Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Fast alla såna där vitaminer och mineraler etc finns i shakesen så det får man i sig ändå. Och forskningen säger att vid just 500 kcal kommer alla in i ketos och det är då energin tas från glykogendepåerna och fettet istället för muskler. Däremot mellan 500 och 1400 kcal så stannar kroppen av förbränningen och sparar så på halvfarten ska man äta minst 1400 kcal/dag.

*kl*
Idag tog jag vagnen till dagis för att hämta lillan. Stannade vid mördarbacken och sprang uppför den 8 ggr innan jag gick vidare. Endo reggade 3,9 km men snappade inte upp alla ggr i backen så det blev nog drygt 4 km totalt på 41 min. Helt ok som dagspass :)
 
Sv: Beach 2014 del II


Woop woop indeed! Gud vad härligt det var att träna sådär mitt i skoldagen! Mitt dåliga humör är som bortblåst (eeh, bortsvettat?) och passet var jättebra! Jag var dock inte helt slutkörd när vi var klara, så jag sprang en dryg kilometer i högt tempo på löpbandet efteråt, bara för att jag hade lust.

Nu har jag fått i mig mellanmål och ska skriva lite på en uppsats innan det är dags för möte med en av mina grupparbetesgrupper och sedan styrelsemöte med basketlaget ikväll. Hoppas komma hem i någorlunda kristlig tid så jag kan sova ikapp lite i natt! :)

(och guuud vad bitter och tjurig jag hade blivit på de där hantverkarna! Det är verkligen sådana saker som kan få mig att bli så jäkla arg på hela världen!)
 
Sv: Beach 2014 del II

Fast alla såna där vitaminer och mineraler etc finns i shakesen så det får man i sig ändå. Och forskningen säger att vid just 500 kcal kommer alla in i ketos och det är då energin tas från glykogendepåerna och fettet istället för muskler. Däremot mellan 500 och 1400 kcal så stannar kroppen av förbränningen och sparar så på halvfarten ska man äta minst 1400 kcal/dag.

Vilken forskning då? Vill gärna läsa!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har haft en väldigt aktiv dag :) Först stallet och ridning, jättekul :D Sen åkte jag till gymmet och där tog jag ut mig rejält! Marklyften kändes rejält i benen, och jag fick grym kontakt på plankan, gud vad jobbigt det var. Avslutade med 3 km intervaller på löpbandet, var helt slut efter det :p Promenerat har jag gjort också, knappt 45 minuter.

Nu tar jag det lite lugnt med gott samvete ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ska försöka ta reda på det. Har du inte fått veta nåt innan måndag så påminn mig gärna så ber jag min coach på xtra om info :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Taggade gymet efter jobbet, gick hemåt med fet musik i lurarna och drack en celsius, men så börjar min läpp svullna upp och nu ser jag helt crazy ut! typ Kissie fast bara på högersidan. Vet inte om jag blev lite allergisk mot något i drickan, inte provat den smaken innan.. Avvaktar gymet lite känner jag men vafan, det har inte gett med sig alls än:mad: Haha, åh så lamt.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nämen så typiskt! Du har inga antihistaminer eller så hemma? Jag är allergisk mot diverse och har jag ett mikroskopiskt litet sår på läppen som kommer i kontakt med nåt jag inte tål så blir det sådär. Enormt irriterande. :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Jag har precis sprungit 6 km:love:

Jag har ju inte sprungit på 2 veckor eftersom jag varit sjuk och detta var så fantastiskt att jag nästan vill börja gråta:p det var så skönt och så avslappnande att få röra på sig, frisk luft och allmänt underbart!!

Jag är fortfarande liiiite krasslig men kände att jag var tvungen att röra på mig för att inte bli galen och för lättretlig:nailbiting:

Vem kunde tro att jag skulle börja längta efter att springa?

Och nej, jag har inte varit inne i tråden på några dagar eftersom jag bara blivit avundsjuk på er som kunnat träna:D
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh, det låter ju helt underbart! Förstår att det måste vara en sån himla härlig känsla att tycka det är så skönt att få ta sig ut och springa. Heja dig! Och skönt att du är frisk igen :)

Och ja, zassoo, det var en vädigt aktiv dag :D Klart du kan ta det lugnt nu, men VÄLDIGT gott samvete till och med :)

KL

Ska snart ut på veckans andra powerwalk då. Men med en kompis denna gång så det blir nog inte lika högt tempo :) Skönt att vi bestämde något tidigare idag, annars hade jag haft svårt att komma ur soffan ikväll :p
 
Sv: Beach 2014 del II

HAHAHA, tänkte; äsch det syns nog inte SÅ mycket.

20131113191737-83.254.253.131.jpg


:D:eek:
 
Sv: Beach 2014 del II

*fniss* Din Kissie-liknelse var inte helt galen ;) Så länge du inte har ont eller känner dig allmänpåverkad så borde det inte vara någon fara ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp