inte riktigt innan. I så fall har jag typ 20-30 minuter på mig, jag hinner nog springa en stund på löpbandet men inte så mycket mer. Ska jag träna efteråt så kommer jag dit runt 16:30 = kommer vara jättemycket folk... :crazy: Tänk om all utrustning är upptaget (t.ex. finns ju bara ett rack att böja i), vill ju inte behöva stå och vänta. Kommer hem sent ändå liksom. Men ja, struntar jag i gymmet så blir det förmodligen inte förrän på måndag igen, bussarna går så dåligt på helgen. Blä vad irriterande problem :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Kläm in ett kort cirkelträningspass innan! Eller efteråt iof, om du gör övningar med bara kroppsvikten. Ett cirkelträningspass som jag gick på hade jättebra upplägg, instruktören kallade det "Seven", dvs att du kör 7 övningar i 1 minut, vilar lite o sen börjar om. Egentligen "ska" man göra 7 varv (därav namnet), men vi gjorde 3 varv på passet (som var 30 min långt) och det räcker alldeles utmärkt kan jag lova, det var joooobbigt!

Övningarna vi gjorde var iaf:
-burpees
-armhävningar
-axelpress m hantlar
-knäböj
-scissors (växlar mellan utfallspositionerna med hopp)
-rygglyft
-crunches

Det går ju att byta övningar mot andra som passar en bättre, men det är ett schysst pass som kör igenom hela kroppen på rätt kort tid. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Själv har jag fortfarande träningsvärk sen ett cirkelträningspass i måndags, helt galet! Var och dansade ett "show"-pass igår, och råkade då sträcka ena baksida lår, troligtvis för att jag var så stel i benen sen innan :meh:, så måste nog komma ihåg att stretcha litegrann innan danspassen ifall jag har sån träningsvärk. Idag är planen att åka och dansa ett pass hiphop, ny koreografi denna vecka, ska bli kul! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Tips för att göra knäböjen lite tyngre är att ha vikter/hantlar och gå upp på tå (ev lägga till shrugs också) varje gång man går "upp" i knäböjen. :)

Eller knäböjshopp istället, om man vill köra lite mer spänst. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh vilket bra tips! :) Ska lista ut vilka övningar jag ska göra, vill ha några riktigt jobbiga :D Så fram med tips om ni har några ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Senast jag var på pass körde vi 15 min och räknade varv.
Marklyft x9
Armhävningar x12
Boxjumps x15

Sjukt jobbigt, men effektivt. Värm upp och kör bara!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag skulle ha med:

- Benböj med hantlar och upp på tå + shrugs i toppen.
- Utfallshopp (scissors)
- Burpees
- Omvända burpees (alltså stående, benböj, sätta sig och rulla bakåt, rulla upp igen till stående, upphopp, upprepa). Om du inte kommer upp till stående kan du ta en viktplatta i händerna att ha framför dig så kommer du upp lättare. Om du inte vill ha platta utan skjuter ifrån med en hand tänk på att växla hand så du inte hjälper till med samma hela tiden.
- Benböjshopp (alt push press)
- Plankan (gärna med att du hoppar fötterna åt sidorna och ihop)
- Upprättstående rodd med hantlar
- Rodd med hantlar
- Armhävningar, gärna "gående"

Och jag skulle varva de pulshöjande övningarna med de som inte höjer pulsen lika mycket. :)


...Nu blev jag ju lite sugen. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Tänkte faktiskt ge mig in i den här tråden. Hoppas att jag är välkommen :)

För en gångs skull har jag kommit igång på riktigt igen. Jag är en människa som verkligen älskar att träna och röra på mig. Dock har jag även en lika stor kärlek till sötsaker :p

Hästen står dräktig och rids därför inte lika mycket vilket har gett mig mer tid till min egen träning! :D Känns otroligt kul att börja träna igen. Målet för mig är egentligen inte att gå ner i vikt utan det ser jag som en bonus då min kropp verkligen skulle må bra av en viktminskning på 5-10kg.

Jag vill bli stark, få mycket ork och dessutom bli tajtare! Så just nu kör jag på 5-7 träningspass i veckan och jag stormtrivs, hänger ganska mycket på gymmet men löpning får bli utomhus så länge vädret tillåter. Försöker dessutom hålla mig till ca 1600 kacl/dag och det går för det mesta kanoners! Skall bli kul att följa alla som redan hängt i tråden i 100 år, känns som att nu när hösten verkligen är här så kan man behöva all peppning som finns! :)

Långsiktigt mål är att genomföra en svensk klassiker!
 
Sv: Beach 2014 del II

+ Fia

Välkomna! :D Hoppas att ni ska trivas i tråden, och att ni kan genomföra era mål, såklart. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL.
Kan ha köpt "gräsligaste" träningsbyxorna idag... får se om jag behåller dom:

562363_F_02.png


Ville egentligen ha dom här:
500769_F_02.png

:love:
Nån som ska till stan där ni har Kappahl och kan haffa ett par åt mig i stl 32/34?! Betala givetvis frakt och allt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp