Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Härligt med fler som är på! :bump:

Bra råd också, även om precis alla kanske inte stämmer på alla människor. Ska faktiskt ta och fundera lite mer över dem senare tror jag :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är lite halvt med!:p Jag ska inte köpa hem onyttigheter men om någon bjuder får jag tacka ja (om jag vill). Vi har liksom 500 meter till maxi och det är djävulens påfund rent ut sagt för det är såååå lätt att åka och köpa godis!
 
Sv: Beach 2014 del II

Heter tallrikarna som är "mittemellan" något särskilt? Eller vad är det för diameter på dem? Tänkte köpa hem några men har så uruselt ögonmått att jag säkert bara skulle komma hem med för stora eller små om jag gick på måfå:p
 
Sv: Beach 2014 del II

Härligt! :)

Kl

Har klarat av mitt effektiva och kräkjobbiga pass :D Körde 45 s arbete, 15 s vila. 3 varv och 1 minut vila mellan varven. Uppvärmning innan med 500 m roddmaskin och så avslutade jag med lite stretch. Körde följande övningar:

Sumosquats med 12 kg kettlebell
Sidoplanka med höftlyft
Burpees
Planka med sidohopp
Armhävningar
Bicycle crunches
Jägarvila

Fy sjutton vad jobbigt det var :rofl: Benen tog helt slut de sista burpeesarna (öh plural på den?!) på varje varv. Känner mig riktigt nöjd, nu ska jag bara klara av att följa matplanen resten av dagen! Men det ska jag fixa :bump:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag tycker att du ska ta upp det här med din behandlare, de som bestämmer måste ju också inse att det kanske inte är nyttigt att umgås med andra sjuka. Speciellt eftersom ditt privata umgänge kanske är lite begränsat iom sjukdomen och det är svårt att orka? Kan det inte finnas några alternativ där du är hemma mer? Jag har inte hundra koll på var du bor, kan behandling vid någon av mandoklinikerna vara ett alternativ?

I övrigt så, även om sjukdomen säger att det är så så vet du att du inte har några valkar och att ingen äcklas av dig och att du äter? Du vet att det är sjukdomen som får dig att känna så va?

Och du är asbra som resonerar så klokt och som inte låter sjukdomen vinna. Du är på god väg mot ett hälsosamt liv där du kan leva det som du vill. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har aldrig det problemet med att maten står framme, dels äter jag alltid i vardagsrummet, och sedan äter vi så gott som aldrig samma mat här hemma, så för det mesta gör jag bara iordning en portion iallafall, om jag inte gör storkok, men då tar jag bara en. Problemet är att mina portioner är för stora till att börja med, men det är ju bara att jobba på. :)

Snygga tränare är btw riktigt bra motivation tycker jag. :angel: :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Fy vad mycket på samma dag! Hoppas att dagen går fort, och skönt med en ledig helg sedan. :)

Välkommen tillbaka addi! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag är lite halvt med!:p Jag ska inte köpa hem onyttigheter men om någon bjuder får jag tacka ja (om jag vill). Vi har liksom 500 meter till maxi och det är djävulens påfund rent ut sagt för det är såååå lätt att åka och köpa godis!

Ska du köpa godis kan du väl iaf gå dit för att köpa det? ;)

Kul att du också är på! :)

+ zass

Jag äter för det mesta hemma när jag äter onyttigheter, alternativt på jobbet. Men ja, jag tror att det ofta är lite tristessätning mer än något annat, men det känns bra att försöka ta tag i det här tillsammans. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Bra jobbat! :D Ska du (eller någon annan) köra någon mer gång kom jag på att Kettleball swing är en perfekt övning. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Sidoplanka med höftlyft

Åh, den där har jag aldrig riktigt fått kläm på! Jag tyckte jättemycket om den i början, men sedan började jag få ont i axeln av att stå sådär... Några tips att dela med dig av?

Låter som ett härligt pass för övrigt, vad duktig du är som kom iväg och gjorde allt det där!

Ska du köpa godis kan du väl iaf gå dit för att köpa det? ;)

Haha, precis det tänkte jag också när jag läste det! Misstänker dock att det var ett skrivfel från Emtherlia...;)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Nä fy tusan, dagens cirkelträning var faktiskt inte ens rolig. Inte för att jag brukar vrida mig av skratt i vanliga fall, men idag kändes det faktiskt bara för hårt, sådär hårt att jag inte riktigt kunde göra alla stationer fullt ut och istället började klanka ner på mig själv för att jag inte var starkare och orkade mer.

Den vanliga instruktören var sjuk, och killen som kom in som vikarie började med att säga att han tyckte att det hade varit alldeles för mycket daltande innan och att allt skulle bli dubbelt så hårt idag. Istället för att göra 7 stationer i 40 sekunder i 3 omgångar gjorde vi 20 stationer i 90 sekunder var, och jag trodde faktiskt att jag skulle både svimma och spy några gånger. Det var då människan meddelade att vi var halvvägs. Halvvägs?! :eek: Jag var typ redo att dö, där och då.

Nåväl, på något mirakulöst sätt kom jag ut ur salen levandes i alla fall, aptrött och med ett något stukat självförtroende. Nu ska jag försöka att fokusera på det positiva, vara nöjd med mig själv och njuta av en solig fredag! :)

Ha en fantastisk fredag fina beachisar, glöm inte att ni är bäst i världen oavsett vad ni gör, säger och äter idag!
 
Sv: Beach 2014 del II

Står du på handen eller armbågen när du får ont i axeln? Jag tycker att det gör skillnad att stå på armbågen och se till att inte ha för vid vinkel i axeln, mot kroppen sett alltså. Så du har armen "under" dig och inte "över" dig sas. :)

Och ja, gissar också på skrivfel. :D

Och vilken opeppande instruktör! Men ja, tänk istället att du faktiskt tog dig igenom det och att det var asgrymt! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag står på armbågen, och sen generellt när jag gör sidoplanka tycker jag det är lättare att ha fötterna något längre fram.
Tack! :) Känner mig lite duktig faktiskt :D

Huu vilken instruktör och vilket pass :eek: Bra gjort att du tog dig igenom det!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kanske det är. Jag tänker att då länge du vet att du har rak rygg när du går ner borde det inte vara någon fara. Det är ju om du böjer ryggen det kan bli farligt. Och den risken är ju störst när du går ner, men då ska du ju hålla ryggen rak och upprätt, benböjsposition typ. Men alltså, jag gör den helst bredvid en spegel så jag kan se. Och jag skulle börja med en hyfsat låg vikt, 8 eller 10. :)

Btw - jag är godissugen. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Du som har tre tusen träningskompisar (;)) kan väl be någon titta på dig när du gör den, och jämföra med filmer som finns? :)

Jag håller på att göra iordning den nu! Det värsta är att mini ville ha pannkakor till lunch, så jag kommer behöva stå emot att okynnesäta de som blir över. :p Får ta med ost till mellanmål om det ska vara något. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*
Dagen inleddes med gym men kortläsarna strulade så jag kom inte in i tjejgymmet. Körde bara lite maskiner ute i stora då, kände inte för att gå ner till fria vikterna. Men totalt 50 min var jag där iaf, och hemma igen kl 8 imorse ;) Sen har jag promenerat till och frpn bibblan med dotter i vagn också, totalt 2 km. Nu får det vara färdigtränat för idag! :D

Ska försöka komma ihåg att mäta och fota tallrikarna sen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp