Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Jösses, du måste varit på gymmet typ mitt i natten!! (eller i alla fall innan sju :p)
Grymt jobbat!!
 
Sv: Beach 2014 del II

Förlååååt. Lite irriterad på mig själv nu faktiskt. Får se om pojkvännen vill springa i eftermiddag. I så fall får jag nog hänga på :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Jösses, du måste varit på gymmet typ mitt i natten!! (eller i alla fall innan sju :p)
Grymt jobbat!!

Ja jag lämnade ju av cili typ 6:35 och körde till parkeringen sen så jag började träna 6:45 :D är ruskigt glad att dagens träning är klar för nu är det mest grått och ruggigt ute så man vill hålla sig inne! Funderar på att måla lite med dottern :)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

Jag som älskar höst och vinter och älskar att vara utomhus i nästan alla väder har helt tappat motivationen. Jag har en ganska kall lägenhet (18 grader just nu, kan vara runt 16) så jag fryser inne nästan jämt... går runt med ullsockor och underställ och det hjälper fan inte! Så att gå ut där det är ännu kallare lockar inte alls :( Och mörkret! Jag gillar att det bli mörkt på kvällarna så jag får lättare att sova, men det börjar ju bli mörkt NU?!

Suck. Jag längtade efter det här hela sommaren och nu bara fryser jag hela tiden.
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja jag lämnade ju av cili typ 6:35 och körde till parkeringen sen så jag började träna 6:45 :D är ruskigt glad att dagens träning är klar för nu är det mest grått och ruggigt ute så man vill hålla sig inne! Funderar på att måla lite med dottern :)

Hjälp, vad hurtigt! :bow:
 
Sv: Beach 2014 del II

Funderar på att ha en burk som vi måste lägga pengar eller nåt i om vi köper godis :p Sambon var med på det också :)
Förut kom han hem med godis och sådant om jag var deppig, köper han något nu är det kvarg :D Det gillas!

Mammas: Oja, snygga tränare är bästa motivationen.
Lite pepp: ;)
Chris Powell
cutout.png


Chris+Powell+(2).jpg
 
Sv: Beach 2014 del II

Sjukt bra! Och jag som tyckte att det var jobbigt att det kom hit folk och skulle byta dörr imorse, vid 8. Haha.
Men jag håller med. Det är skönt att träna tidigt och ha det gjort! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

+ Sleepan

Tack och tack, jag är riktigt nöjd med mig själv. Iofs kändes det lite tungt i kroppen men istället för att ge upp så sänkte jag vikterna tills det kändes lite "bekvämt" men ändå lite jobbigt, och gjorde mina set. Jag är ju inte ute efter att bygga muskler utan snarare för att bli mer fit så då måste jag ju inte alltid ha tunga vikter :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Sjukt bra att vara där så tidigt :D Kände att jag var lite disträ när vi pratade, inte meningen! Jag är inte van att ha så dåligt med tid på gymmet :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Aldrig är man nöjd :p Det blir ju jobbigt när det är mörkt, även om det delvis är lite mysigt. Har du möjlighet att komma ut mitt på dagen när det är ljust? Åtminstone på lediga dagar får man försöka insupa så mycket dagsljus som möjligt!
 
Sv: Beach 2014 del II

Äh, det var ingen fara. Jag var lite smått groggy ändå så :D Tycker du var grymt duktig med din träning! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag ska egentligen inte gnälla, trivs mycket bättre så här än i somras. Jo, det är mysigt med mörkret men det kommer lite väl tidigt tycker jag.

Jag har oftast tid att komma ut på dagen, jag vill egentligen förlägga träning/motion till förmiddagen varje dag. Men jag är helt sämst på att ta tag i sånt direkt...
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är så skönt att ha träningen gjord på morgonen, hela dagen är ju fri då :) duktig!

KL.
Blev att kötta rygg/biceps idag! Asbra pass, ben (förutom knäböj då) och rygg är verkligen det jag älskar, hatar all form av arm/brösträning :D

Nu sitter jag och dricker vin och laddar för inflyttningsfest, känns lite fel att träna innan fest, men tja, vad gör man!
Ligger jag inte helt lealös eller springer på toa imorgon så tänkte jag mig ett löppass eller en promenad :)

Trevlig helg beachare!
 
Sv: Beach 2014 del II

Vilken tur :D

Niyama, förstår vad du menar. Men jag tror att om du lyckas ta dig iväg på fömiddagen så kommer det kännas mycket bättre :)

pepp, bra jobbat! Hoppas festen blir kul :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Står du på handen eller armbågen när du får ont i axeln? Jag tycker att det gör skillnad att stå på armbågen och se till att inte ha för vid vinkel i axeln, mot kroppen sett alltså. Så du har armen "under" dig och inte "över" dig sas. :)

Och vilken opeppande instruktör! Men ja, tänk istället att du faktiskt tog dig igenom det och att det var asgrymt! :)

Jag står på armbågen, och sen generellt när jag gör sidoplanka tycker jag det är lättare att ha fötterna något längre fram.
Tack! :) Känner mig lite duktig faktiskt :D

Huu vilken instruktör och vilket pass :eek: Bra gjort att du tog dig igenom det!


Jag brukar stå på armbågen, med underarmen liggandes på golvet liksom. Men jag ska fundera lite på det där med vinkeln och sådär nästa gång, kan mycket väl vara något i den stilen! Det är ett jäkla detaljjobb det här med styrketräning egentligen, minsta lilla centimeter fel kan bli väldigt väldigt fel känns det som! :p

Och ja, det var lite smått mardrömslikt i morse faktiskt. Instruktören var visserligen ganska rolig och trevlig när han inte lekte slavdrivare, men guuud vad han körde med oss! Tydligen är det han som håller i Metafit-passen på gymmet hörde jag, nu kommer jag aaaldrig våga gå på ett sådant! Jag som var lite sugen på att testa...:meh:

Ja jag lämnade ju av cili typ 6:35 och körde till parkeringen sen så jag började träna 6:45 :D är ruskigt glad att dagens träning är klar för nu är det mest grått och ruggigt ute så man vill hålla sig inne! Funderar på att måla lite med dottern :)

Visst är det fantastiskt att få det överstökat sådär på morgonkvisten? Jag brukar ju försöka släpa mig iväg till cirkelträningen som börjar 6.45 varje fredagmorgon, och det är en fantastisk känsla att komma hem 08.15 och veta att dagens träning är avklarad - med besked! Tror dessutom att det passar mig bättre att träna på morgonen, då får jag liksom inte hela dagen på mig att känna efter och ändra om en massa...:D

Jag har en ganska kall lägenhet (18 grader just nu, kan vara runt 16) så jag fryser inne nästan jämt... går runt med ullsockor och underställ och det hjälper fan inte! Så att gå ut där det är ännu kallare lockar inte alls :(

Usch, jag känner igen det där. Nu har jag köpt mig ett extra-element att ha på mitt rum, och det är verkligen guld värt! Jag brukar sätta igång det i 20 minuter innan jag ska gå, medan jag byter om och sådär, och sedan har jag det avstängt tills jag kommer hem igen och ska sitta på rummet och plugga. Det i kombination med massor av levande ljus har hjälpt mig i alla fall, för det är verkligen inge skoj att gå ut i vinterkylan när man redan är en smärre isbit! :yuck:
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja det kanske är ett friskhetstecken att inte vilja vara med sjuka människor så mycket? I så fall är det ju et bra sak :) Jag har iof känt så hela tiden på sätt och vis men ju mer framsteg jag gör desto jobbigare blir det att vara i den miljön, och tidigare har jag ju varit så pass "borta" i huvudet och svältpåverkad att jag inte tagit in saker omkring mig på samma sätt och inte riktigt hängt med i huvudet. Sen är jag ju långtifrån frisk nu men jag vill hellre fortsätta i individuell behandling enbart. Har möte i december då framtiden ska diskuteras.

Jag har gått i samma dagvård ett år i rad nu också så jag antar att det spelar in väldigt mycket, det är ganska lång tid att gå samma dagvård så länge i sträck. Det är som att gå till ett jobb man verkligen hatar varje dag, det tar emot så mycket. Och jag är ruskigt trött på sjukhusmat och att andra människor bestämmer allt in i minsta detalj, som t.ex. hur mycket kryddor jag får ta, vad jag ska äta (den mest självklara delen men något jag tycker är jobbigt då sjukhusmaten är jätte äcklig här :( ), när jag får gå på toa, att jag inte får åka hem fast jag får migrän, att jag måste gå i affärer och på en massa fåniga utflykter bara för att en person i gruppen har svårt med just det.

Och jag är trött på att jag blir triggad och påverkad av att en del av de andra fortfarande är så magra och äter så lite hemma, det startar tankar i mig som jag måste lära mig hantera men just nu är det jobbigt som det är. Jag borde inte bli påverkad men vissa dagar blir jag det, andra dagar är jag starkare och är glad att jag inte är kvar där själv.

Och det är inte normalt att sitta 8 stycken vuxna människor kring ett bord där flera gråter, någon vägrar äta, saker petas bort och lämnas, det blir diskussioner om att man ska ta en tugga till bara, lägga på en matsked mer sallad, när vi lägger upp maten handlar det om millimeter precision vilket blir väldigt tvångsmässigt och där allt kontrolleras som att t.ex. mjölkglasen ska fyllas upp 0,5 cm mer. Ingen vill ha ens ett gram mer än någon annan, alla vill ta så lite som möjligt, ingen vill äta upp såsen, det blir alltid, alltid diskussioner när vi lägger upp maten. Jag vet att vi behöver press på oss och ögon som vakar, det är inte det, det är bara det att jag vill ut till det friskare livet och hamna i normala sammanhang istället för det här. Och jag är också en av dom, jag har själv sådana beteenden så jag menar inte att jag är bättre, absolut inte,men jag tror att dessa beteenden kanske blir ännu värre i en miljö där det är så pass "naturligt" och socialt accepterat? För så här är det väl inte i friska sammanhang?

Jag försöker fokusera på fysiska saker jag vill göra när min kropp mår bättre, jag vill också träna som ni andra gör! Gå på zumba, box, cirkelträning, funktionell träning, peak och springa. Gå hundinstruktörs kurs och börja universitetet.

Nja, på frågan om jag vet om det är sjukdomen som säger att jag är tjock känns det inte så. Det jag ser är att jag är tjock, jag känner och ser valkarna och känner fettet på kroppen. jag har växt ur mina favorit jeans och saker sitter inte likadant längre. Men 9, snart 10 kg viktuppgång måste få väl synas och kännas antar jag. Folk säger att jag fortfarande är väldigt smal, att jag behöver gå upp ca 9 kg till för min normalvikt, men det skrämmer livet ur mig. När äckeltankarna kommer vet jag inte hur jag ska hantera dom så det blir promenader eller att jag tar för mycket tabletter :(

Känner ni också stor skillnad i kroppen om ni gått upp eller ner 10 kg?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp