Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Om jag ändå kunde föra över lite av den disciplinen till andra saker i livet bara :D

Mineur, förstår helt klart vad du menar! Så värt sömnbristen, åtminstone ibland, hehe.

Vad har ni för planer och mål för veckan då?
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Nu kommer jag med min gångna vecka efter en helgs tystnad :p

Måndag: 1,5 timma ridning (2 pass)
Tisdag: 55 min Body Pump
Onsdag: Löpning(lite, lite gång), 46 min
Torsdag: 30 min CX och 55 min Step
Fredag: 60 min gym.

Allt som allt 4 h 57 min vilket jag är JÄTTENÖJD med :)
Följde min plan hyfsat väl men det blev tyvärr ingen träning i helgen då jag haft en vän på besök.

Veckan som kommer ska det bli i alla fall ett eller två ridpass, ett löppass och ett gympass. Förhoppningen är mer, men det får vi se :)


Fan vad ni är duktiga allihopa för övrigt! Heja! :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Man får köra saker i perioder. Det går inte att hålla igång allt alltid, åtminstone inte förrän man är väldigt bra grundtränad och hållit igång i många år.

Jag har t.ex. prioriterat bort löpningen just nu även om jag tycker om det sjukt mycket. Det är för mycket jag vill göra på Friskis, vanan att sitta på landsvägshojen ska underhållas plus att jag nu ska börja förbereda mig inför att åka ett skidlopp i februari.

Tack, det här var ett bra inlägg jag måste fundera mer över. Det låter som en bra plan, jag borde nog dessutom gärna organisera min träning lite, så att det inte blir så mycket hipp som happ, som det är lite nu.
 
Sv: Beach 2014 del II

Nja, skönt/roligt att springa vet jag väl inte om det var, gjorde det mest för att jag inte hade nåt att styrketräna, haha :D

KL.
Fick till ett asbraaaaa ryggpass idag! Skivstänger fanns lediga så jag körde ett PB på 60 kg i marklyft, så himla nöjd! Detta efter några set med 40 kg (uppvärmning) och 55 kg. Ökade i alla övningar och hade en bra känsla genom hela passet :)

Sen skrev till en kompis och var glad över mitt pb i marklyft. Vi kom in på dragremmar, vilket hon tycker är fusk.
Vad tycker ni?

Jag har jättedåligt grepp, om jag tar en stång på kanske 30-40 kg så vill den bara glida ur händerna. Är det inte då bättre att jag tar dragremmar, får till en bra teknik och slipper tänka på att jag ska tappa stången?

Nu är jag lite sen, men väljer att svara iallafall. :D Jag har haft lite problem med mjölksyra i underarmarna en period, och har då diskuterat just dragremmar litegrann. Mitt största problem är dock när det är typ Bodypump och blir många reps i olika övningar, och då hjälper inte dragremmar. Och varför ska du lyfta med lägre vikter bara för att du tappar stången annars, då är väl dragremmar utmärkt?

Dock märker jag skillnad på när jag lyfter med handskar och inte, det är mycket svårare att ha ett bra grepp utan handskar.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har börjat göra en superenkel (och supergod) matlåda till jobbet. Du behöver:
- Kokosmjölk
- Kokosolja - ger så mycket bättre smak i maten
- 1-2 kycklingfilé
- Bambuskott
- Vattenkastanjer
- Valfria grönsaker - jag brukar ta paprika och rödlök
- Currypasta
- Chili

Bryn kycklingen (som du skurit i bitar), kastanjerna och bambuskotten, häll på kokosmjölken och en matsked kokosolja och currypasta. Låt puttra, häll sist på grönsakerna. Salta/peppra och he på chili efter smak.
Superenkelt och som sagt dögott. Jag gjorde på en filé senast och fick ihop tre matbackar serverat med vildris :)

Omelett kan du ju göra på kvällen, det är ju nyttigt och går hyfsat fort!

Jag har gjort en liknande, men med tofu istället för kyckling och så zuccini, blomkål och böngroddar i också, annars rätt lika. Tokgott, billigt och lätt att göra mycket av (=behöver inte laga mat så ofta).
 
Sv: Beach 2014 del II

Tycker det är jättebra att du kommer på fler alternativ till att ha i!

Går du sammanhängande eller fördelat på många mindre?
Jag går rätt mycket, är frisk och har en rejält aktiv unghund och jag går nog mindre än dig många dagar. Somen jämförelse.

Ja, jag har skadat ryggen :( sträckte den när jag halkade på en blöt rot i skogen (ja, hur klantig får man bli??). Känns bättre idag dock så jag hoppas att jag inte varit för dum idag som varit igång med olika hundaktiviteter hela dagen.
 
Sv: Beach 2014 del II

(Apropå mörker och vinter, äter någon av er D-vitamin?)

Jag äter D-vitamin och gjorde det förra vintern också. Tycker mig vara piggare nu än för någon månad sedan när jag började med dem i år, men vet inte om det verkligen stämmer. När nuvarande burk är slut köper jag nog nya på hälsokosten som innehåller mer D-vitamin än apotekens. :) Men jag jobbar natt också, under vintern kan det gå dagar utan att jag ens ser dagsljus...
 
Sv: Beach 2014 del II

Min vecka:
Måndag: 40 min styrketräning (rygg) + lite drygt 1 h promenad 7,5 km
Tisdag: Grit Strength 30 min
Onsdag: 75 min styrketräning (ben) + lite drygt 1 h promenad 7,5 km
Torsdag: Inget
Fredag: 45 min spinning
Lördag: Inget
Söndag: Drygt 1 h promenad, drygt 6 km

3 h 10 min träning + 3,5 h promenader.

Helt ok vecka ändå. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Förresten, vad använder ni för att logga er syrketräning? Har Fitocracy nu men har fortfarande inte lyckats logga onsdagens träningspass, den vägrar submita oavsett om jag startar om appen eller vad jag än gör. Vill ha en där jag kan välja övningar och lägga in vikt och reps/set. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Haha det är svinjobbigt! Man får öva flitigt med skurmoppen, för jag tycker det är balansen som saknas. Men det är den tuffaste tycker jag, back och front kan jag ta mer men det gör så ont på axlarna oavsett hur jag placerar så det blir inte så många reps. Jag fick idag tipset att tänka på mina knän när jag går upp, vika ut dem snarare än in, bättre påskjut då.
 
Sv: Beach 2014 del II

Just nu skriver jag ner det på datorn, jag har inte greppat alla termer och sådär ännu. Får sätta mig in i det snart, sedan använder "alla" wodify. Jag vet inte helt säkert hur det funkar heller, verkar helt inriktat på cf och appen är lite o-appig typ.
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

8 h promenerat idag också då. I snigeltempo på jobbet. Det kändes egentligen som sisådär 6 h för mycket för mina knän, men det gick till slut med mycket värktabletter och ibumetin-gel. Känner mig nöjd över att ha tagit mig igenom det!

Min träningsvecka blev så här:
Måndag: löpning/promenad (blandat) ca 40 min
Torsdag: gym 40 min
Lördag: ridning 40 min

Med tanke på att jag sprang sönder knät i måndags och fick linka hem, och sen gick till gymmet innan knät mådde bra och därmed hade sönder det igen för att sen tycka att ridning nog var en bra idé och ha sönder knät IGEN så känns det ändå som en helt okej vecka. Vad som inte syns är ju de oändligt många timmar jag knallat runt på jobbet med ont knä: det är över 20 h totalt.

Plan för nästa vecka:
Måndag: eventuellt kanske smyga till gymmet och försöka köra lite armar med låga vikter för att inte påfresta knät, beror lite på hur det blir med jobbet på kvällen.
Torsdag: åka häst (inget jäkla ridande nu inte, åka ska det vara)
Utöver det ska jag ta det lugnt och kurera knät med iprenkur samt lugna promenader om det känns okej
 
Sv: Beach 2014 del II

Ah, hur gör du under passet då, eller minns du allt till efteråt när du är hemma?

Wodify fanns inte ens för Android, så det var inte rätt för mig iaf. Kom förresten på en grej jag stört mig på med fitocracy, det var att det inte lätt gick att se vikter på samma övning föregående gång, det vill jag gärna se.
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Sprang efter mycket om och men under hela helgen en mil igår kväll och är glad att jag gjorde det! Snabbt gick det också, 53 minuter.

Målet med löpningen i vinter får bli att den upprätthålls, inget mer. Och att jag ska löpa minst 15 km i veckan fram till nyår, sen ska jag öka på till minst 20 km så jag är bättre förberedd till GBG-varvet. Tror jag får träna på att springa inomhus om jag ska orka hålla uppe ångan, att springa i underkylt regn är inget jag är sugen på längre, ffa inte när jag springer så långt. Dock blir nog ökningen först efter min första tävling i styrkelyft så jag kan formtoppa till den och klara av kvalen till SM. Styrketräningen går sjukt bra trots det mentala är inte riktigt med i gamet.

Hoppas allt är bra mer er alla i mörkret!
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

Jag har haft en superlugn helg. Skönt, och jag hoppas att kroppen återhämtat sig för den här veckan tänkte jag kötta på lite mer. Idag korta löpintervaller och så förhoppningsvis 100 kg i marklyft ikväll.

Åker tåg i skrivandets stund och det är frost på marken utanför fönstret. Jag vill så gärna ha klart och minusgrader nu så att isarna lägger sig (=långfärdsskridskor). Snälla vädergudarna? :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Mitt mål för veckan är att gymma minst 2 men helst 3 gånger och så promenera minst 30 minuter varje dag. Samt sköta maten hyfsat, har inga ambitioner att det ska gå prickfritt men lite pli ska jag försöka ha på mig själv :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Tycker absolut du ska vara jättenöjd, bra vecka!

Dito till er andra som summerat era veckor, himla bra jobbat! :banana:
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag försökte mig på fitocracy men förstod den inte :p Loggar i endomondo och sen skriver jag set, reps och vikter i min kalender. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 023
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp