Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Angående tallrikarna har jag ett tips. Om man köper tallrikar på secondhand, lite äldre sorter eller finporslin så brukar det vara en helt annan storlek än dagens tallrikar. Jag använder sådana för att lättare se vad som är normalt, på en sådan tallrik blir det lättare att följa tallriksmodellen och att inte ta lika mycket mat (om man inte bygger upp ett högt berg av mat vill säga ;) ) För mig blir det som sagt lättare att se vad som är normalt så jag har dom inte för att det ska bli mindre mat utan vänja ögat vid mängden. Och det är bra för miljön och billigt också. Finns bra nyproducerat också så klart men secondhand är lite mysigt tycker jag, finns så mycket fint och det är billigare.

Det är intressant för då ser man att dagens människor äter mer än förr, man behöver inte gå så långt tillbaka i tiden. Att det som är normalt för en portion nu kanske ansågs vara två portioner förr. Då kanske det inte är så konstigt att folk i genomsnitt väger mer nu. I kombination med mer godis och läsk och sådant så klart.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag igen, jag har en lite bättre dag än igår iaf, fortfarande jobbigt för det är det hela tiden men jag vill inte bara lägga mig ner och dö idag. Tycker maten har gått ok och jag ska äta det jag är sugen på till middag istället för något som ätstörningen skulle välja, det gjorde jag igår också och det var gott trots att jag trodde jag skulle avlida av ångest. Och jag ska försöka att inte döva ångesten genom extra lugnande tabletter. Måste ta lite för att klara det men ska försöka att inte ta mer än vad jag får.

Trodde det skulle bli en hemsk dag men vände den till en bra dag :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Heja! :)
Tycker i stort sett varje inlägg från dig nu låter som att det går framåt :)

Sitter och skriver ett träningsschema nu, tänkte köra ett pass med sambon snart. Bara han kommer ner så (nattar mini)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad kul att höra, när det gäller en själv så är det svårare att se skillnaderna så det är kul att du skriver det :)

Vad för pass ska ni köra ikväll?
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, 10 kg är rätt stor skillnad, så det är inte konstigt att det känns nytt. Svårt för hjärnan att hänga med i en viktförändring också, även för oss "friska".

Nej, jag reflekterar nog väldigt lite över hur någon annan äter, vilka mängder osv. Och definitivt så är det ju ingen "tävling" i vem som äter minst.

Kl
Ååååh seg dag! Ska försöka göra lite sjukgymnastik ikväll, har inte fått någon motion alls idag mer än att stå och gå på jobbet. Lugn dag där också, gjorde mig ju knappast piggare. Somnade några timmar när jag kom hem, dags för middag nu.
Hade gått bra med hundarna iaf, haha vill inte veta hur jag blir när jag får barn när jag nojjar så mycket med hundarna. Inget svar på ansökan dock :(
 
Sv: Beach 2014 del II

Angående tallrikarna har jag ett tips. Om man köper tallrikar på secondhand, lite äldre sorter eller finporslin så brukar det vara en helt annan storlek än dagens tallrikar. Jag använder sådana för att lättare se vad som är normalt, på en sådan tallrik blir det lättare att följa tallriksmodellen och att inte ta lika mycket mat (om man inte bygger upp ett högt berg av mat vill säga ;) ) För mig blir det som sagt lättare att se vad som är normalt så jag har dom inte för att det ska bli mindre mat utan vänja ögat vid mängden. Och det är bra för miljön och billigt också. Finns bra nyproducerat också så klart men secondhand är lite mysigt tycker jag, finns så mycket fint och det är billigare.

Det är intressant för då ser man att dagens människor äter mer än förr, man behöver inte gå så långt tillbaka i tiden. Att det som är normalt för en portion nu kanske ansågs vara två portioner förr. Då kanske det inte är så konstigt att folk i genomsnitt väger mer nu. I kombination med mer godis och läsk och sådant så klart.

Glad att jag snubblade över det här inlägget!!! Ska minnas det. Jag har gamla tallrikar och de är ju mindre än dagens gigantiska tallrikar! Har inte ens tänkt på det tidigare!

Mer glad är jag över att du kämpar på så duktigt!
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Detox dag 1: Godkänd :D Ätit alla mål som jag ska i lagom mängder, enda onödiga var en smörgås på kvällen men det är helt okej. Sambon föreslog efterrätt men jag sa nej :up: Träning blev 30 min cirkelträning och 20 min promenad, fick skjuts hem från bussen eftersom det regnade så mycket och vi ändå skulle stanna förbi affären :p Därför kortare promenad än vanligt. Men men!
 
Sv: Beach 2014 del II

Det blir lättare, jag lovar! Mormor och dottern bakade mjuk pepparkaka ikväll och jag fick knappt ens sug trots att det både slickades smetiga vispar och åts rykande färsk kaka framför mig :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Bakverk intresserar mig inte så mycket, då är det svårare med godis och chips... Men jag tror det är som du säger att det blir lättare ju längre man är utan :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Det är väl som att sluta röka, man måste igenom den där första fasen innan det blir bättre. Antar jag :p

Blev ett pass på nästan en timme här idag, blev lite armar och mage.
Inget direkt avancerat, men det blev av och det är det viktigaste :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Zass: jag skulle med behöva avgifta mig. Slinker gärna ner lite sånt som inte ska. Suck! Grymt med cirkelpasset Du körde!

Qelina: det är ett friskhetstecken att du vill umgås med friska personer. 10kg kan vara mycket eller lite beroende på hur man är uppbyggd och hur mycket man väger.

Knapp
Jag har precis fått i mig frukost och ska dra på mig överdragskläderna och gå till gymmet. Dock ställde min gymdejt in så lite tråkigt att själv. Ttänkte först att jag struntar i det. Men nä. Nu har jag ändå kläderna på så det är lika bra att gå. Börjar jobba 12:30 idag så det blir ett kortare pass. Tyvärr öppnar inte gymmet förrän 10:00 på lördagar. Totalt värdelöst.

Imorgon jobbar jag delad tur på annan ort. Funderar på art antingen jogga ner till utegymmet och köra ett pass där. Eller betala på något av dom andra gymmen. Vet inte hur jag ska göra.

Med kosten går det sådär. Blir inte riktigt mätt på att äta som jag gör. Men jag ger det en vecka till eller så. Får se hur jag gör sen. Kanske skulle ta hjälp av någon som kan att lägga upp ett riktigt kostschema. Funderar på det iaf.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Idag var jag uppe vid 6:00O_o för att jag hade stalljour. Så nu har jag mockat en massa boxar och är trött i armarna:D tänker mig att jag ska gå en runda lite senare men just nu är soffan väldigt skön:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Håller med om att soffan är väldigt skön idag.

Jag har varit rätt orkeslös ända sedan i tisdags, jag tror det är studierna i kombination med vädret som dränerar mig på energi. Tränade ordentligt måndag och tisdag men sedan dess har jag inte gjort ett skvatt. Avbokade till och med mitt favoritspinpass i förmiddags, jag orkade bara inte. Planen för helgen är en promenad idag och antingen IntervallFlex eller yoga imorgon. Mest sugen på det förstnämnda, men det sistnämnda ger mig en stämpel i Passjakten. :p

Kosten ska jag för övrigt inte ens prata om, jag säger bara "All is fair in love, war och tentaplugg".
 
Sv: Beach 2014 del II

Ber om ursäkt om du tar illa upp över det jag skriver, men eftersom jag faktiskt har träffat dig (till skillnad från många andra i tråden) så känner jag ändå att jag måste skriva detta:

Du är en helt fantastisk person, så ambitiös och trevlig och snäll. Du lägger ned enormt mycket energi på hur andra mår och känner. Din hund är nog säkert en av de mest välmående och friska hundar i dagens Sverige och skulle jag lämna iväg mina djur till någon så skulle det vara till dig. Och det är sanningen.

Din sjukdom har gjort att du är väldigt mager och när jag träffade dig så fanns det inte så mycket av dig. Jag själv har vägt tjugo kg mindre än vad jag gör nu så lite perspektiv viktmässigt har jag. (Dessutom har min mormor världens sämsta självperspektiv och tror att hon är en sumobrottare trots att hon är väldigt liten, så jag tror att jag lärt mig lite realistiskt perspektiv därifrån också). Så jag tror att jag har lite perspektiv vad gällande tio kg "hit och dit". Jag vet inte hur mycket som har hänt sedan vi sågs, men ska jag vara ärlig så tror jag på din omgivning om att du fortfarande är väldigt smal. För tio kg "hit och dit" är inte så väldigt mycket alltid. Du är en helt fantastisk person och jag önskar dig all styrka i världen. Du är min Julia Roberts och det vet du! Kämpa för allt i världen min vän, och kom hit snart - när du orkar. Du är så välkommen <3
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

5,3 km promenad blev motionen idag. Man får passa på att gå ut mitt på dagen, redan vid tvåtiden börjar det ju skymma O_o Planen är att springa imorgon men bara om jag känner mig bra, har varit lite seg igår eftermiddag och idag. Känner efter imorgon, i annat fall blir det en promenad bara :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Så jag tog mig ut iaf, men bara en kort löptur med världens motvind, fyfaan.

Och efter det blev jag inlåst i torkrummet i källaren, livet är fantastiskt, eller?
 
Sv: Beach 2014 del II

För att förtydliga det jag skrev tidigare: 10 kg är på de flesta rätt mycket, så att känna skillnad på att man går upp (eller ner) är inte konstigt. Däremot betyder det inte att det är tillräckligt. Jag har inte träffat Qelina men känner mig rätt säker på att mer behövs även om det känns skillnad nu.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Fick med mig sambon ut på 1, 5 timmes promenad :) underbart att utforska nya vägar! Jättemysigt, men jag hatar att det blir mörkt så snabbt! Hade velat vara ute mycket längre.
Enligt endo gick vi långsamt men med sandtag, skog och lite hundträning så.

Så träningssugen! Lite sjukgymnastik nu, funderar på gymmet imorgon men det beror på hur ont det gör. Vad gör man som är skonsam träning för ryggen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp