Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Du har Ninnurur som stöd, eftersom hon går på shakes ;)

Själv vågar jag inte lova nåt, för jag glömmer alltid bort mig. Men jag kan ju alltid försöka! Har varit utan godis hur länge som helst, tills Nixehen bjöd mig på polly på bion igår, det vore ju ohyfsat att tacka nej då :angel:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag vågade :D haha

9be297f04d6211e3836e121e66d6e8e0_8.jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag kan tyvärr inte hänga på nu, helgen som kommer kan jag inte lova något och nästa vecka åker vi till Jordanien på semester:D Men ska försöka stötta dig på bästa sätt ändå!

pepp - Haha, om jag vågar gå till gymet så som jag såg ut igår så är det klart du vågar gå i färgglada byxor:D Coola iaf:up:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag tror faktiskt att jag ska testa att ta två godisfria veckor. Eller onyttighetsfria, kanske man ska säga :p Det kanske känns lättare om jag faktiskt inte får, än om jag bara inte borde.

För min hälsas och mitt välmåendes skull! Från och med nu. Kanske någon vill hänga på så jag får lite stöd? :D

Jag äter nog också lite för mycket socker, så jag kan hänga på! Fast jag gillar inte att tacka nej när andra bjuder (om man är bortbjuden på fest eller middag) så då kommer jag att äta sött. Det är knappast varje dag dock utan typ ett mål/helg och jag är liksom du emot totala förbud. Jag har haft ganska mycket problem med magen på sistone, kanske kan mindre socker/skräp vara bra för den också.

För övrigt tränar jag lite hårdare igen; igår blev det intervaller i velodromen på morgonen och sedan backlöpning på kvällen. En rätt tuff dag måste jag säga, kunde inte hålla samma fart upp för backen som sist jag körde. Idag satte jag nytt årsbästa i knäböj, 77 kg. Hade säkert kunna pressa upp typ 5 kg till, men då nästa träningsprogram kommer baseras på detta nya personbästa och jag inte vill ha ett allt för hårt program för benen så stannade jag på 77 kg (när jag var som starkast, vintern 2012, tog jag 90 kg som mest så detta är ju en bit ifrån).

pepp: balla tights!
 
Sv: Beach 2014 del II

Häng på! :D

cili, försöka är bra ;) Man kan ju åtminstone ha ambitioner liksom!

pepp, fan vad najs att du hade dom :up: Coola!

Trollunge, tack för stöd! Betyder minst lika mycket det :)

snow, låter onekligen som en tuff dag! Jag håller med dig om att det känns lite dumt att tacka nej när andra bjuder. Men bara att se till att inte köpa något själv är nog så bra :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Tack så jättemycket hörni! Det betyder verkligen jättemycket att ha ert stöd, att känna sig trygg med att skriva om såna här problem. Jag ska prata igenom det med sambon ikväll också så att han vet om mina planer, jag behöver hans hjälp också. Ut ur den onda cirkeln! :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

Zassoo- Har du inte möjlighet att äta lunchen på skolan innan du åker hem? Eller se till att ha med dig en frukt i väskan som du kan ta när du väntar på bussen?

Har du koll på vad som är en normalportion och lagom för dig? Det kan i så fall vara bra att lägga upp en sådan portion oavsett hur det känns känslomässigt (sen ska man lita på sin kropp om den vill ha mer när man lärt sig att tolka dess signaler och äter av rätt anledning men när det blir ett problem eller man behöver bryta en beteenden kan man få göra annorlunda ett tag) och ställa undan maten från bordet, ställa in resterna i kylskåpet eller frysen för att verkligen markera att det bara är den portionen som ligger på tallriken som gäller. Och att äta lugnt och medvetet så du hinner känna av när du är mätt och lära dig att sluta då.

Kanske är det som du skriver bra att ta en paus från sötsaker en period, finns det risk för att du kommer äta igen det godiset sen för att det byggs upp ett sug eller brukar det gå bra om du bestämt dig för att inte äta det? Kan du bestämma att det är ok med lite godis eller fika en gång i veckan, om du klarar det? Och då inte ösa på med mängder för att passa på?

Och se till att inte ha sötsaker i skåpen som du kan gå och plocka av, kanske till och med slänga av med det du redan har. Och att när ni köper godis/sötsaker inte köpa så mycket i taget utan bara så att det räcker för en kväll så det inte finns massor som lockar hemma också?
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Bra att det känns bra! Jag hakar på, men inte strikt. Men inte plocka fram själv hemma och inte köpa. Men blir jag bjuden eller typ på kryssningen nästa helg kanske det blir något. Och mindre portioner. :) kommer säkert dricka lite vin också. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har det jobbigt nu, är ganska säker på att jag äter för mycket nu för jag känner hur valkarna blir större och fler. Längtan efter att dra ner på maten och gå ner i vikt är enorm, och ändå äter jag vilket får mig att hata och äcklas över mig själv. Vet inte hur jag ska stå ut, jag hatar det här.

Vikten tickar ju på uppåt och nu har jag mer än förut börjat jämföra mig mer med tjejerna på dagvården. De är så smala och magra och en del har inte alls följt behandlingen och gått upp i vikt medan jag sitter där och har gått upp 9 kg. Sen kommer det nya tjejer som så klart inte hunnit gå upp något i vikt och samtidigt som jag vet hur hemskt det var att leva under hot om inläggning hela tiden och att inte kunna ta hand om min hund och sitta i möten om min hälsa hela tiden och vara så fruktansvärt sjuk så saknar jag känslan av att se de låga vikterna och jag skäms så över min kropp och vikt och tänker att alla de andra i dagvården, personalen och personer i min omgivning ser ner på mig och äcklas av mig :(

Jag tror jag ska sluta på dagvården efter jul. Gruppbehandling hjäper mig inte mer nu, har gått i samma dagvård ett år och gått dagvård 5 gånger innan dess också och varit inlagd på sjukhus 5 gånger. Det som hjälpt mig var behandlingshemmet jag varit på 2 gånger.Det enda som hjälper just nu är min terapeut. Och jag mår inte bra av att umgås så mycket med sjuka människor, där blir det normalt med det som egentligen är väldigt sjukt. Vi är ju den gruppen i vårt län som är bland de allra sjukaste eftersom det är länsteamet jag går på så det säger kanske lite om miljön där :( Jag vill se och inspireras av friska människor, se hur friska tjejer ser ut och äter, prata om normala saker och få stå mer på egna ben och få bestämma över mig själv. Längtar tills dagvården slutar. Hoppas bara jag får sluta...Känns lite meningslöst också att börja om med samma grupper och teman för 4e gången under samma dagvård, jag har redan hört allt tre gånger innan plus i andra behandlingar också...
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag förstår att det är tufft och jag har inga bra råd att ge tyvärr. Kan bara peppa och säga att du är enormt duktig! :bow:

zass - Det går att skippa godiset, jag lovar! :) Angående portionerna kan det vara värt att skaffa en mindre storlek på tallrik. Mamma har såna, de är som mittemellan tallrik och assiett i storlek. Jag väljer ofta att äta på dem för att om tallriken ser full ut så lurar man hjärnan :)

*kl*
Det blev en halvtimmes ridtur imorse och en PW på strax under 3 km ikväll. Det känns bra! :) Imorgon ska jag upp asatidigt för att assistera cili när hon ska fly stan ett tag ;) Så då tänkte jag ta tillfället i akt och gå till gymmet när jag ändå är nere på stan och dottern sover hemma :) Sen har jag ju dessutom hela dagen fri till annat :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hjälp vad ni skriver :p

Det med lagom stora portioner är svårt tycker jag. Vad är eg en lagom portion?
En bekant gick ner mycket i vikt förut, hon tog en mindre tallrik samt ställde aldrig maten på bordet. Den fick stå kvar på spisen och genast blev det besvärligare att ta den där extra portionen bara för att det är gott. Är ju mycket mer frestande om maten står framför näsan på en :p

Qelina: Förstår att det är tufft. Men tack vare att du äter så kommer din kropp bli så mycket starkare, friskare och mer välmående. Du är en kämpe och du gör det jättebra :)

Zasso: Jag är på! Äter alldeles för mycket socker :cautious:

Pepp: Coola byxor!

Har börjat titta på Extreme makeover weight loss på tv 4.
Otroligt inspirerande och intressant. Dessutom är tränaren jättesnygg ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Hittade lite pepp och inspiration på en blogg som jag tänkte passade här:

Hur man håller sig motiverad:
,
- testa några nya övningar

- ta reda på vilka sjukdomar finns i familjen. Min pappa t ex har diabetes, det hade även min farmor. Jag är medveten.

- skriv ner dina hinder och fällor, och lista ut hur du kan överkomma dem, ha en plan för det. Man vet mycket väl vilka det är, var ärlig.

- att göra en förändring tar tid och engagemang

- progress , inte perfektion

- gör en to do lista för varje dag, lite press är bra!

- strutna i dina motgångar, keep on pushing. Vi är människor och sånt gör vi.

- alla har dåliga dagar, även om det inte syns

- experimentera i köket med ny mat

- se till att sova ca 8 t. Det kan kännas som utopi, jag vet -men försök!

- för en dagbok- så när du känner dig nere kan du alltid titta där och inspireras av dig själv. För det du gör funkar!

- hitta träningskompis, då kan ni dra i varandra

- beskriv din känsla efter ditt pass

- beskriv en känsla efter uteblivet pass

- jämför aldrig dig själv med andra!! Aldrig! Gör klart för dig själv att ”ja, det jag ser är möjligt men jag är jag och jag har mina egna förutsättningar”

- hitta träningscommunities där folka har samma träningsintresse. Lika barn leker bäst.

- ha realistiska mål, orealsitiska mål gör en besviken

- ladda ner nya sånger till din Ipod

- tänk positivt

- sluta obcess-väga dig

- var ärlig mot dig själv om hur du äter

- progress är progress, oavset hur långsam den är

- läs inspirerande litteratur

- läs hälsolitteratur

- att ge upp ska inte ingå i dina val

- sitt inte och vänta på att motivationen ska komma. Ta saken i egna händer!

- köp nya träningskor eller träningskläder

- ta en måltid i taget, ett pass i taget, en dag i taget

- packa väskan på kvällen

- eller sätt på dig träningskläder direkt på morgonen

- berätta för andra vad du sysslar med, svara på frågor och make statement

- belöna dig själv – inte med mat

- undvik lyssna på din rädsla. Gör tvärtom. Vinn.

- låtsas att du lyckats

- överträna inte

- tänk inte för mycket

- tänke inte efter för mycket

- starta en blogg

- acceptera dina gener och gör det bästa av det

- om det du gör inte funkar- sluta och testa annat

- fokusera på det du har, inte det du saknar

- actions betyder mer än ord

- var aldrig rädd att rådfråga dem som vet bättre

- undvik negativa människor

- träning= terapi. Inte godis eller chips.

- sträva efter pb i allt (personal best)

- ha role model

- slappna av ibland!
 
Sv: Beach 2014 del II

Aha, det är han :) har snokat (googlat) lite. Verkar inte som att de är släkt, stojas farfar är dock också från Diamond bluff (cowboy classic).
 
Sv: Beach 2014 del II

Du ska vara stolt över att du äter trots tankarna, inte bli äcklad! Jag vet att det kanske inte hjälper att jag skriver det men ändå. Om du påverkas negativt av de runtomkring kanske det kan vara klokt som du tänker, men nån hjälp måste du ju få.

Och nej, du äter inte för mycket och nej, du har inga valkar, det vågar jag lova.
 
Sv: Beach 2014 del II

Snygga!

Kl
Åh vad jag längtar tills den här dagen är över. Jag har sovit hur dåligt som helst, börjar alldeles för tidigt (7, är på väg nu), är nervös för att hundarna ska tillbringa dagen hos ny dagmatte och dessutom kommer jag få besked på en ansökan.

Men men, innan kl 17 är jag hemma igen och då har jag två lediga dagar tillsammans med pojkvännen att se fram emot :) välbehövligt och i stort sett oplanerade.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Försöker mig på att hoppa in här igen!

Sista tiden har det bara blivit ridning som träning, men nu ska jag försöka komma igång med löpningen igen! Kickstartade med att springa nu på morgonen, så ca 3 km på ca 20 minuter avklarade. Känns skönt att kunna lägga sig i soffan med gott samvete i kväll :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Qelina, tack för dina tips :) Jag har funderat på att stanna och äta lunch i skolan, det är nog inte en så dum ide', i alla fall när jag inte har bråttom iväg. Mellanmål har jag som sagt alltid med mig.

Jag vet nog ganska bra vad som är en lagom portion, men jag vet inte riktigt varför jag har börjat ta mer. Om jag tränat riktigt hårt en dag så kan jag känna att kroppen behöver lite mer mat. Ska försöka vara lite mer medveten och tänka efter innan jag lägger upp på tallriken. :)

Det är som svårast på vardagarna med onyttigheterna, tro det eller ej. Vi har mycket sällan sånt hemma och 3 km till affären - det blir helt enkelt ett projekt att smita dit och handla skräp. Men i veckorna rör jag mig i stan där det är lätt att falla för frestelsen.

Vet du, jag tycker det är ett friskhetstecken att du känner att du mår sämre runt sjuka personer. Du är medveten om att det triggar dig. Har du möjligheter till någon annan behandlingsform? Jag är helt säker på att du inte har några valkar. Du ska vara jättestolt att du trotsar de dumma tankarna och äter ändå. Din kropp tackar dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp