Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Det ösregnar ute och jag ska tvinga mig själv att bara gå 10 minuter nu, inte mer. Det är normalt att inte gå mer än 90-95 minuter på en dag, det händer inget läskigt med kroppen intalar jag mig. Och jag har ju rört mig på IKEA också. Så jag ska stå ut i den här ångesten jag har nu, ska, ska,ska stå ut. För jag är stark!

Helt rätt, det fixar du!

kl

Okej, så 25-årsfest igår här hemma. Det blev MYCKET alkohol för praktiskt taget samtliga inblandade så idag har ju tempot varit desto lägre;) Bra mat med ju o så;):

lite grillchips + ett äpple till frukost
lite spagetti o köttfärsås
1/2 pizza
Och sen kalas nu ikväll; chili med nachochips och gräddfil och ost + chokladkaka med grädde

Ska snart gå o lägga mig tänker jag, så ska jag försöka vara lite duktig imorgon och kanske gå kort morgonpromenad + gyma + springa. Eller, springa ska jag iaf, får se hur tidigt jag går upp om jag hinner både gym och promenad.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har börjat göra en superenkel (och supergod) matlåda till jobbet. Du behöver:
- Kokosmjölk
- Kokosolja - ger så mycket bättre smak i maten
- 1-2 kycklingfilé
- Bambuskott
- Vattenkastanjer
- Valfria grönsaker - jag brukar ta paprika och rödlök
- Currypasta
- Chili

Bryn kycklingen (som du skurit i bitar), kastanjerna och bambuskotten, häll på kokosmjölken och en matsked kokosolja och currypasta. Låt puttra, häll sist på grönsakerna. Salta/peppra och he på chili efter smak.
Superenkelt och som sagt dögott. Jag gjorde på en filé senast och fick ihop tre matbackar serverat med vildris :)

Omelett kan du ju göra på kvällen, det är ju nyttigt och går hyfsat fort!
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh grillchips, gud vad gott!
Men vi har satt köpstopp på sådant nu.

Chili: Åh det lät riktigt gott! :d
Måste testas.
Låter skönt att jobba i skogen också.

Jenka: Jobbigt med ryggont.
Hoppas det går över snart

Bluefish: Kul och se dig här igen :)

Qelina: Heja dig!
Du fixar det :)

Har mest blivit en väldigt massa promenerande den här veckan.
På onsdag blir det cirkelträning igen dock

Pepp: Åh tack för receptet! Låter supergott och enkelt. Älskar kyckling :d
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Nu snackar vi! Den ska jag anamma åtminstone delar från :D

kl
För att väga upp mitt usla ätande (de där kostrådgivarna utnyttjas inte så flitigt nej :o) ska jag böja ben som sjutton imorgon. Hoppas jag kan öka på allt trots ofrivillig, om än kort, vila. Är man knäpp om man övar teknik med skurmoppen hemma?
 
Sv: Beach 2014 del II

Kan även rekommendera Stadiums Spotifylistor, med olika BPM så man kan välja den som passar ens egen takt (om man springer då, men jag gillar många av låtarna och de passar utmärkt på en promenad). :)

KL

Uppdatering: Jag kan röra mig idag! Ingen farlig träningsvärk alls. :) Fötterna var riktigt trötta, fick balansera mycket när vi åkte traktor (en fot i hytten, en fot på trappsteget utanför och hålla i för glatta livet), men det känns inte så mycket nu! Bakar bröd, städar och har en skön söndag! Blir nog en promenad senare. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

kl

Idag är det segt här kan jag rapportera! Jobbade från 17:30-01:00 igår och hade riktigt ont i både fötter och ländrygg mot slutet, satt inte ner en sekund. Blir nog en lugnare promenad idag bara, och så ska jag kolla på världscuphoppningen på Svt play hela eftermiddagen :D
 
Sv: Beach 2014 del II

Men tack för tips! Hoppas min dator håller för lite livesändning, webbsidor har funkat mindre bra senaste dagarna och firefox har lagt ner helt... :cautious:
 
Sv: Beach 2014 del II

Du är ju så himla duktig med dina promenader och träning ju! Leder överlägset på utmaningen på Endomondo till exempel ;)

Har blivit bättre med promenaderna för min del också, men har helt glömt bort Endomondo men ska börja idag. Tyvärr kommer jag fortfarande bara ut när det är uppehåll/fint väder, annars tar det emot något enormt! Impad av er som fortsätter kötta på :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Åh vad kul att du är tillbaka! Jag har också svårt för att komma ut när det är mörkt och regnigt, inte riktigt lika kul då :p Många av mina promenader måste jag ju helt enkelt genomföra för att kunna komma till och från skolan, då får man gå även om det är äckelpäckelväder :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Släpade mig ut på en 4 km promenad, skönt faktiskt att komma ut och få lite frisk luft och röra på de stela benen. Nu ska jag inte göra så många mer knop idag :D

Sammanställde min vecka, jag har lyckats få ihop 10 h 5 min den här veckan :eek: Fördelat på följande vis:

Måndag: Gym 1 h + 1,2 km löpband, 3,5 km promenad.
Tisdag: 3,5 km promenad.
Onsdag: Gym 1 h 15 min, 4,5 km promenad.
Torsdag: 5,8 km powerwalk, 20 min yoga.
Fredag: Gym 1 h 5 min + 2 km löpband, ridning 30 min, 3,5 km promenad.
Lördag: 7,5 km powerwalk.
Söndag: 4 km promenad.

Samtidigt har det varit en av mina onyttigaste veckor, så det är nog tur att jag rör mig så mycket för vågen har ändå stått stilla :angel: Men jag måste ändå försöka tänka på vad jag äter så att kroppen får i sig bra saker och inte en massa tomma kalorier :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Ja, jag försöker acceptera att mina visiter blir lite in och ut, för jag hinner inte alls hänga på Buke lika mycket längre. Men just idag har jag hunnit läsa igenom några sidor här, har haft förmiddagen ledig... Och så himla peppad och inspirerad (och imponerad) av er som håller igång träningen och dessutom verkar tycka det är så kul! Galet vad duktiga ni är, allihopa! Även om du nu "måste" genomföra en stor del av dina promenader ;)

Känner överlag att min motivation är så otroligt svår att hitta (men främst bibehålla). Vet inte riktigt vad man gör åt sånt. Men har allmänt mycket i livet, och så himla trött emellanåt... Blir en ond spiral där man inte finner energi att varken träna eller äta ordentligt och genomtänkt, men samtidigt får man inte heller mer energi av att leva som jag gör... Blä :p
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag är nöjd med den här veckan! :)

Måndag: 6 km power walk
Tisdag: Vila (förutom promenad till & från skolan, 4 km totalt)
Onsdag: 80 min på gymmet med fokus på kondition och ben.
Torsdag: 95 min basketträning med mycket fokus på kondition.
Fredag: 50 min cirkelträning med fokus på... Allt!
Lördag: Vila.
Söndag: 45 min gym med fokus på mage och ben.

Veckan som kommer planerar jag träning tisdag morgon, onsdag kväll, fredag morgon och så eventuellt någonting på helgen där. Jag tror och hoppas att jag ska lyckas hålla det! :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Vad bra veckor ni haft :) här har det också varit en bra vecka!
Vaknade 7.30 av att jag hade sån brutal träningsvärk i ryggen, hahaha. Mörbultad är rätt ord.

Min vecka:
Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: 5 min crosstrainer, rygg/biceps 35 min
Torsdag: Bröst/triceps/axlar 1 h
Fredag: Löpband 35 min
Lördag: 5 min crosstrainer, rygg/biceps 1 h
Söndag: Core 30 min

Insåg nu att vars tog benträningen vägen, haha. Brukar försöka ha den 2 ggr/vecka.

Planerade in nästa veckas träning. Får se hur mycket ben som körs imorgon på PT-träningen, annars får jag bläddra om lite och ta vila/löpning/spinning på tisdag.

Måndag:
PT träning
Tisdag: Ben/mage
Onsdag: Bröst/triceps/axlar
Torsdag: Rygg/biceps
Fredag: Löpning
Lördag: Vila (antagligen bakis)
Söndag: Ben/mage
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2014 del II

Vilka toppenveckor ni haft!

Jag har haft en rätt lugn vecka, blev fem pass totalt. Det kan hända att det blir ett pass idag också, i sådana fall Jympa Medel eller IntervallFlex, men jag håller det öppet.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag hade likadant som du, den här veckan började hemskt, måndag och tisdag var jag som en klubbad säl, men sen tog jag mig ju iväg på onsdagen och det har gjort så mycket. Är inte alls lika trött nu :) tror det är mycket med årstiden som gör det. Hoppas du lyckas få ordning på nån av delarna iallafall, man behöver ju inte börja med allt, samtidigt!
 
Sv: Beach 2014 del II

Hänger ni alla på Endomondo eller finns det nån som hänger på Funbeat? Har dom liknande upplägg?
 
Sv: Beach 2014 del II

Japp, i princip alla hänger på Endomondo! :p Gå med du med :) Jag tror de har liknande upplägg, vill minnas att jag prövade både RunKeeper, Funbeat och Endomondo i början men blev kvar i Endomondo... Främst för att alla beachare hade det också. Kul med kompisar och utmaningar.

Du har nog sant i att man får börja nysta i en del i taget. Skönt att du verkade komma igång efter halva veckan i alla fall. Jag har haft en jätteskön dag idag med ordentlig mat, promenader och cykelturer. Skönt!
 
Sv: Beach 2014 del II

kl
Jag sammanställer nästa vecka istället eftersom jag inte kunnat ta mig in denna vecka som varit. Men nu har jag bokat morgonsdagens pass, dessutom PB idag! :banana: 35 kg på overhead squat, ökat 10 kg. Kände mig stark i allt, förutom situpsen, men hade precis kört en del abs. Nu jobba och ladda batterierna till morgondagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 542
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 017
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp